بهترین راهکارهای مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار مهمترین عامل برای رشد سازمان می باشد

مدیریت کسب و کار مهمترین عامل برای رشد سازمان می باشد. مدیریت کسب و کار یعنی یکارگیری تمامی اصول برای موفقیت در بازار. مدیریت کسب و کار دربرگینده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهای فردی می باشد. مدیریت کسب و کار فرآیند سازماندهی موثر منابع جهت دستیابی به اهداف مشخص سازمان است. مدیریت کسب و کار شامل مدیریت بازاریابی و مدیریت فروش می باشد. برای داشتن کسب و کار موفق باید یکسری عملکردها را مد نظر قرار داد.



عملکردهای مدیریت سازمان شامل برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و بودجه بندی می باشد.


۱ برنامه ریزی در مدیریت کسب و کار

موفقیت هر کسب و کار به چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن اهداف سازمان بستگی دارد. هدفگذاری و برنامه ریزی شاکله اصلی هر سازمان را تشکیل می دهد، بدون برنامه ریزی دقیق کارها به نتیجه نخواهد رسید و رشد سازمان متوقف خواهد شد.


۲ سازماندهی در مدیریت کسب و کار

پس از مشخص شدن اهداف، مدیر باید مسئولیت های مورد نظر را تشخیص داده و افراد مورد نیاز برای آن را آنالیز کند. مدیر وظیفه دارد افراد را با توجه به شایستگی هایی که دارا می باشند انتخاب کرده و برای افراد کاری متناسب با تخصصشان در نظر  بگیرد.


۳ کنترل

یک مدیر با مقایسه کارهای درحال اجرا و نقشه استراتژک انحراف از اهداف را به حداقل می رساند. کنترل روزانه فعالیت ها موجب می شود که کارها طبق برنامه زمانبندی شده صورت پذیرد و رسیدن به اهداف محقق گردد.



۴ بودجه بندی

دنبال نمودن بودجه سازمان از عوامل بسیار مهم موفقیت هر مدیر می باشد. این کار را مدیر توسط  فاینانس، محاسبات و نرم افزارهای محاسبه بودجه  انجام می دهد. مدیریت کسب و کار داری سندی مکتوب می باشد که به جزئیات کسب و کار را مشخص می کند. و همچنین به تشریح موقعیت کنونی سازمان ، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده می پردازد.

 

45fm1G8YSg



لوازم داشتن کسب و کار موفق

۱   اهداف کلی
۲   تعریف و توصیف کسب و کار
۳  تحلیل استراتژی بازار
۴   مدیریت زمان
۵   تحلیل مالی

 


نتیجه گیری

برای داشتن کسب و کاری موفق باید بدانیم که بازاریابی چیست؟ مدیریت زمان چیست؟ چگونه می توانیم به پیش بینی بازار بپردازیم ؟ این سوالات را می پرسیم زیرا مهم ترین عامل موفقیت ما در کسب و کار به شناخت بازار و پیش بینی آن بستگی دارد. باید بتوانیم علایق مردم را شناسایی کرده و مطابق به نیاز آنان کالای خود را تولید کنیم . ایده های نو ارائه دهیم و با این کار می توانیم مهمترین دغدغه کارکنان و سازمان یعنی ثروت را افزایش دهیم.

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/07/03
0.0
تعداد بازدید : 2402
تعداد کامنت : 0