با يك حبه قند تلفن خود را شارژ كنيد

يكي از پروفسورهاي حوزه مهندسي سيستم‌هاي بيولوژيكي اعلام كرد كه در كمتر از 3 سال آينده شاهد آن خواهيم بود كه باتري تعداد زيادي از دستگاه‌هاي الكترونيكي جديد با استفاده از حبه قند شارژ شود.

 

  گروهي از محققان در مركز Virginia Tech آمريكا در حال نهايي كردن طرح جديد خود در حوزه فناوري‌هاي باتري هستند تا بر اساس آن نسل آتي باتري دستگاه‌هاي موبايلي با حبه‌هاي قند شارژ شوند.

اگر چه اين روزها انواع ديگر باتري‌ها با قابليت شارژ شدن توسط شكر ساخته شده‌اند، اما اين فناوري جديد قادر است بيش از مدل‌هاي قبلي از اين خوراكي انرژي الكتريسيته توليد كند و به گوشي امكان دهد پيش از شارژ مجدد براي مدت طولاني‌تري روشن بماند.

"پرسيوال ژانگ"(Percival Zhang) يكي از پروفسورهاي حوزه مهندسي سيستم‌هاي بيولوژيكي در اين خصوص اعلام كرد كه در كمتر از 3 سال آينده شاهد آن خواهيم بود كه باتري تعداد زيادي از دستگاه‌هاي الكترونيكي جديد با اين فناوري شارژ شوند.

ژانگ گفت: «شكر يكي از منابع عالي تامين انرژي در طبيعت محسوب مي‌شود. بنابراين، بسيار منطقي به‌نظر مي‌رسد كه اين منبع انرژي طبيعي را كنترل كنيم و بتوانيم از آن در محصولات مبتني بر باتري بهره ببريم».

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1392/11/09
0.0
تعداد بازدید : 1757
تعداد کامنت : 0