سئو و بهینه سازی یک وب سایت قطعا نیازمند تخصص می باشد

سئو و بهینه سازی یک وب سایت قطعا نیازمند تخصص می باشد و توصیه ما واگذاری وب سایت به سئوکار می باشد

در مقاله قبل با عنوان "ضرورت بهینه سازی وب سایت" دلایل اصلی بهینه سازی وب سایت را به صورت مختصربیان نمودیم. اکنون به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا مالک وب سایت قادر به انجام بهینه سازی و سئو(SEO) وب سایت خود می باشد. و اینکه آیا بهینه سازی وب سایت برای جستجوهای گوگل کار تخصصی است یا خیر؟

اعتقاد ما بر این است که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که سئو نامیده می شود یک فرآیند تخصصی و طولانی مدت می باشد. حتی اگر مالک سایت تخصص لازم را نیز داشته باشد باز هم توصیه ما این است که مسئولیت آن را به سئوکار ماهر و شرکتی که دارای رزومه قوی در این زمینه هست واگذار نماید که دلیل آن را در ادامه خواهیم گفت.

متخصص سئو

اما چرا باید بهینه سازی وب سایت خود را به سئوکار متخصص و شرکت سئو واگذار نمایید؟

برای بیان ضرورت این موضوع لازم است به صورت مختصر آنچه که سئوکارها  معمولا جهت بهینه سازی یک وب سایت انجام میدهند را مرور کنیم.

بهینه سازی سایت به طور کلی در3 مرحله انجام خواهد شد:


1-    سئو داخلی سایت:
 در این گام متخصص سئو که باید طراح و برنامه نویس وب سایت باشد و یا دسترسی به سورس سایت داشته باشد(البته سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس انجام شده باشد از طریق پنل وردپرس میتواند با نصب پلاگین مناسب نیازهای سئو داخلی را برآورده نماید) می بایست با رعایت کردن تعداد زیادی از نکات ریز و درشت، صفحات سایت را به استانداردهای موتورهای گوگل نزدیک نمایند. همچنین در نظر گرفتن عناوین صفحات مهم براساس کلمات کلیدی در این مرحله معمولا انجام می پذیرد.
2-    مرحله دوم تولید محتوای سئو شده می باشد:
شاید مهمترین و طولانی ترین مرحله از بهینه سازی یک وب سایت تولید محتوای سئو شده براساس استانداردهای گوگل به صورت آرام وپیوسته باشد. معمولا تولید محتوای سئو شده و کاربرپسند و مورد قبول گوگل باید به صورت هوشمندانه تولید شود تا بتواندجایگاه کلیدواژه هایی که می خواهید ارتقاء دهد و در آن به نحوه مناسب گنجانده شود.
3-    سئو خارجی:
مرحله سوم که معمولا اندکی بعد از مرحله دوم و به موازات آن پیش خواهد رفت سئو خارجی می باشد که باید براساس کلمات کلیدی و مطالب موجود در سایت در بیرون از وب سایت شروع به بک لینک سازی و اشتراک (share) مطالب نمود. مهمترین فضاهایی که شما میتوانید مطالب وب سایت خود را به اشتراک بگذارید و یا مطالب خود و سایت را معرفی نمایید به شرح زیر می باشد.

شبکه اجتماعی

 

**شبکه های اجتماعی مهمترین، بهترین و مناسبترین فضا جهت به اشتراک گذاشتن و معرفی خدمات و محصولات شما می باشد. مانند فیس بوک – لینکداین-گوگل پلاس1 – پینترست – تلگرام –تویتر و ...

** معرفی وب سایت و محصولات در وبلاگها و لینکدهی به سایت اصلی.

**در صورتی که محتوای شما(محتوا میتواند محصولات شما – خدمات شما – مقالات شما و ... باشد)  به صورت ویدیو است ، می توانید در کانال آپارات ساخته و به اشتراک بگذارید که بسیار مفید می باشد.

** ثبت آگهی و معرفی وب سایت در سایت های درج آگهی که بسیار متعدد نیز می باشد .

** نظردهی در سایت هایی که محتوای آن  متناسب با محتوای سایت شما می باشد و درخواست برای بازدید از سایت شما نیز بسیار مفید می باشد.

همانگونه که ملاحظه نمودید فرآیند 2 و 3 از مراحل بهینه سازی به صورت مستمر و پیوسته می باشد. معمولا در شرکت های سئو چندین پروژه سئو همزمان توسط متخصص پیش میرود و این باعث می شود هزینه سئو محتوا و سئو خارجی سایت ها کمی بهینه تر شود.

به همین جهت توصیه میکنیم با فرض اینکه شما به عنوان مالک وب سایت علم و دانش سئو را دارید بازهم جهت کاهش هزینه ها هم که شده وب سایت خود را از صفر تا صد به سئوکار  و شرکتی ماهر، متخصص و باتجربه بسپارید و از آنها خروجی بخواهید.

معمولا برای رسیدن به نتیجه در روش سئو محتوا و بک لینک سازی به روش گفته شده باید صبور باشید . حداقل 3ماه تا یک سال و گاها بیشتر باتوجه به نوع فعالیت سایت شما و عبارات مورد توافق زمان خواهد برد تا اولین نتایج آن را در کسب و کار خود ملاحظه نمایید.

نکته مهم:  تجربه و گفته کارشناسان گوگل به کرات نشان داده که بهترین و موثرترین روش برای ارتقاء جایگاه سایت شما در بین رقبا این هست که محتوای شما باید مفید و کاربرپسند و غیرتکراری  باشد.

در مقالات بعدی به تشریح سئو داخلی – سئو محتوا –سئو خارجی خواهیم پرداخت. مقالات روزانه و گام به گام ما را دنبال نماییدتا با سئو به زبان ساده آشنا شوید.

 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/06/28
0.0
تعداد بازدید : 2559
تعداد کامنت : 0