مهارت‌های پول‌سازی که می‌توان در اوقات فراغت آموخت

مهارت‌های پول‌سازی که می‌توان در اوقات فراغت آموخت

 

اگر فقط نیمی از زمانی را که در شبکه‌های مجازی می‌گذرانیم به صورت هدفمند به یادگیری مهارت‌هایی خاص اختصاص دهیم، می‌توانیم در آینده به راحتی از آن‌ها  کسب درآمد کنیم. این که از وقت به درستی استفاده کنیم و زمان مناسبی برای یادگیری و مهارت آموزی کنار بگذاریم، خود مقوله و مبحثی جداست. در ادامه 4 مهارت را معرفی خواهیم کرد؛ مهارت‌هایی که می‌توانید با نشستن هدفمند پای اینترنت و تلگرام، آن‌ها را فرابگیرید. مهارت‌هایی که بیشتر در بستر موج فناوری اطلاعات و ارتباطات موجودیت و اهمیت یافته اند. آلوین تافلر، نویسنده مشهور آمریکایی، تاریخ را از نظر تحولات فناوری و نوع کسب و کارها به سه دوره تقسیم کرده است؛ موج اول دوره کشاورزی، موج دوم دوره صنعتی و اکنون دوره ارتباطات و فناوری اطلاعات. مشاغل آینده دار عمدتا ذیل موج سوم تعریف می‌شوند.

 

1-برنامه نویسی و سئو را بیاموزید

در طول موج سوم و عصر ارتباطات، برنامه نویسی و طراحی سایت از مهارت‌هایی است که خواهان بسیاری دارد. چرا که امور بسیاری، از خرید و فروش تا اطلاع رسانی و سرگرمی، از طریق وبسایت‌ها  و اپلیکیشن‌ها  انجام می‌شود. البته شما باید بیاموزید که این مهارت را با هنر ترکیب کنید. حتما دیده اید که برخی سایت‌ها  با وجود این که محتوا یا کالای موردنظر شما را دارند، اصلا رغبتی برای ماندن و مطالعه ایجاد نمی‌کنند. شرکت‌ها  افرادی می‌خواهند که وبسایت‌های ساده و جذاب ایجاد کنند. علاوه بر آن نیاز دارند که وبسایت و محتوای آن توسط موتورهای جست و جو دیده شده و به مخاطبان پیشنهاد شود. این نیاز با مهارتی با عنوان سئو (SEO; Search Engine Optimization) پاسخ داده می‌شود. اگر این مهارت را بیاموزید می‌توانید برای شرکت‌های بزرگ طراحی سایت و سئو کار کنید و یا خودتان پروژه‌های نان و آبداری بگیرید و انجام دهید. برنامه نویسی و سئو نیاز به مهارت‌های حرفه‌ای هم دارد که می‌توانید با حضور در دوره‌های آنلاین بیاموزید. کافی است کمی جست و جو کنید و سایت‌ها  و کانال‌های مختلف و محتوای آن‌ها  را با دید دیگری بنگرید و از آن‌ها  بیاموزید.

 

jIa10268eO

 

2-تولید محتوا و  روش‌های اقناع مشتری را تمرین کنید

مهارت موج سومی دیگر، بازاریابی است؛ همان گونه که با نگاهی به اطراف خود حتما درخواهید یافت، شرکت‌ها  مشکل تولید ندارند و تلاش زیادی هم برای تولید بیشتر نمی‌کنند، بلکه مسئله همه آن‌ها  فروش است. به همین دلیل درصد قابل توجهی از منابع و درآمدهای خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند، بازاریاب استخدام می‌کنند تا رودررو محصولات شان را تبلیغ کنند و انواع محتواها و ویدئوها را تولید و در فضای مجازی و واقعی منتشر می‌کنند. آن‌ها نیاز به کسانی دارند که این کار را به خوبی بلد باشند و با محتواهای تولیدی خود مشتری را قانع کنند.

در خانه بنشینید و بنویسید

اگر قرار باشد یک خودکار تولیدی یک شرکت خاص را تبلیغ کنید چه می‌نویسید؟ بسیاری از شرکت‌ها  این روزها سایت و کانال تلگرام و صفحات اینستا و... دارند اما بلد نیستند چه محتوایی باید تولید کرده و در این فضاها منتشر کنند. برخی از آن‌ها  حتی مشتریان خود را فراری می‌دهند. اما یک تولیدکننده حرفه‌ای محتوا می‌داند که باید چه کلماتی را استفاده کند و چه تیترهایی بزند تا مشتری رغبت کند مطالب را تا پایان بخواند و با محصول شرکت آشنا شود. بر خلاف بسیاری از مهارت‌ها   و مشاغل، آموزش این مهارت را می‌توانید در خانه و پای تلگرام بیاموزید. تبلیغات مختلف را بخوانید و تکنیک‌های استفاده شده را استخراج کنید. با مردم با دقت تعامل کنید و ببینید که به متون و محتواهای مختلف چه واکنشی نشان می‌دهند.اگر خواستید می‌توانید در برخی دوره‌های آنلاین تولید محتوا هم شرکت کنید و حرفه‌ای شوید.  با همین کار ساده، شما بعد از مدتی می‌توانید یک تولیدکننده حرفه‌ای محتوا شوید و با شرکت‌های تبلیغاتی کار کنید.

