میخواهم در کسب و کار موفق شوم!

میخواهم در کسب و کار موفق شوم! با داشتن مهارتهای اصلی کسب و کار می شود

کسب و کار همانند سایر امور زندگی اصولی دارد که باید در یک فرایند تدریجی آموخته شود . بدین منظور باید فرهنگی در جامعه بوجود بیاید که افراد علاوه بر داشتن مهارتهای اصلی  مهارتهای کسب و کار نیز داشته باشند. یعنی شخص در مواجهه با محصولات نگاه کسب و کارانه ، (برای مثال کسب و کار اطراف خود، نام محصول، نام شرکت و نام بنیانگذار و مهارتهای کسب و کار ) را آن را بداند . آشنایی با نام محصولات و نام شرکتها برای کسی که بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند لازم  و ضروری است.

اولین قانون موفقیت در کسب و کار، تمرکز روی چیزی است که از دانش آن بهره مند هستید و به خوبی از پسش بر می آیید. راه اندازی یک کسب و کار، زمان مناسبی برای آزمون و خطا و یا قدم گذاشتن در مسیری ناشناخته نیست. توصیه می شود پیش از آنکه کار روی طرح کسب و کار خود را شروع کنید، نقاط قوت و ضعف خود را در قالب تحلیل SWOT روی کاغذ بیاورید. با این کار قادر خواهید بود حوزه ی تخصص و استراتژی آینده ی خود را شناسایی کنید و نیازتان به بیرون را به حد اقل برسانید.

نکاتی که در گزارش زیرملاحظه میکنید، چکیده ایست از همه آنچه که مدیران موفق ، روزگاری تجربه شان کرده و شکست خورده اند و حالا شما این شانس را دارید که با توجه لازم به این نکات کارتان را به شکست نرسانید.دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآورید! اما چگونه؟

-آنهایی که کسب و کار موفق دارند، مشتری را آنطور که می خواهند فرض نمی کنند، بلکه خدمات شان را همسو با خواسته مشتری پیش میبرند.

    -بهتر است یاد بگیرید که هر فرصتی را ، هرچند که سود آور باشد، به هر قیمتی نپذیرید.
    -ذهنیت های منفی نسبت به ایده پردازی را از خود دور کنید و ایده جدید را به طور پیش فرض مخرب ندانید.
    -به شرکت ها و کسب و کارهای دیگر که رقیب شما به شمار می آیند، اجازه ندهید سر از استراتژی های کاری شما درآورند.
    -از هسته اولیه و اصلی کسب و کار که شما را به سمت در امد بالا سوق میدهد غافل نشوید.
    -نوآوری هایی که به ذهنتان می رسد را پیش از عرضه یکبار خودتان امتحان کنید
    -مراقب باشید گاهی استراتژی هایی چون کاهش قیمت عاقبت خوبی را بدنبال ندارند
    -پیش از اینکه اطمینان حاصل کنید که کارتان را درست انجام می دهید، مطمئن شوید که گام در مسیر درستی برداشته اید.
    -اجازه ندهید ظهور تکنولوژی های تازه به جای پیشرفت باعث پسرفت یا درجا زدن کار شما شود.
    -سعی نکنید که همه نوع کاری را انجام دهید، این در واقع فقط مشتری شما را گیج خواهد کرد.
    -تلاش کنید برندتان را به دیگران نشان دهید، نه خودتان را.
    -اگر شما مایل به تغییر در روش کارتان نباشید ، هیچگاه کسب و کار آن طور که مایل هستید رونق نخواهد داشت .

WLEad0gV5L


عموما بهترین کسب و کاری که می توانید انتخاب کنید می گوید: شما میتوانید در هر زمینه کسب و کار و یا صنعت جدید از طریق خواندن کتاب متخصصین آن فن، حتی برای یک ساعت در روز نیز میتوانیدعملا تجربه کسب نمایید. حتی بیشتر از آن نیز میتوانید مطالعه کنید زیرا هرچه بیشتر مطالعه کنید، مغز اطلاعات جدید را بهتر از اطلاعات جزیی و آسان در ک میکند. تکرار با فاصله ،یک روش موثر در یادگیری  اثبات شده است. انتخاب یک نام تجاری مناسب، برای موفقیت شما بسیار حایز اهمیت است.

-نام شما نباید مشابه نام رقبایتان و یا نزدیک به آن باشد زیرا اولا مشتریان سردرگم میشوند و به آسانی شما را پیدا نمیکنند و ثانیا ممکن است مورد شکایت شرکتهای رقیب واقع شوید.

