محبوبیت و موفقیت فروشگاه های اینترنتی در ایران

محبوبیت و موفقیت فروشگاه های اینترنتی در ایران

 

بعد از محبوبیت و موفقیت فروشگاه های اینترنتی، بسیاری از جوانان صاحب کسب و کار یا سرمایه گذاران بزرگ وارد حوزه فروش آنلاین شده اند. شور و هیجان فروشگاه های اینترنتی به حدی است که طبق آمار پایگاه اطلاع رسانی دولت، تا پایان سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۵ هزار فروشگاه اقدام به اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت کرده اند.

این آمار نشان دهنده بهره گیری مردم از امکانات و ابزارهای فناوری اطلاعات است که می تواند شکوفایی اقتصادی را رقم بزند. بهتر است بدانیم آمار مورد بحث در حالی اعلام می شود که در آن فروشگاه های اینترنتی در بستر فضای مجازی چون اینستاگرام و کانال های تلگرامی لحاظ نشده اند.

رشد بیش از ۳برابر تعداد فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی

درآمد این تعداد فروشگاه های اینترنتی فقط از طریق پرداخت درگاه بانکی و بدون احتساب گزینه پرداخت در محل که برای بسیاری از آنها فعال است، تا پایان سال گذشته (۱۳۹۵) بیش از ۷۰هزار میلیارد تومان برآورده شده است. این آمار و ارقام نشان می دهد که گروه های بسیاری از مردم راه کسب درآمد و ایجاد شغل را از طریق اینترنت فرا گرفته اند. همچنین باید گفت که نقش رشد سه برابری خدمات دولت الکترونیکی در این چند سال اخیر برای رسیدن به این آمار بی تأثیر نبوده است.

ساخت اپلیکیشن های با محتوای بومی از جمله برنامه های دولت جدید است

آمار دیگر این پایگاه اطلاع رسانی نشان می دهد که در دوره دولت یازدهم بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن اندرویدی توسط ۲۲ هزار گروه توسعه دهنده ساخته و عرضه شده است. باید توجه داشت که بسیاری از این اپلیکیشن ها هم برای سازندگان آنها و حتی برای کاربران شان درآمدزا هستند.

گفتنی است دولت در برنامه ششم توسعه به دنبال ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل است که ۱۶۰ هزار از این تعداد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تعیین شده است؛ ماموریتی که با رسیدن به آمار دو دهم درصد، فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به رقم مطلوب و جهانی یعنی ۱٫۸۷درصد را دارد و هنوز به مرحله رضایت بخشی نرسیده است.

افزایش سهم فناوری و همگام شدن با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در دنیا و کمتر ساز مخالف زدن بعضی از کسب وکارهای سنتی در برابر کسب وکارهای مدرن از جمله مواردی است که می تواند با توجه به ظرفیت‏ های بالقوه موجود، منجر به اشتغال زایی هرچه بیشتر در این حوزه شود.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/06/30
0.0
تعداد بازدید : 2175
تعداد کامنت : 0