مقالات مرتبط
مهم ترین و اصلی ترین عوامل افزایش فروش اینترنتی از طریق وب سایت مهم ترین و اصلی ترین عوامل افزایش فروش اینترنتی از طریق وب سایت
تجاری سازی وب سایت برای افزایش بازدهی کسب وکار تجاری سازی وب سایت برای افزایش بازدهی کسب وکار
قبل ازطراحی سایت از تاثیرات هویت مجازی بر رونق در کسب و کار آگاه شویم . قبل ازطراحی سایت از تاثیرات هویت مجازی بر رونق در کسب و کار آگاه شویم .
حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟ حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟
4 عامل مهم در ارتقا فروش برای رونق کسب و کار 4 عامل مهم در ارتقا فروش برای رونق کسب و کار
شناسایی راهکارهای مهم بازگشت سرمایه یا ROI شناسایی راهکارهای مهم بازگشت سرمایه یا ROI
شرکت تامسون رویترز 100 شرکت برتر در حوزه فن اوری اطلاعات اعلام کرد شرکت تامسون رویترز 100 شرکت برتر در حوزه فن اوری اطلاعات اعلام کرد
6گام در راه اندازی کسب وکار اینترنتی در منزل 6گام در راه اندازی کسب وکار اینترنتی در منزل
فرار از ورشکستگی در کسب و کارهای کوچک و متوسط با کمک فن اوری هوش تجاری فرار از ورشکستگی در کسب و کارهای کوچک و متوسط با کمک فن اوری هوش تجاری
حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟ حیاتی ترین نکات غیر فنی قبل از طراحی وب سایت چیست ؟
نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید
بیمه تامین اجتماعی شاغلین استارتاپ ها و دور کاری اجباری خواهد شد ! بیمه تامین اجتماعی شاغلین استارتاپ ها و دور کاری اجباری خواهد شد !
ایمن نمودن کسب وکار در مواجهه با قطع تلگرام و اینستاگرام ایمن نمودن کسب وکار در مواجهه با قطع تلگرام و اینستاگرام
مهمترین عوامل موثر بر افزایش فروش اینترنتی مهمترین عوامل موثر بر افزایش فروش اینترنتی
۱۰ روش کاهش هزینه های کسب و کار بدون اخراج کارکنان ۱۰ روش کاهش هزینه های کسب و کار بدون اخراج کارکنان
motچیست ؟ گام به گام در مسیر و تعامل با مشتری از قبل خرید تا بعد از خرید فروشگاه اینترنتی motچیست ؟ گام به گام در مسیر و تعامل با مشتری از قبل خرید تا بعد از خرید فروشگاه اینترنتی
دامپینگ چیست؟ دامپینگ چیست؟
نگاهی به چگونگی معرفی یک سازمان برای ارائه یک کسب وکار نگاهی به چگونگی معرفی یک سازمان برای ارائه یک کسب وکار
برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست
اجزای استاندارد یک طرح کسب وکار اجزای استاندارد یک طرح کسب وکار
دسته بندی مشاغل پردرآمد در ایران دسته بندی مشاغل پردرآمد در ایران
بازاریابی محتوا چیست بازاریابی محتوا چیست
مهمترین نقش داده ها در بازاریابی اینترنتی مهمترین نقش داده ها در بازاریابی اینترنتی
تدوین برنامه کسب وکار یک صفحه ای تدوین برنامه کسب وکار یک صفحه ای
آشنایی با کلید واژه هایی که برای تبلیغات در گوگل  نیاز دارید آشنایی با کلید واژه هایی که برای تبلیغات در گوگل نیاز دارید
راهکارهای مهم برای ثبات کسب وکار راهکارهای مهم برای ثبات کسب وکار
آشنایی با کسب وکارهای موفق دنیای مجازی(dropbox) آشنایی با کسب وکارهای موفق دنیای مجازی(dropbox)
چگونگی تهیه مدل کسب و کار چگونگی تهیه مدل کسب و کار
مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC) مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC)
آشنایی با انواع مدلهای کسب وکار در دنیای وب آشنایی با انواع مدلهای کسب وکار در دنیای وب
10 علت سرمایه گذاری بر بازاریابی دیجیتالی(اینترنتی) 10 علت سرمایه گذاری بر بازاریابی دیجیتالی(اینترنتی)
نکاتی در مورد روش Clickbait یا «طعمه کلیک» در اینترنت نکاتی در مورد روش Clickbait یا «طعمه کلیک» در اینترنت
ماتریس آنسوف ( تکنیکی برای توسعه محصول – بازار ) ماتریس آنسوف ( تکنیکی برای توسعه محصول – بازار )
برترین استارت آپ های جهان در سال 2017 برترین استارت آپ های جهان در سال 2017
مهمترین اجزاء یک Business Model مهمترین اجزاء یک Business Model
مدلهای رایج کسب و کار الکترونیکی(3)
شبکه های اجتماعی و بازار کسب و کار

امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در فعالیت های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی بازی میکند؛ چراکه در امروزه مردم وقت زیادی را در این شبکه ها صرف میکنند، و این شبکه ها بستری مناسب برای معرفی و تبلیغ و توسعه ی دامنه ی فعالیت ها می باشد.

امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در فعالیت های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی بازی میکند؛ چراکه در امروزه مردم وقت زیادی را در این شبکه ها صرف میکنند، و این شبکه ها بستری مناسب برای معرفی و تبلیغ و توسعه ی دامنه ی فعالیت ها می باشد. این اهمیت در عرصه ی اقتصادی نیز چشم گیر است و در جهان امروز که تجارت و بازرگانی جنبه ی فرامرزی پیدا کرده است، بهره مندی از شبکه های اجتماعی نه به یک انتخاب که به یک ضرورت بدل شده است؛ چنانکه در سال ۲۰۱۲ اکثر کارفرمایان در کشورهای مختلف از طریق همین شبکه ها با مردم در تعامل بوده و به معرفی و تبلیغ فعایت ها و تولیدات خود پرداخته اند.

 

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت آن است که همانقدر که این شبکه ها برای توسعه ی فعالیت های اقتصادی مقرون به صرفه است، در صورت عدم رعایت نکاتی به ظاهر کوچک، می تواند سبب ایجاد مشکلاتی نیز گردد. به عنوان مثال، در یکی از کشور های غربی، مدیر یک شرکت خدمات دهنده ی اینترنتی برای ارتباط با مخاطبان و کاربران خود، صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی ایجاد نمود و طی یکسال هفده هزار مشترک در صفحه ای که به نام شرکت تاسیس شده بود جذب نمود. پس از چندی وی از مدیریت شرکت کنار گذاشته شد و به فعالیت دیگری مبادرت ورزید، وی نام صفحه ی شرکت در شبکه ی اجتماعی را به نام خود تغییر داد و به انتشار مطالب و تبلیغات خود در صفحه ای پرداخت که در واقع مشترکان آن به اعتبار نام شرکت، مشترک شده بودند! شرکت نیز به همین استناد از وی شکایت نمود، اما وی مدعی بود که ایجاد کننده ی صفحه او بوده است و مالکیت آن متعلق به شرکت نیست. بنابراین یکی از مشکلات احتمالی، اختلاف در مالکیت این صفحات است که با توجه به اینکه بعضا به نظر برخی حقوقدانان این صفحات مال تلقی نمی شود و در عین حال منافع زیادی دارد، می تواند منشا اختلاف شود.

 

 

 

5lrREBEN9h

 

دیگر موضوعی که در این رابطه می توان در موردش سخن گفت، نظرات و انتقادات مخرب است که از سوی کارمندان اخراجی یا کارمندانی که با کارفرما دچار اختلافاتی شده اند، ذیل مطالب و تبلیغات شرکت درج میگردد، که با توجه به اینکه مردم از اختلافات داخلی شرکت بی اطلاع اند، این نظرات سبب ایجاد نگاه منفی مردم به تولیدات و فعالیت های شرکت میگردد و یا نظرات توهین آمیزی نگاشته میشود که درخصوص مسئولیت انتشار این مطالب اختلاف نظر است و برخی قائل به مسئولیت صاحب صفحه اند و برخی به مسئولیت نگارنده ی نظر و برخی نیز هردو.

بدیهی است که چشم انداز قانونی برای شبکه های اجتماعی در سطح جهان در خصوص اختلاف بین کارفرمایان و کارمندان در حال تکامل است. اما تا زمانی که قواعد لازم وضع گردد، کارفرمایان باید در هنگام تهیه ی مرامنامه ی صفحه ی خود در شبکه های اجتماعی، نکاتی را در نظر بگیرند، از جمله آنکه به کارمندان خود و اشخاص دیگر هشدار دهند، چنانچه اقدام به درج مطلبی در خصوص شرکت و کارفرما یا درج مطالب توهین آمیز در این صفحات بپردازند، مسئولیت آن با خودشان است. ثانیا کارفرما باید به کارمندان هشدار دهد که از انتشار مطلب محرمانه یا مطالبی که منع قانونی دارد خودداری نمایند. رعایت این نکات سبب ایجاد فضایی مناسب در این شبکه ها برای کارفرمایان، کارمندان و مخاطبین می گردد و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ی کارفرمایان می گردد.

گروه وب مک 
➖➖➖➖➖➖➖➖
کسب و کارهای الکترونیکی | بهینه سازی و سئو وب سایت تلگرام-وب-مک اینستاگرام-وب-مک