۱۰ ويژگي بسيار جذاب گوگل كه شما بايد از آن استفاده كنيد

امكان ندارد صحبت از گوگل شود و از امكانات جذاب و ابزارهاي كاربردي آن صحبتي به ميان نيايد. اين غول جستجوگر اينترنتي داراي محصولات و ترفندهايي است كه بدون نياز به پرداخت هزينه‌اي، مي‌توانيد از آنها استف

 گوگل در همه‌جا حاضر است و به سادگي مي‌توان به برخي از جالب‌ترين ابزارهاي آن، دسترسي داشت. گوگل داراي محصولات و ترفندهايي است كه بدون نياز به پرداخت هزينه‌اي، مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد. برخي از اين محصولات زندگي را آسان‌تر مي‌كند و برخي ديگر باعث شگفتي شما مي‌شوند.

اجازه دهيد به 10 تا از آنها نگاهي بياندازيم:

جستجوي پروازهاي ارزان قيمت

آيا نياز به پيدا كردن بهترين قيمت براي پرواز خود را داريد؟ Google Flight Search يكي از آسان‌ترين سايت‌هاي بررسي قيمت است. مبدا و مقصد خود را در نقشه مشخص كرده و سپس تاريخ را مشخص نماييد. وقتي تاريخ را مشخص مي‌كنيد، لازم است به قيمت‌ها در روز‌هاي مختلف توجه داشته باشيد زيرا نسبت به هم داراي اختلاف قيمت هستند. گوگل نموداري از روز‌ها با ارزان‌ترين بليط‌ها را روي نمودار مشخص مي‌كند.

سپس شما مي‌توانيد نتايج را توسط فيلتر كردن آنها از طريق طول پرواز، شركت هواپيمايي، قيمت، توقف‌ها و ... محدودتر كنيد. وقتي پرواز دلخواه خود را پيدا كرديد، مي‌توانيد مستقيما به سايت شركت هواپيمايي مراجعه كنيد.

بازي آتاري

آيا به يك استراحت كوتاه نياز داريد؟ با استفاده از گوگل مي‌توانيد در هر زمان، نسخه كلاسيك بازي Atari Breakout را بر روي كامپيوتر خودبازي كنيد. اجراي بازي نيز بسيار ساده است. به صفحه جستجوي عكس در گوگل برويد و Atari Breakout را جستجو كنيد سپس از بازي لذت ببريد.

اطلاعات آماري

سايت جستجوي گوگل براي اكثر اهداف كاربران مناسب است، اما گوگل داراي سايت‌هاي جستجوي تخصصي نيز است. براي مثال، Google Public Data Explorer گنجينه‌ي كاملي از اطلاعات در سطح آمار و ارقام عمومي است.

به صفحه Google Publice Data مراجعه كنيد و موضوعي را جستجو كنيد. جستجوي خود را ساده مطرح كنيد مثلا «نرخ بيكاري در ايالات متحده». گوگل نتايج خود را از دفتر آمار كار ايالات متحده نشان خواهد داد. شما حتي مي‌توانيد جستجوي خود را توسط جنسيت، سن و ايالت محدود كنيد.

مترجم گوگل

آيا نياز به ترجمه سريع يك لغت داريد؟ به صفحه جستجوگر گوگل برويد و عبارت (translate (word) to (language به معناي ترجمه كلمه به زبان مورد نظر را در نوار جستجو، تايپ كنيد. براي مثال اگر بخواهيد عبارت Apple به زبان فرانسوي ترجمه شود. بايد تايپ كنيد: Translate Apple to French.

گوگل در كمتر از 1 ثانيه به شما مي‌گويد كه عبارت «Pomme» معناي سيب در زبان فرانسوي است. اگر در تلفظ يك لغت دچار مشكل شديد، Google Translation داراي يك آيكون بلندگوي كوچك است كه به شما اجازه مي‌دهد آن لغت را گوش دهيد. براي ترجمه‌هاي طولاني‌تر، به Google Translate مراجعه كنيد.

