آیا-سئو-و-بهینه-سازی-وب-سایت-ضرورت-دارد

بهینه سازی و سئو (seo) سایت اصلی ترین و مهمترین چالش و دغدغه کسب و کارهای اینترنتی

آیا سئو و بهینه سازی وب سایت ضرورت دارد

در اهمیت به کسب و کار اینترنتی اگر تنها به این جمله رئیس شرکت مایکروسافت و ثروتمندترین فرد جهان اکتفا کنیم متوجه اهمیت آن خواهیم شد.

"اگر بخشی از کسب و کار شما در بستر اینترنت نباشد آن کسب و کار دیگر وجود نخواهد داشت"

اما چگونه و از کجا باید اغاز کنیم؟

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که وقتی صحبت از کسب و کار فضای مجازی به میان می آید صرفا اکثر تولید کننده گان، خدمات دهندگان، شرکت های خصوصی و ... تنها به داشتن یک وب سایت بسنده می کنند اما آیا واقعا با راه اندازی یک وب سایت میتوانیم اعلام نماییم که ما وارد کسب و کار فضای مجازی شده ایم؟

پاسخ میدهیم خیر، داشتن یک وب سایت شرط لازم می باشد اما هرگز کافی نیست.

rpmgkn09KD

سخت نیست اثبات این موضوع: هزاران وب سایت در فضای مجازی وجود دارند که تنها مالکین آنها بازدید کننده گان آن هستند!!! چه بسا بسیاری از این وب سایت‌ها دارای خدمات با کیفیت و محصولات قابل رقابت ایجاد می‌کنند اما قانونی شاید نانوشته در فضای مجازی وجود دارد و آن این که شما باید در صفحه اول گوگل و حتی نفر اول گوگل باشید تا بتوانید محصول و خدمات خود را به میلیون ها نفر معرفی نمایید .

تحقیقات نشان میدهد تقریبا 100 در100 افراد بعد از جستجوی یک عبارت در گوگل روی لینک اولی که گوگل معرفی میکند کلیک میکنند و وارد سایت مورد نظر خواهند شد. این تجربه نشان میدهد کسی که نفر اول هست حرف اول و آخر را در زمینه فروش محصولات و خدمات خود خواهد زد.

ما اعقاد داریم برای اول شدن در گوگل حتی اگر لازم بود باید جنگید.برای اول شدن در گوگل راهکارهایی وجود دارد. در یک عبارت تمام راهکارها و تلاشها بر روی یک وب سایت برای آمدن در صفحات بالا و ارتقاع جایگاه گوگلی خود را سئوی وب سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل می گویند.

بالا آمدن و نفراول شدن در گوگل اولین بازخورد آن افزایش  ورودی گوگل و افزایش مشتریان شما و به طبع آن افزایش فروش خدمات وب سایت شما خواهد بود.

ATyKZVIdk9

3 تاکیتیک اساسی و همزمان از نظر ما باید انجام شود تا به هدف خود رسید:

1-      باید سایتی کاربرپسند و جذاب طراحی شود و نکات و مسائل فنی و استانداردهای لازم رعایت شود به طوری که قوانینی را که گوگل برای آن اهمیت ویژه قائل شده است در ان اعمال شده باشد. در اصطلاح به ان سئو داخلی گویند.

2-      در یک فرآیند بلندت مدت به صورت حرفه ای و روزانه و یا هفتگی برای سایت مورد نظر محتوای مفید و کاربرپسند براساس معیارها و توصیه های گوگل تولید شود. به این فراینده سئوی محتوا گفته می شود.

3-      به موازات تولید محتوا،  به صورت مداوم و پیوسته محصولات و خدمات ارایه شده در سایت رادر فضای مجازی بازنشر داده شود. به این فرایند سئو خارجی گفته می شود.

در مقاله بعدی به طور کامل در مورد این که آیا باید سئو سایت خود را به متخصص واگذار نمایید یا خیر بیشتر توضیح خواهیم داد. مقالات روزانه ما را حتما پیگیری نمایید. سعی نموده ایم به زبانی ساده و گویا مبحث حوزه سئو و بهینه سازی وب سایت را مرور نماییم.