نظرات ۱۲ بنیانگذار استارت آپی در مورد نحوه الهام گرفتن

بهترین ایده های بنیانگذاران شرکت های برتر 2017

بنیانگذاران فهرست ۲۵ تایی از شرکت‎های برتر سال ۲۰۱۷، درهنگام مواجهه با یک ایده پیشگامانه متوجه خاص بودن آن خواهند شد. آنها بر روی هر نوع ایده‎ای از ایجاد الماس در یک آزمایشگاه تا انتقال افراد از شیکاگو به دیترویت در ۲۵ دقیقه کار می‎کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا از این بنیان‎گذاران خلاق بپرسیم که برای الهام گرفتن چه می‎کنند.

بعضی از کارآفرینان می‎گویند که با یک دوست یا همکار قابل اعتماد در مورد ایده‎ها صحبت می‎کنند. چیزی که همه آن‎ها بر روی آن اتفاق نظر داشتند این بود که اغلب بهترین ایده‎های خود را در زمانی دریافت کردند که انتظار نداشتند.

 

۱- حرکت کردن

«دوچرخه سواری می‎کنم. به‎طور مداوم در مورد کار فکر می‎کنم، اما دوچرخه‎سواری فکر را خالی می‎کند و اجازه می‎دهد تا به مشکلات به شیوه جدیدتری نگاه کنید.» 

مایک کانی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سرمایه‎گذاری جایگزین SoFi.

«قایقرانی، پیاده روی، اسکی، سوارکاری و کارهای نظیر آن را انجام می‎دهم. احتمالا در هر مکانی خارج از خانه، ورزش کردن ابهام ذهنتان را کمتر می‎کند و وضوح بسیار زیادی را به افکار شما می‎بخشد.»  

ریچارد جنکینز، بنیانگذار شرکت قایقرانی مستقل Saildrone.

«اگرچه همهمه و انرژی دفاترمان را دوست دارم اما معمولا بهترین ایده‎های خود را از پشت میز نشستن بدست نمی‎آورم. راه‎حل مشکلات سخت و ظهور ایده‎های خلاق را معمولا زمانی می‎یابم که با سگ خود سانی، روزهای شنبه در ساحل پیاده‎روی می‎کنم. هر روز بهترین روز زندگی او است و سعی می‎کنم به زندگی خود مانند او نگاه کنم.»

امیلی لپراست، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیوتکنولوژی Twist Bioscience.

 

۲- از بیرون بودن لذت می‎برم.

«کاری که انجام می‎دهم هیچ ارتباطی با تکنولوژی ندارد. یکی از دلایلی که دوست دارم در نیومکزیکو باشم (ممکن است تصور کنید که من تا چه اندازه هیپی هستم) این است که یک رابطه شخصی با کوه‎های اینجا برقرار کرده‎ام. انرژی خاصی وجود دارد که واقعا لذت می برم. ریتم طبیعت چیزی است که باعث می‎شود به آنجا بروم و به آن گوش دهم. برنامه‎ی خاصی را از قبل برای خودم متصور نمی‎شوم، برای مثال کتابی ندارم که آنجا بخوانم یا مشکلات کاری را درنظر ندارم که بخواهم در آنجا حل کنم. آرامش طبیعت برای من واقعا مهم است.» 

مارک جانسون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت نقشه‎برداری ماهواره‎ای Descartes Labs.

 

۳- اجازه دهید تا ذهن شما استراحت کند.

«روز شنبه که روز استراحت یهودیان است، در حمام دراز می‎کشم. همه چیز را از برق جدا می‎کنم و به‎طور کامل آن روز را بدون تکنولوژی سر می‎کنم. اینگونه واقعا می‎توانم ذهن خود را خالی کنم و به ایده‎ها فکر کنم.» 

دنیل شریبر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیمه Lemonade.

