ساده ترین تعریف از بازریابی اینترنتی چیست؟به همراه مهمترین نکات کلیدی و مهم

ساده ترین تعریف از بازاریابی اینترنتی چیست؟به همراه مهمترین نکات کلیدی و مهم که باید فعالان کسب و کار اینترنتی آن را در نظر داشته باشند.


بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابی‌ست که در آن، از ابزارها و رسانه‌های آنلاین استفاده می‌کنند. از جمله ابزارهایی بسیار مهمی که میتواند در فضای مجازی به شما جهت فروش کالا و خدمات یاری نماید میتوان به موارد:
1.    داشتن وب سایت یا وبلاگ.
2.    فعالیت و معرفی کالا , محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی.
3.    معرفی کسب و کار , محصولات و خدمات توسط ایمیل مارکیتینگ.
4.    ارائه توانمندی ها , خدمات و محصولات در انجمن ها و فروم های تخصصی.


اولین تبلیغات اینترنتی کی و کجا بود؟


تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.
این روزها دنبال پایه ترین نیازها مانند خوراک , لباس و ... در فضای مجازی جستجو کردن عجیب نمی باشد. دنیای امروز ما بیش از پیش، از دنیای حقیقی به سمت دنیای آنلاین و مجازی سوق پیدا کرده است. به همین جهت مفهوم بازاریابی اینترنتی یا آنلاین روز به روز شکل جدی تری بخود می گیرد.

ساده ترین تعریف از بازاریابی اینترنتی چیست؟به همراه مهمترین نکات کلیدی و مهم که باید فعالان کسب و کار اینترنتی آن را در نظر داشته باشند. و همچنین این نوع از بازاریابی از کی و کجا شروع شده است و به چه سمتی در حال حرکت می باشد را در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

8Xs22eC5Ca


اتفاقات زیر باعث شد که ما خواسته یا ناخواسته به سمت فضای مجازی کشیده شویم:
1.    گوشی های هوشمند :  که برای اولین بار آیفون گوشی هوشمند را معرفی کرد و بعد از آن هم ده‌ها و صدها مدل تلفن هوشمند را دیدیم که با آپ‌ها و ویجت‌های آنلاینش ما را به شدت محتاج اینترنت کرد!
2.    فیس بوک آمد و ارتباطاتمان را هم به دنیای مجازی برد!
3.    گوگل کاری کرد که هر چه را بخواهیم بتوانیم از اینترنت پیدا کنیم!
4.    و ضربه نهایی را هم که شرکت‌های خدمات اینترنت و خطوط موبایل زدند که دسترسی ما را به اینترنت پرسرعت بیشتر از قبل کردند و ما رفتیم تا در دنیای مجازی باشیم!


حوادث بالا باعث شد که جمعیتی عظیم در این فضا وجود داشته باشند و همین کافی بود که بالاخره هر صاحب کسب و کاری کافیست تا بشنود که در یک جایی جمعیت زیاد است و برود و خودش را جلوی آن‌ها به نمایش بگذارد! و اینگونه بود که بازاریابی در فضای مجازی رونق گرفت و هر روز نسبت به روز قبل شیوه و روشهای جدید ابداع شد. چرا از آنطرف هم هر روز بر این جمعیت عظیم افزوده می شود.
حال اگر تازه وارد هستید و میخواهید کالا و خدمات خود را در فضای مجازی معرفی و تبلیغ کنید و به اصطلاح بازاریابی اینترنتی نمایید و نمیدانید چه باید انجام دهید میتوانید یکی از این راهکارها و یا چند مورد از اینها را همرمان از همین امروز شروع نمایید.


تبلیغات بصری (Display Advertising) :

با این روش کم و بیش آشنا هستیم. در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای تبلیغاتی شرکت یا محصول و خدمات شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری، به نمایش گذاشته می‌شود. این روش، می‌تواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب را نسبت به شما، بالا ببرد.
بسته به اهدافتان می توانید یا به طور کلی برند خود را معرفی کنید و یا برای مثال برای کمپین نوروزی‌تان مخاطب جذب کنید.


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing):

با توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیل‌های تبلیغاتی، مورد هدف قرار می‌دهید. البته نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در ایمیل مارکیتینگ رعایت نمود تا موفقیت بیشتری به دست آید که انشالله در مقاله جدگانه به آن مفصل خواهیم پرداخت.


بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing) :

در بازاریابی درونگرا شما به صورت غیرمستقیم مخاطبان بالقوه در فضای مجازی را جذب می نمایید. به این صورت که سعی در تولید مطالب و کاتالوگ در حوزه محصولات خود میکنید سپس این اطلاعات را به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر میکنید و معمولا در انتهایی این مطالب سعی مینمایید مخاطب را به سمت شرکت و برند خود جذب نمایید.

 

2ebe6GUv7H


بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM):

در این روش شما  ابتدا یک وب سایت راه اندازی میکنید و مطالب و محصولات و خدمات خود را در آن معرفی می نمایید سپس با پرداخت هزینه و مشخص کردن عبارات یا کلمه کلیدی مورد نظر به موتور جستجو مثلا گوگل میگوید که ادرس وب سایت شما را به عنوان اولین نفر در نتیایج جستجو به کاربران نمایش دهد. پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم می‌کند. مبلغی که به ازای هر کلیک می‌پردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است. نکته جالب این که می‌توانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را می‌خواهید) کاربران بتوانند وب‌سایت شما را در نتایج ببینند.


بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) :

با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبه‌های اول بالا می‌آورید. تفاوت این روش با قبلی این است که در SEO شما خودتان بالا می‌آیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمی‌آورد! به ازای کلیک‌ها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وب‌سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم 2 تا 6 ماه زمان است و این روش نیازمند نیروهای متخصص در این حوزه می‌باشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعی :

همانطور که از نام این بخش برمی‌آید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما را در خاطر مخاطبان هک می‌کند.


بازاریابی زنجیره‌ای:

در این روش، شما به خرده فروشان اینترنتی، تبلیغاتچی‌های آنلاین و یا طراحان وبلاگ، بودجه‌ای را اختصاص می‌دهید تا برای برند شما، مطلب بنویسند.

 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/08/03
0.0
تعداد بازدید : 2346
تعداد کامنت : 0