بالاترین درامد فیس‌بوک در سه ماهه دوم سال2017

درآمد تاریخی 9 میلیارد دلاری فیس‌بوک در سه ماهه دوم سال2017

 فیس‌بوک گزارش مالی سه‌ماهه دوم خود را در سال جاری منتشر کرد که این گزارش نشان می‌دهد این کمپانی تنها در سه ماه گذشته، موفق به کسب درآمدی باور نکردنی به ارزش 9.32 میلیارد دلار شده است.

جالب است بدانید این درآمد حتی از میزان پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران نیز فراتر رفته و درآمد سالانه فیس‌بوک، 45 درصد افزایش یافته و اگر نگاهی به همین دوره زمانی در سال گذشته بیاندازیم، بیش از پیش متوجه رشد خیره‌کننده درآمد این غول شبکه‌های اجتماعی خواهیم شد، چراکه در همین مدت در سال 2016 این کمپانی تنها 3.89 میلیارد دلار درآمد داشته است.

این رقم در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال گذشته، رشدی 71 درصدی را تجربه کرده و نشان‌ می‌دهد علی‌رغم این‌که فیس‌بوک بارها درباره کاهش درآمد خود به سرمایه‌گذاران هشدار داده اما هیچ نشانه‌ای از کند شدن یا سقوط سود‌آوری این شبکه‌ اجتماعی دیده نمی‌شود. همچنین بسیاری از مدیران ارشد معتقدند که درآمد حاصل از تبلیغات در سال جاری بازهم افزایش خواهد یافت، زیرا در ماه گذشته تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش محسوسی داشته و از 2 میلیارد نفر به 2.01 میلیارد نفر رسیده است.

 

dV2mJOFAas

براساس گزارش منتشر شده، هنوز دو سوم از کاربران این شبکه اجتماعی هر روز از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و با وجود این‌که نرخ استفاده کاربران به‌طور قابل‌توجهی از دهه گذشته در حال کاهش بوده، ولی میزان رشد عملکرد کلی کاربران هنوز هم مثبت است. به نظر می‌رسد که هنوز هم فیس‌بوک به این رشد عظیم قانع نیست و برای افزایش هرچه بیشتر میزان درآمد، بودجه تحقیقات و توسعه خود را 2 میلیارد دلار (به اندازه 30 درصد نسبت به سال گذشته) افزایش داده است. بسیاری از پروژه‌های فعلی این شرکت، در حقیقت چشم‌اندازهایی بلند مدت برای آینده هستند که جایگاه و سودآوری این کمپانی را در آینده محکم‌تر از گذشته خواهند کرد.

درحال‌حاضر بخش عظیمی از درآمد این شبکه‌ اجتماعی از طریق تبلیغات بوده و میزان عایدی از تبلیغات موبایل در سه‌ماهه دوم سال جاری در این شرکت، به 8 میلیارد دلار رسیده که حاکی از وابستگی بیش از حد درآمد این کمپانی به تبلیغات است. حتی اگر این غول اینترنتی نتواند در آینده میزان وابستگی خود را به تبلیغات کاهش دهد، انتظار می‌رود که برای جلوگیری از کاهش درآمد، پیشنهادات بیشتری را برای تبلیغ قبول کند، زیرا پلتفرم‌های وابسته به این شرکت مانند مسنجر فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام هنوز برای رسیدن به پتانسیل واقعی خود و بهره‌وری آماده نیستند و فعلا این فیسبوک است که باید جور همه را بر دوش بکشد.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/05/07
0.0
تعداد بازدید : 2575
تعداد کامنت : 0