مقالات مرتبط
مهم ترین و اصلی ترین عوامل افزایش فروش اینترنتی از طریق وب سایت مهم ترین و اصلی ترین عوامل افزایش فروش اینترنتی از طریق وب سایت
تجاری سازی وب سایت برای افزایش بازدهی کسب وکار تجاری سازی وب سایت برای افزایش بازدهی کسب وکار
قبل ازطراحی سایت از تاثیرات هویت مجازی بر رونق در کسب و کار آگاه شویم . قبل ازطراحی سایت از تاثیرات هویت مجازی بر رونق در کسب و کار آگاه شویم .
حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟ حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟
4 عامل مهم در ارتقا فروش برای رونق کسب و کار 4 عامل مهم در ارتقا فروش برای رونق کسب و کار
شناسایی راهکارهای مهم بازگشت سرمایه یا ROI شناسایی راهکارهای مهم بازگشت سرمایه یا ROI
شرکت تامسون رویترز 100 شرکت برتر در حوزه فن اوری اطلاعات اعلام کرد شرکت تامسون رویترز 100 شرکت برتر در حوزه فن اوری اطلاعات اعلام کرد
6گام در راه اندازی کسب وکار اینترنتی در منزل 6گام در راه اندازی کسب وکار اینترنتی در منزل
فرار از ورشکستگی در کسب و کارهای کوچک و متوسط با کمک فن اوری هوش تجاری فرار از ورشکستگی در کسب و کارهای کوچک و متوسط با کمک فن اوری هوش تجاری
حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟ حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟
نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید
بیمه تامین اجتماعی شاغلین استارتاپ ها و دور کاری اجباری خواهد شد ! بیمه تامین اجتماعی شاغلین استارتاپ ها و دور کاری اجباری خواهد شد !
ایمن نمودن کسب وکار در مواجهه با قطع تلگرام و اینستاگرام ایمن نمودن کسب وکار در مواجهه با قطع تلگرام و اینستاگرام
مهمترین عوامل موثر بر افزایش فروش اینترنتی مهمترین عوامل موثر بر افزایش فروش اینترنتی
۱۰ روش کاهش هزینه های کسب و کار بدون اخراج کارکنان ۱۰ روش کاهش هزینه های کسب و کار بدون اخراج کارکنان
motچیست ؟ گام به گام در مسیر و تعامل با مشتری از قبل خرید تا بعد از خرید فروشگاه اینترنتی motچیست ؟ گام به گام در مسیر و تعامل با مشتری از قبل خرید تا بعد از خرید فروشگاه اینترنتی
دامپینگ چیست؟ دامپینگ چیست؟
نگاهی به چگونگی معرفی یک سازمان برای ارائه یک کسب وکار نگاهی به چگونگی معرفی یک سازمان برای ارائه یک کسب وکار
برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست
اجزای استاندارد یک طرح کسب وکار اجزای استاندارد یک طرح کسب وکار
دسته بندی مشاغل پردرآمد در ایران دسته بندی مشاغل پردرآمد در ایران
بازاریابی محتوا چیست بازاریابی محتوا چیست
مهمترین نقش داده ها در بازاریابی اینترنتی مهمترین نقش داده ها در بازاریابی اینترنتی
تدوین برنامه کسب وکار یک صفحه ای تدوین برنامه کسب وکار یک صفحه ای
آشنایی با کلید واژه هایی که برای تبلیغات در گوگل  نیاز دارید آشنایی با کلید واژه هایی که برای تبلیغات در گوگل نیاز دارید
راهکارهای مهم برای ثبات کسب وکار راهکارهای مهم برای ثبات کسب وکار
آشنایی با کسب وکارهای موفق دنیای مجازی(dropbox) آشنایی با کسب وکارهای موفق دنیای مجازی(dropbox)
چگونگی تهیه مدل کسب و کار چگونگی تهیه مدل کسب و کار
مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC) مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC)
آشنایی با انواع مدلهای کسب وکار در دنیای وب آشنایی با انواع مدلهای کسب وکار در دنیای وب
10 علت سرمایه گذاری بر بازاریابی دیجیتالی(اینترنتی) 10 علت سرمایه گذاری بر بازاریابی دیجیتالی(اینترنتی)
نکاتی در مورد روش Clickbait یا «طعمه کلیک» در اینترنت نکاتی در مورد روش Clickbait یا «طعمه کلیک» در اینترنت
ماتریس آنسوف ( تکنیکی برای توسعه محصول – بازار ) ماتریس آنسوف ( تکنیکی برای توسعه محصول – بازار )
برترین استارت آپ های جهان در سال 2017 برترین استارت آپ های جهان در سال 2017
مهمترین اجزاء یک Business Model مهمترین اجزاء یک Business Model
بهترین زمان برای آغاز یک کسب و کار جدید
بهترین زمان برای آغاز یک کسب و کار جدید
کارآفرینی موضوعی است که این روز ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و فکر افراد زیادی را به خود مشغول کرده است؛ این کار نیازمند مطالعه، برنامه ریزی، هدف گذاری و آینده نگری بسیار است. ...

این که رئیس خود باشید، سرنوشت تان را به عهده بگیرید و دیگر برای کسی کار نکنید شاید آرزوی شما و خیلی از افراد باشد. اما برای به واقعیت رساندن این آرزو و تبدیل شدن به یک کارآفرین، لازم است ایده ی واضحی از کسب و کار جدیدتان داشته باشید و بتوانید با یک منطق مالی که منافع تان را به خطر نیندازد این جهش شغلی را آغاز کنید.

