اپل و IBM براي عرضه‌ي اپليكيشن‌هاي تجاري براي iOS به توافق رسيدند

دو كمپاني بزرگ IBM‌ و Apple كه در شمار شناخته‌شده‌ترين كمپاني‌هاي فعال در زمينه‌ي فناوري هستند، توافقي را در جهت توسعه‌ي چندين اپليكيشن تجاري براي استفاده در ابزار‌هاي مبتني بر iOS به امضا رساندند. بر

 اين توافق براي طرفين مزيت‌هاي فراواني دارد. توليد اپليكيشن‌هاي اختصاصي و تجاري منجر به كسب سهمي ثابت براي اپل در اين حوزه از بازار خواهد شد. هم‌‌اكنون در بازار اپليكيشن‌هاي تجاري، اندرويد داراي سهم بزرگي است و اين يكي از طلايي‌ترين فرصت‌ها براي اپل به‌منظور ورود به اين حوزه و كسب سهمي از اين بازار است. IBM پكيجي از اپليكيشن‌هاي iOS را روانه‌ي بازار خواهد كرد كه شامل ابزارها و سرويس‌هاي تحليلي اين كمپاني است كه بسيار مورد توجه كسب‌و‌كارها قرار خواهد گرفت.

يكي ديگر از فاكتورهاي مثبت اين توافق براي اپل، فعاليت در كنار يك شريك تجاري قدرتمند، بدون نياز به توليد و بازاريابي يك محصول خاص است. توافق حاصل بين طرفين با نام MobileFirst for شناخته مي‌شود و مفاد آن به شرح ذيل است:

  • اپل و آي‌بي‌ام با همكاري يكديگر بيش از 100 اپليكيشن در حوزه‌ي تجاري را براي استفاده در آيفون‌ها و آيپد‌هاي اپل توسعه خواهند داد. از جمله‌ي بازار‌هاي هدف براي اين اپليكيشن‌ها مي‌توان به بانكداري، سلامت، سفر و حمل و نقل، ارتباطات، بيمه و خريد و فروش اشاره كرد كه عرضه‌ي اين محصولات از پاييز سال جاري ميلادي آغاز خواهد شد.
  •  سرويس‌هاي ابري IBM در زمينه‌ي مديريت ابزار، امنيت و تحليل براي استفاده در ابزار‌هاي مبتني بر iOS بهينه‌سازي خواهند شد. سرويس‌ها تحت پلتفرم توسعه‌ي Blumix كمپاني آي‌بي‌ام نيز در دسترس خواهد بود.
  • AppleCare نيز براي عرضه به مشتريان تجاري مورد بازنگري واقع شده و توسط IBM براي پشتيباني عرضه خواهد شد.
  • همچين طي توافق طرفين، براي مديريت ابزار‌هاي موبايل از Fiberlink MaaS360 استفاده خواهد شد.
  • اپل نيز اپليكيشن‌ها و سرويس‌هاي تحليل‌ و مديريت داده‌هاي حجيم IBM را استانداردسازي خواهد كرد.
  • IBM طي اين توافق بسته‌اي تجاري را با محوريت ابزار‌هاي اپلي شامل آيفون‌ها و آيپد‌هاي اپل و به‌همراه اپليكيشن‌هاي پيش‌فرض نصب شده‌ي تجاري توليد شده، تحت يك بسته‌ي تجاري به بازار عرضه خواهد كرد.
  • از اين پس 100,000 مشاور IBM ابزار‌هاي اپلي را در اختيار مشتريان تجاري خواهند گذاشت.

تيم‌كوك در اين خصوص چنين اظهار نظر كرده است:

ما سرويس‌ها و اپليكيشن‌هاي تجاري و تحليلي بزرگ IBM را در ابزار‌هاي لمسي خود زير انگشتان مشتريان خود قرار خواهيم داد. اين حركت يك فرصت ايده‌آل را در حوزه‌ي محصولات تجاري در اختيار اپل خواهد گذاشت.

براساس آمارهاي ارائه شده توسط تيم‌كوك بيش از 98 درصد از ليست 500 كمپاني برتر فورچون و 92 درصد از 500 كمپاني‌ برتر جهان از ابزار‌هاي مبتني بر iOS استفاده مي‌كنند كه اضافه شدن اپليكيشن‌ها و سرويس‌هاي تجاري به اين مجموعه منجر به افزايش سهم اپل در حوزه‌ي اپليكيشن‌هاي تجاري نيز خواهد شد. Ginni Rometty نيز اين همكاري را منجر به تغيير روش كار افراد، فعاليت صنايع بزرگ و كمپاني‌ها خوانده است.

اين همكاري توسط دو كمپاني كهنه‌كار بسيار جالب توجه است. شايد هنوز بسياري از افراد تبليغات اپل در نخستين سال‌هاي فعاليت را به ياد داشته باشند كه در آن‌ها اپل انگشت اتهام به انحصارگرايي را به سمت بيگ‌بلو نشانه رفته بود و با انتشار آگهي‌هايي الهام گرفته از رمان 1984 جورج اورول در حال دعوت كاربران به سوي آزادي محصولات اپل بود.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/04/25
0.0
تعداد بازدید : 1727
تعداد کامنت : 0