ویدئو و گرافیک را از دست ندهید

مهارت دیگری که امروز خواهان بسیار دارد و در آینده پرطرفدارتر خواهد بود، گرافیست‌ها  و تولیدکنندگان محتواهای ویدئویی و بصری هستند. بخشی از وقت روزانه خود را صرف یادگیری نرم افزارهای مربوط کنید. شرکت‌ها  حاضرند برای یک ویدئوی خوش ساخت و جذاب و تاثیرگذار یا یک طرح گرافیکی خلاقانه پول بسیاری پرداخت کنند. کافی است شما مهارت‌های ابتدایی را بیاموزید، خلاقیت و نوآوری را چاشنی آن کنید، با مردم و شرکت‌ها  به خوبی ارتباط بگیرید و بعد پول پارو کنید!

 

3-داده‌های سرکش را رام کنید

با گسترش اینترنت، هر روز انبوهی از اطلاعات و داده‌های خام تولید می‌شود که می‌تواند کسب و کارها و تصمیمات دولتی را دچار تحول کند اما این حجم داده، نیاز به پردازش و کدخوانی دارد.

کاربردهای بی پایان کلان داده‌ها

مثلا روزانه میلیاردها جست و جو در گوگل انجام می‌شود. مردم در جست و جوها به دنبال نیازهای کالایی، خدماتی و اطلاعاتی خود هستند. شرکت‌های مختلف با پردازش این داده‌ها ، نیازهای کالایی مردم را شناسایی و به آن‌ها  پیشنهاد می‌دهند. یکی از کاربردهای این داده‌ها  در شرکت‌های فروش اینترنتی است. شرکت‌های بزرگ، مثل eBey  Walmart و. .. با جذب، دسته بندی و پردازش این گونه داده‌ها ، به مشتریان، همان چیزی را که در جست و جوی آن هستند پیشنهاد می‌دهند. حتما هنگام استفاده از ایمیل شخصی دیده اید که پیشنهادهایی خاص برای شما ارائه می‌شود؛ مثلا بعد از گشتن دنبال یک کتاب اقتصادی در اینترنت، کنار اکانت شما، انواع کتاب‌ها  و محتواهای مشابه نمایش داده می‌شود. البته کاربردهای پردازش داده‌ها  به اینجا ختم نمی‌شود. تصمیم گیری‌های دولتی به ویژه در بخش کالاهای عمومی(مثل احداث پارک یا زیرساخت‌های شهری) نیازمند اخذ و تجزیه و تحلیل علایق مردم است. استفاده از انبوه اطلاعات و سیگنال‌های موجود درباره علایق مردم می‌تواند به تصمیم گیران بخش عمومی و دولتی کمک کند تا بهترین انتخاب‌ها  را داشته باشند.

برای این که یک "کلان داده دان" شوم، چه کنم؟

اگر به این مهارت پرطرفدار و آینده دار علاقه مند شده اید حتما خواهید پرسید که خوب چگونه در این حوزه حرفه‌ای شوم؟ ورود به این حوزه بدون تحصیلات مرتبط آسان نیست اما غیرممکن هم نیست. اگر هنوز فرصت تحصیل و انتخاب رشته نگذشته، رشته‌های کامپیوتر، ریاضیات و آمار را از دست ندهید. در هر حال شما برای کار در این حوزه باید به مهارت‌هایی چون علوم کامپیوتر و برنامه نویسی و الگوریتم نویسی آشنا شوید. از اسامی عجیب و غریب نترسید و درباره آن‌ها  مطالعه کنید و در صورت لزوم برخی دوره‌های کوتاه مدت را بیاموزید. هنگام سختی‌ها  به 10 سال آینده بیندیشید که شرکت‌ها  و دولت و شهرداری‌ها  برای استخدام متخصصان این حوزه صف می‌کشند. باب ملک، معاون شرکت مشهور دایس در این رابطه می‌گویدکه با توجه به روندهای موجود، جای تعجبی ندارد که مشاهده می‌کنیم متخصصان، با مهارت‌های بالا در این حوزه، در صدر اولویت‌های استخدامی شرکت‌ها  قرار گرفته‌اند.

 

 

4-با ادبیات بازارهای مالی و بورس آشنا شوید

به جای این که چندین ساعت در روز را به کارهای کم فایده و مطالعه محتواهای پراکنده اختصاص دهید، وقت مشخصی را صرف بورس کنید. بعد از مطالعات اولیه به یک کارگزاری مراجعه کنید و یک کد آنلاین بگیرید. بعد یک سرمایه کم، مثلا 500 هزار تومان، را وارد بازار سرمایه کرده و به صورت عملی و در فضای واقعی با بورس آشنا شوید. به مرور با گروه‌های شرکت‌ها ، ادبیات مالی و سنجش سودآوری و. .. آشنا می‌شوید. این آشنایی یک سرمایه بزرگ است که می‌تواند در آینده برای شما پول ساز شود. بازار بورس و بازارهای مالی در کشور هنوز چندان بزرگ نشده اند. هم اکنون و با وجود سهم اندک بازار سرمایه، تعداد کارگزاری‌ها  به سرعت رشد کرده است. کارگزاری‌ها  از افراد دارای مهارت تحلیل بازار و تهیه محتوای آموزشی به شدت استقبال می‌کنند، چرا که درآمدشان از محل کارمزد معاملات است بنابراین نیازمند حضور کارشناسان و تحلیل گرانی هستند که به آن‌ها  اعتبار بدهد. علاوه بر استخدام در کارگزاری‌ها ، می‌توانید از طریق تهیه و انتشار محتواهای تحلیلی به روش‌های مختلف کسب درآمد کنید و یا این که خودتان با استفاده از مهارت تان به سرمایه گذاری در بازار سهام بپردازید. 

 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/06/05
0.0
تعداد بازدید : 3124
تعداد کامنت : 0