در ادامه داستان شغلی برخی کارآفرینان مطرح را باهم مرور می کنیم:

«مایک وایبرو» بنیانگذار شرکت Engage Technique (شرکت آموزشی مدیریت و بازاریابی)

زمانی که مایک ۲۰ ساله بود و در سمت مهم یک شرکت چند ملیتی کار می کرد، ایده های شفافی از کسب وکار مورد علاقه اش در ذهن داشت و معتقد بود همیشه کار دیگری برای انجام دادن وجود دارد که چالش برانگیز باشد. اما زمان گذشت و بدون اینکه اقدام جدیدی کند سنش به میانسالی رسید.

او می گوید: «زمانی که ۴۲ ساله شدم احساس می کردم یا الان باید شغلم را ترک کرده و ایده هایم را عملی کنم و یا هیچوقت دیگر فرصت آن را بدست نخواهم آورد. ترس از عقب نشینی و پشیمانی در آینده، مواردی بودند که وادارم می کردند روی ایده هایم فکر کنم. به علاوه من مقداری پس انداز برای گذران زندگی ام داشتم و اعضای جوان خانواده ام مرا در کسب وکارم یاری می دادند. پس می توانستم ریسک کار را بپذیرم و به صعود امیدوار باشم.» مایک وایبرو در ادامه توضیح می دهد که: «در فکر راه اندازی یک شرکت تولیدی بودم ولی از سرمایه گذاری برای آن نیز می ترسیدم. اما وقتی بیشتر فکر کردم با خود گفتم من همیشه در تیم های پرقدرت عضو بوده ام و تجربه ی زیادی دارم، پس چرا تردید می کنم؟ همچنین در این سن وقت کافی برای کار کردن دارم، می توانم برنامه زندگی ا م را شخصا تنظیم کنم و هرموقع خواستم به خانه برگردم. این آزادی عمل بسیار خوب است!»

سپس چند ماه بعد شغلش را برای راه اندازی شرکت Engage Technique ترک کرد. مایک وایبرو با استراتژی کمک به سازمان های محیط زیست اعتبار به دست آورد و در طول دو سال توانست کسب و کارش را توسعه دهد و در نهایت به ایده هایش جامه ی عمل بپوشاند.

«کارولین پیرسون» بنیان گذار شرکت Maiden Voyage (شرکت مسافرتی مخصوص خانم های شاغل)

کارولین پیرسون با وجود تجربه های موفقی که به عنوان سرپرست حوزه ی فناوری برای سازمان های بزرگی مانند: iTV (کانال تلویزیونی در انگلیس)، BBC (رسانه بریتانیایی)، KLM Royal Dutch Airlines (شرکت هواپیمایی فرانسوی-هلندی)، easyJet (شرکت هواپیمایی بریتانیایی) و… داشت، روزبه روز برای راه اندازی ایده ی شرکت مسافرتی مخصوص خانم های تاجر و شاغل بیشتر آماده می شد.

او توضیح می دهد: «در سال ۲۰۰۸ درحالی که در کانال ITV مشغول بودم، روی ایده ام نیز کار می کردم. اما شرایط به جایی رسید که دیگر نمی توانستم هم بصورت نیمه وقت روی کسب وکار جدیدم زمان بگذارم و هم به وظایف شبکه برسم. این چنین شد که مجبور شدم بین شغلی با ۲۰ سال سابقه و یا ایده ی هیجان انگیزم یکی را انتخاب کنم که البته مسیر پرهیجان را برگزیدم.» کارولین ادامه می دهد: «سرمایه ای که پس انداز کرده بودم را صرف کسب وکار جدیدم کردم تا بتوانم آن را پس از دوسال سرپا کرده و توسعه دهم. در آن دوران خود را در اتاق کارم تنها می دیدم و هیچکس نبود تا مرا تشویق کند. من نیز مانند دیگر کارآفرینان با انزوای ابتدای کارم مبارزه کردم تا بتوانم رشد کنم و در نهایت تماس مشتریانم مرا نجات داد و اعتماد به نفسم را از نو یافتم.»

او پس از مدتی شرکتش را توسعه داد و همکارانی در کنار خود استخدام کرد. هم اکنون تیم کاری کارولین پیرسون ۷ نفر عضو دارد، بیش از ۸۰ سفیر جهانی و ۱۱۰۰۰ خانم در ۱۰۰ کشور از خدمات شرکت مسافربری او استفاده می کنند. این شرکت در سال گذشته توانسته پانصدهزار پوند سرمایه بدست بیاورد.

 

hxPd2q7XLi

 

«گرگ وود» بنیان گذار شرکت Comedy Illusions (شرکت کمدی نمایشی)

گرگ وود یکی از ناظران توپوگرافی (تهیه ی تصاویر برای تحقیق بر رویشکل سطح زمین) در یکی از شرکت های مطرح و برجسته ی کانادایی بود که به عنوان سرگرمی شروع به یادگیری شعبده بازی و کار کمدی و سخنرانی طنز کرد و منجر به برپایی کسب وکار جدیدش شد!

او می گوید: «زمانی که در مقابل مردم می ایستم و کار کمدی و آموزشی طنز اجرا می کنم کاملا اعتقاد دارم که برای این کار ساخته شده ام. من از سن ۱۷ سالگی به عنوان نقشه بردار مشغول شدم و فکر می کردم تنها کاری است که می توانم انجام دهم. تا اینکه در سن ۴۶ سالگی بعنوان یک کمدین و سخنران حرفه ای خودم را پیدا کردم و واقعا تنها شغلی است که برای آن متولد شده ام.»

گرگ توضیح می دهد که: «بزرگ ترین دلیلی که در این شغل موفق شدم علاقه و تلاشم بود که با وجود درآمد کم در ابتدای کار ناامید نشدم، توانستم ایده ها و کارهای جدیدی را ارائه دهم، از پس چالش هیجان انگیز شغلم بربیایم و به سرعت رشد کنم.»