تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به کم فروشی اینترنت

تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به کم فروشی اینترنت


 سخنگوی سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی از تشکیل کمیته حمایت از حقوق کاربران حوزه ICT براساس دستور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات خبر داد و گفت: با تشکیل اولین جلسه این کمیته عمده شکایت های مردمی درباره پایان زودهنگام بسته های اینترنت، سرعت کم و گران فروشی اینترنت بررسی و مقرر شد این کمیته، نماینده ای را در اپراتورها مستقر کند و موارد تخلف احتمالی که مورد اعتراض کاربران اینترنت قرار دارد به طور ویژه بررسی کند.


جهانگیر اسدی؛ سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با خراسان همچنین افزود: بر اساس تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر سامان‌دهی وضعیت فروش بسته های اینترنتی و کم فروشی خدمات و  همچنین دستور وزیر برای تشکیل کمیته ویژه ای به منظور بررسی این موارد،  این کمیته در سازمان تنظیم مقررات تشکیل شد و در اولین جلسه این کمیته، عمده شکایت های مردمی  درباره پایان زودهنگام بسته های اینترنت، سرعت کم و گران فروشی اینترنت بررسی شد.


 وی ادامه داد: براساس تصمیم این کمیته، همچنین مقررشد تا نماینده ای دراپراتورها مستقر شود و موارد تخلف احتمالی که مورد اعتراض کاربران اینترنت قرار دارد، به طور ویژه بررسی کند.


وی با بیان این که پیش از این نیز رگولاتوری بنا به دستور وزیر سابق ارتباطات، چنین کمیته ای را تشکیل داده و نظارت هایی به صورت  مقطعی از سوی سازمان تنظیم مقررات انجام  شده است، گفت: اما  به دنبال ادامه نارضایتی ها مقرر شده است تا این کمیته به صورت منظم و مستمر و با جدیت بیشتری این کار را انجام دهد و تخلفات را بررسی کند و با توجه به این، نمایندگان این کمیته نیز در اپراتور ها مستقر خواهند شد، قطعا رسیدگی به موارد اعتراضی سریع تر و با کیفیت بهتری انجام می شود و چنان‌چه مشکلی در زمینه کم فروشی  و عرضه  بسته های اینتر نتی و... وجود داشت اعمال قانون می شود.


 وی ادامه داد: همچنین با توجه به این که این کمیته  قرار است از حقوق کاربران حوزه ICT  حمایت کند، این بررسی ها موارد دیگر را نیز شامل خواهد شد تا چارچوب نظام‌ مندی برای رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان  و انجام  آن از سوی اپراتورها تدوین شود بر این اساس طی جلسه ای که اواخر هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و مسئولان رگولاتوری و سامانه 195 برگزار شد، وزیر ارتباطات از مسئولان سامانه 195 خواست تا تخلفاتی که کاربران  در مورد مشکلات حوزه  ICT و وضعیت اینترنت و اختلال مکالمات و... به این سامانه  مطرح کرده اند، نیز  دسته بندی و به سازمان تنظیم مقررات  ارائه شود تا  بر اساس اولویت  بررسی و رسیدگی شود.


وی همچنین تاکید کرد: با وجود تشکیل این کمیته، کاربران همچنان می توانند موارد شکایات خود را در سامانه 195 ثبت کنند تا رسیدگی شود.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/06/04
0.0
تعداد بازدید : 1870
تعداد کامنت : 0