س- محتوا:
ما معتقدیم؛ غذای اصلی دیجیتال مارکتینک “خوراک محتوایی” است. و مابقی تکنیک ها، همانند ادویه هاست که باعث بهبود کیفیت میشود.
یادتان باشد؛
- محتوا و متن باید خوانا، ساده و سریع و به راحتی قابل دسترس باشند.
- محتوا جذاب، خنده دار، جالب، علمی و بحث برانگیز بوده و یا حالت اطلاع رسانی داشته باشد.
- محتوای متنی شما باید حداقل ۲۰۰ تا ۵۰۰ لغت باشد.
این موارد را نیز در نوشتن متن لحاظ کنید:
۱. فاصله ها را در جملات و پاراگراف ها رعایت نمایید.
۲. از جملات کوتاه استفاده کنید.
۳. از خط فاصله و سایر موارد مشابهی که موجب سرعت و سهولت در خواندن می شوند، استفاده کنید.
۴. در داخل متن، عنوان اصلی و عناوین فرعی باید در نظر گرفته شوند.
۵. سایت خود را به عنوان های فرعی طبقه بندی کنید.
* همیشه به یاد داشته باشید که بیشتر کاربران وب، کل مقاله و محتوا را نمی خوانند، بلکه آنها را بطور سطحی و سریع مرور می کنند. در نتیجه باید کار آنها را ساده کنید.
در صفحات خود از تیتر و حروف پررنگ استفاده کنید، این موارد به عنوان تفکیک کننده استفاده می شوند. به این صورت، چشم به طور خودکار به سمت موضوعات و عناوین و عبارات پررنگ رفته و جذب آنها می شود.
این جمله طلایی را همیشه در ذهنتان مرور کنید:
“ بدون تولید محتوای خوب، موفقیت بلند مدت با هیچ روشی امکان پذیر نیست! “
ش- حیله:
از هرچیزی که به صورت حیله و فریب و یا موضوع غیر اخلاقی برای موتور های جستجو گر تعریف می شود، اجتناب کنید.
ص- لینک دادن:
هنگامی که از شما درخواست لینک شد، قبل از ارائه ی لینک، سایت مورد نظر را کاملا بررسی کنید.
ض- گزینه های به اشتراک گذاری:
از گزینه هایی مانند ایمیل به دوستان، به اشتراک گذاری و آیکن های شبکه ی اجتماعی استفاده نمایید.
ط- سندرم آگهی و بروشور:
مراقب باشید که سایت شما به یک بروشور تبلیغاتی تبدیل نشود. به این موضوع بیندیشید که مردم چه می خواهند؟! تا حد امکان در مقالات، صحبت زیادی درباره شما و محصولاتتان نباشد. خوب است بدانید، کاربران سایت، وارد سایت شما نمی شوند که محتوای مورد نظر شما را ببینند! آنها وارد سایت شما می شوند که محتوای مورد نظر خودشان را ببینند! سعی کنید تبلیغات سایتتان محدود، جذاب، بامعنا و مرتبط باشد. دقت کنید تا وقت ارزشمند کاربران را با تبلیغات زیاد و غیر حرفه ای مانند پاپ آپ تلف نکنید.
ظ- هر روز یک صفحه بسازید:
سازگاری و هماهنگی محتوا، مهم است. تداوم و پایداری نیز یک مورد کلیدی برای دستیابی به موفقیت است. هرگز این دو مورد را فراموش نکنید.
ع- گزارش های سایت:
گزارش های سایت خودتان و سایت رقبا (چه بسا محدود) را نیز مطالعه کنید. در این گزارش ها نکات کلیدی و طلایی نهفته است.
غ- موضوعات بجا و به موقع:
موضوعات جدید از رقابت کمتری در فضای مجازی برخوردارند. فراموش نکنید که، زمان بندی درست یکی از مهم ترین فاکتورهای موجود برای موفقیت شرکت هاست. حتی بهترین نظریات و ایده ها نیز وابسته به زمان هستند، به این معنا که یک ایده خوب نمی تواند در زمان غلط، خوب باشد.
ف- خانواده و دوستان:
ایجاد شبکه ارتباطی، موضوعی کلیدی در موفقیت یک سایت است.
ق- نکات و یادداشت ها:
اگر نکات و موارد جدید را در جایی یادداشت نکنید، حتی بهترین نظرات را فراموش خواهید کرد. اگر تصمیم دارید که در سایتتان تغییری ایجاد کنید، آن را در جایی یادداشت نمایید.
بدانید که “کم رنگ ترین مداد ها از قوی ترین حافظه ها ماندگار تر است.”
ک- بررسی موارد ارائه شده در شش ماه:
به موارد قبلی خود باز گردید و ببینید که آیا پس از شش ماه در لیست موتورهای جستجوی مورد نظر، قرار گرفته اید یا خیر؟ اگر لازم است، مجددا پست مورد نظر را ارائه نموده و راهنمایی ها را مجددا مرور کنید.
گ- محتوای با کیفیت بسازید:
به دلیل اهمیت مضمون ومحتوا، گوگل خواهان مضامین و محتوای با کیفیت است. بدون مفهوم و محتوای با کیفیت، هیچ یک از پیشنهادات بالا تاثیرگذار نخواهد بود.
ل- کانال های مختلف:
رنگ، طرح، فونت، پس زمینه تمامی کانال های دیجیتال مارکتینگ باید شبیه هم باشند و یا حداقل مرتبط به هم به نظر بیایند. مانند؛ صفحات اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین.
م- در نگاه اول:
نام سایت، رنگ، طرح، تبلیغات و دیگر جذابیت ها، اولین بار باعث ورود کاربران به سایت شما می شود. اما این محتوا است که تعیین می کند کاربران در سایت شما بمانند و یا مجددا بازگردند. لذا؛ به هزینه های مالی و زمانی که صرف دعوت به سایت کرده اید، دقت کنید تا به آسانی تلف نشود. برای ترغیب مشتریان و کاربرانی که از دست داده اید، هزینه و وقت بیشتری صرف کنید و هرگز دلسرد نشوید!
ن- خودتان جای دیگران:
خودتان را در جای دیگران بگذارید. آیا محتوا و یا سایت را به اشتراک می گذارید؟ دلیل را از خودتان بپرسید و حتما صادقانه پاسخ دهید!
و- شرکت های مختلف:
هیچ کس و هیچ شرکتی نمی تواند جایگاه سایت شما را در موتور های جستجوگر (مانند گوگل) برای کلید واژه هایی قطعی تضمین کند، چون:
- گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور برای سئو لحاظ می کند که هیچ کس همه آنها را نمی داند.
- گوگل هر از چند گاهی، الگوریتم خود را به روز رسانی کرده و تغییر می دهد.
- هیچ کس رقیب های جدید و سایت های آینده را نمی تواند پیش بینی کند.
ه- وبلاگ:
برای سایت خود وبلاگ و یا قسمت “آخرین خبر ها” بسازید تا راحت تر بتوانید سایت را بروز کنید و محتوای جدید ارسال کنید.
ی- برند :
“برند شما دارایی شماست.”، همان تعهد قیمت، کیفیت وعده داده شده محصول و خدمات شماست. در حفظ آن کوشا باشید!