 

«معمولا بهترین ایده‎های من در اواسط شب و یا در حمام به سراغم می‎آید. دقیقا زمانیکه مغز من کاملا از مشغله‎های کاری خالی شده است. ممکن است در تئاتر حضور داشته باشم، یک نمایش موزیکال تماشا کنم و یا در یک موزه هنری باشم. همواره یک آیفون برای نوشتن یادداشت‎های خود در کنار تختم نگه می‎دارم. یادداشت‎های نوشته شده‎ام هفته‎ها بعد به‎شدت برایم خنده‎دار است، چراکه از هر ۱۰ مورد، ۹ مورد آن عملی نمی‎شود.» 

استیو گودمن، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت نرم‎افزاری استخدامی Restless Bandit.

 

«معمولا بهترین ایده‎های من در حین دوش گرفتن (دوش های بلند) و یا در طول خواب ایجاد می‎شوند. در هر دو مورد، از قبل باید از طریق خواندن و فکر کردن در مورد آن مسئله، آماده شرایط باشید. همیشه اینکار جواب نمی‎دهد و همیشه هم به سرعت به نتیجه نمی‎رسید. اگر دائما بر روی مشکلات کار کنید و در مورد آنها فکر کنید و سپس اینکار را برای هفته‎ها و یا ماه‎ها متناوبا تکرار نمایید، درنهایت ممکن است مغز شما سرنخ‎ها را به نحوی متصل نماید که شگفت‎زده خواهید شد.»

تام نایت، بنیانگذار شرکت زیست شناسی مصنوعی Ginkgo Bioworks.

 

1f6ujucACS

 

۴-  صدا را زیاد کنید.

«معمولا در منزل خود در شهر لکسینگتون ایالت کنتاکی و یا در هنگام رانندگی در ماشین به موسیقی گوش می‎دهم. من همه سبک موسیقی از رپ هیپ هاپ و رپ گانگستر قدیمی تا موسیقی کلاسیک را گوش می‎دهم. (مانند هانک ویلیامز جونیور، جورج جونز، توپاک شاکور و بیگی اسمالز)»

نیت موریس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مدیریت زباله Rubicon Global.

 

«بهترین ایده‎های من در زمان گوش دادن یا اجرای موسیقی ایجاد می‎شود.»

نوح کرافت، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت هدفون‎های (کوچکی که داخل گوش قرار می‎گیرند) هوشمند Doppler Labs.

 

۵-  گروهی از افراد را برای بررسی ایده‎های خود در اختیار داشته باشید.

«با افراد باهوش (در هر کجایی) صحبت می‎کردم. اینگونه نبود که دیگران به طور مستقیم بهترین ایده‎های من را ایجاد کنند اما در بسیاری از موارد الهام بخش بودند.»

جورج هرود، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Agtech Blue River Technology.

 

«بهترین ایده‎های من اغلب از دل بحث‎هایی ایجاد می‎شد که با دیگر (۴ نفر) بنیانگذاران شرکت داشتم. احساس می کنم که توانایی ما در هماهنگ کردن، به چالش کشیدن و مجبور کردن یکدیگر به اینکه واقعا به افکار و اندیشه هایمان فکر کنیم، موجب شکل گرفتن تفکراتم و اغلب منجر به ایجاد ایده کاملا جدیدی می شد.»

رشما شتی، بنیانگذار شرکت Ginkgo Bioworks.

 

«بهترین ایده‎هایم پس از ملاقات زندان‎ها ایجاد شد. هنگامیکه نیازها و مشکلات زندانیان را دیدم و احساس کردم، راه‎هایی برای پاسخگویی به این نیازها در ذهنم ایجاد شد. هنگامیکه با کارآفرینان حوزه آموزش تعامل کردم و صحبت‎های آنها را شنیدم، آنها ایده‎های نوآورانه‎ای را برای حل مشکلات به من دادند.»

کاترین هوک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Defy Ventures، یک شرکت غیرانتفاعی که مهارت‎های کارآفرینی را به زندانیان آموزش می‎دهد.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/06/29
0.0
تعداد بازدید : 2136
تعداد کامنت : 0