-هرچقدر اسم شرکت کوتاهتر باشد، به یاد ماندنی تر خواهد بود.

-اسم باید به آسانی هجی شود و به وضوح قابل تلفظ باشد.

-اسم شما باید تبلیغی باشد برای آنچه میخواهید انجام دهید. کسب و کارهایی که نام صاحبان خود را دارند تنها در صورتی موفقند که این اسم برای دیگران آشنا باشد و یا مرادف یک محصول و یا خدمت شناخته شده باشد.

-نباید نام شما به نام شرکت ثبت شده دیگری تجاوز کند.

-نام شما باید متمایز و در ارتباط با تصویری باشد که مایلید از کسب و کار خود ارایه دهید. برای نمونه اگر شما خدمات نظافت منازل را انجام میدهید انتخاب نام سویس منازل APHRODITE (به معنای عشق وزیبایی) کاملا نامناسب است و در عوض نام خدمات منازل Spicand Span ( به معنای نو و ترو تمیز) بسیار مناسب خواهد بود.

-با توجه به ثبت اسم شرکت شما در کتاب زرد اگر اسم شما با اولین حروف الفبا آغاز شود در صدر لیست شرکتها قرار خواهید گرفت.

-شاید شما دوست داشته باشید نام شهر و یا شهرستان خود را بخشی از نام شرکت خود قرار دهید.

-دلیل دیگری که نام کوچک خود را در نام کسب و کارتان مورد استفاده قرار ندهید، این است که در اذهان مشتریانتان تبعیض ایجاد میکنید.
همچنین زمانی که تمایل به فروش و یا واگذاری کسب و کار خود دارید در صورتی که نام کسب و کارتان، اسم کوچک شما باشد، به قیمتی پایین تر از زمانی که یک نام تجاری مناسب داشته باشد به فروش میرسد.

تعیین نام مناسب به این روش انجام میشود:

یک جلسه هم اندیشی با روش طوفان مغزی (brain storming) تشکیل دهید. نام های مناسبی را که به ذهنتان می­آید بنویسید، حتی اگر مسخره به نظر آیند. در این مرحله کمیت بیش از کیفیت اهمیت دارد. این رویه باید منجر به تولید حداقل ۱۰۰ اسم گردد.

در این مرحله به تصفیه فهرست اسامی و حذف نام های نامناسب بپردازید تا به ۶ الی ۷ نام برسید. به ارتباطات فکری مردم نیز بیندیشید و اینکه اغلب انها کدام اسم را ترجیح میدهند. این لیست را به دوستان و انجمن­های  که به قضاوت آنها اطمینان دارید نشان دهید و نظر آنها را بخواهید. همچنین دلیل انها را از انتخاب این اسم بپرسید. در نهایت، خودتان تصمیم بگیرید زیرا شما رییس هستید و تصمیم نهایی با شماست چون کسب و کار متعلق به شماست.

سپس به کتاب راهنمای آنلاین و آفلاین مراجعه کنید تا ببینید که آیا اسم منتخب شما وجود دارد یا خیر.

همچنین در اینترنت شناسه های “.com” را جستجو کنید تا بدانید که آیا نام مورد نظر شما در اینترنت وجود دارد؟ به یاد داشته باشید که “.com” به “.net” ارجحیت دارد.

قبل از هزینه کردن هر مبلغی برای تبلیغات، توضیح مختصری در مورد کسب و کار جدیدتان بنویسید و برای رسانه­ های معتبر بفرستید.

نهایتا هر کارآفرین باید به یاد داشته باشد که اغلب کالاها و خدمات به خودی خود به فروش نمیروند. شاخص ویژه­ ای برای این مطلب وجود دارد. اقتصاد دانی با نام ویافردو پارتو قاعده­ ای را به عنوان یک اصل ارایه داده است که به قانون ۲۰-۸۰ معروف است. این اصل بیانگر این مطلب است که اگر ۲۰% از کسب و کارها به ارایه خدمات مشغول باشند، ۸۰% دیگر درگیر خدمات فروش و تبلیغات هستند.

بنابراین بهتر است به مطالعه موردی در مورد روش­های تبلیغات و فروش برای کسب و کار خود بپردازید.

شایسته ترین راه شاخص نمودن در میان رقیبان‏ و بهترین راه پیش افتادن از دیگران، بهره بردارى کارآمد از «اطلاعات» است پس تا میتوانید خودتان را در هر زمینه ای که هستید با اطلاعات روز مجهز کنید.

 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/04/27
0.0
تعداد بازدید : 2214
تعداد کامنت : 0