ويندوزي ها ويندوز 8 را دوست دارند

شركت مايكروسافت با آخرين نسخه از سيستم‌عامل خود موسوم به ويندوز ۸ مشكل دارد. برخي كاربران آن را دوست دارند، تعداد كمي آن را مي‌پسندند و تعداد زيادي از كاربران تمايلي به استفاده از آن ندارند

.به گزارش وب سايت techradar، شركت HP هم‌اكنون به آرامي حركت رو به‌عقب را آغاز كرده است تا ويندوز ۸ را در فرآيند توليد محصولات خود كنار بگذارد. با اين اوصاف، آيا زمان آن فرا رسيده است كه مايكروسافت به شكست خود اعتراف كند و يك حركت رو به‌عقب انجام دهد؟
شركت HP از اين هفته فروش رايانه‌هاي شخصي خود مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز ۷ را آغاز كرد. دست‌كم در كشور آمريكا ويندوز ۷ هم‌اكنون به عنوان يك سيستم‌عامل استاندارد و از پيش نصب شده روي رايانه‌هاي روميزي و لپ‌تاپ‌ها به‌جاي ويندوز ۸ عرضه مي‌شود. شركت HP نيز اعلام كرد، ويندوز ۷ كه هم اكنون ۵ سال از عمر آن مي‌گذرد بار ديگر مورد توجه كاربران قرار گرفته است.
سيستم‌عامل ويندوز ۸ شرايط پايداري در بازار جهاني دارد و وضعيت آن نسبتا خوب است. اين محصول مشكلات كوچكي دارد كه احتمالا تاكنون با آن‌ها برخورد كرده‌ايد، اما مشكل اصلي اين سيستم‌عامل مربوط به رابط كاربري آن مي‌شود. شركت مايكروسافت هم‌اكنون در حال به‌روزرساني ويندوز ۸ است تا امكان استفاده از آن را روي تبلت‌ها و رايانه‌هاي شخصي مجهز به نمايشگر لمسي آسان كند.
به گفته كار‌شناسان، رابط كاربري Metro مخصوص ويندوز ۸ براي رايانه‌هاي لوحي بسيار مفيد است. اين رابط كاربري كار را براي استفاده در رايانه‌هاي لوحي و نمايشگرهاي لمسي آسان مي‌كند و به راحتي مي‌توان از طريق بخش‌هاي مختلف كه شبيه كاشي طراحي شده‌اند به تمامي امكانات دسترسي داشت.
شركت مايكروسافت تاكنون كوشيده است به روش‌هاي مختلف كاربران را ترغيب به استفاده از ويندوز ۸ كند. با اين وجود مراكز توسعه‌دهنده نرم‌افزاري از آخرين نسخه سيستم‌عامل مايكروسافت احساس رضايت نمي‌كنند و فروشندگان رايانه‌هاي شخصي هم اعلام كردند كه كاربران اين سيستم‌عامل را تحمل مي‌كنند و به آن علاقه‌اي ندارند.
به گفته كار‌شناسان، هم‌اكنون وقت آن فرا رسيده است كه مديران شركت مايكروسافت متوجه شوند كاربران جهاني تمايل به استفاده از سيستم‌عاملي شبيه رايانه‌هاي شخصي هميشگي دارند تا اينكه مجبور شوند از پلتفورمي با طراحي UX استفاده كنند.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1392/11/10
0.0
تعداد بازدید : 1964
تعداد کامنت : 0