اطلاعات رژيم غذايي

پرتقال يا موز، كدام يك سالم‌تر هستند؟ كلمه «Compare» را به‌همراه دو ماده غذايي كه مي‌خواهيد با هم مقايسه كنيد را در نوار جستجوي گوگل تايپ كنيد. براي مثال مي‌توانيد براي مقايسه كلم بروكلي و مارچوبه،«Compare poccoli and asparagus» را در نوار جستجوي گوگل تايپ كنيد.

فرهنگ لغت گوگل

وقتي معناي يك كلمه را نمي‌دانيد، بدنبال ديكشنري نباشيد. عبارت (كلمه مورد نظر+define) را در نوار جستجوي گوگل تايپ كنيد. براي مثال مي‌توانيد براي يافتن معناي كلمه tintinnabulation، در نوار جستجوي گوگل عبارت Define tintinnabulation را تايپ كنيد و بلافاصله معناي آن را مشاهده خواهيد كرد.

همچنين شما مي‌توانيد تلفظ كلمه و بخشي از مكالمه را در اختيار داشته باشيد و براي اطلاعات بيشتر همانند ريشه كلمه، مي‌توانيد بر روي فلش خاكستري كليك كنيد.

مبدل واحد‌ها

در زماني كه مشغول به آشپزي هستيد و يا وقتي كه درحال كمك كردن به فرزندتان براي انجام تكاليف رياضي هستيد، شايد مجبور به تبديل واحدهاي اندازه‌گيري شويد. در صفحه جستجوي گوگل، تبديل واحد موردنظر خود را جستجو كنيد. براي مثال عبارت «convert 10km to mi» را به معناي تبديل 10 كيلومتر به مايل را در صفحه جستجوي گوگل تايپ كنيد سپس بلافاصله به پاسخ خود خواهيد رسيد. اين نوع تبديل‌ها، شامل هر نوع واحدي است و هيچ‌گونه محدوديتي را شامل نمي‌شود.

Google nGrams

Google nGrams يك ابزار جستجوي عالي است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا تعداد دفعاتي كه از يك يا چند كلمه در 5 ميليون كتاب مابين سال‌هاي 1800 تا به امروز استفاده شده است را مشخص كنيد. شما مي‌توانيد مشاهده كنيد كه چگونه كلمات در طول زمان مصطلح مي‌شوند و يا كاربرد خود را از دست مي‌دهند.

شما مي‌توانيد دو يا چند كلمه را براي مقايسه كه با ويرگول از هم جدا شده‌اند، يكجا قرار دهيد. گوگل به شما اين اجازه را مي‌دهد كه مدت زمان، زبان كتاب و اينكه كتاب شامل چه لغاتي است را تنظيم كنيد.

Google Sky

اگر به نظر شما Google Earth خوب است، پس با ديدن Google Sky به وجد خواهيد آمد. Google Sky به شما اجازه مي‌دهد آسمان را جستجو كنيد و عكس‌هاي ستاره‌ها، سياره‌ها و كهكشان‌هاي گرفته شده توسط تلسكوپ‌ها، كاوشگرها و ماهواره‌ها را مشاهده كنيد.

اين عكس‌ها شامل عكس‌هاي مايكروويو، مادون قرمز و همچنين نقشه تاريخي ستاره‌ها كه توسط جيوواني ماريا در سال 1792 تهيه شده، است. اگر ايده‌اي براي شروع نداريد، سايت داراي پيشنهاداتي براي شما است كه مطمئنا به آنها علاقمند خواهيد شد.

جستجوي حرفه‌اي

الگوريتم‌هاي گوگل براي جستجوهاي اينترنتي و يافتن اطلاعات مورد نيازتان بسيار كاربردي و خوب است. البته ممكن است نااميد شويد زيرا نتايجي براي شما به نمايش درخواهد آمد كه بيشترين بازديد را دارند و ممكن است اين نتايج درست نباشند.

شما مي‌توانيد جستجوي خود را دقيق‌تر كنيد. براي مثال اگر مايل نيستيد كه در جستجوي‌تان عبارتي به نمايش درآيد، كافي است از نماد – پيش از كلمه استفاده كنيد. مثلا اگر كلمه مورد نظر شما براي جستجو نام يك حيوان است، اما نمي‌خواهيد سايت‌هايي كه خريد و فروش حيوانات را انجام مي‌دهند را مشاهده كنيد، بايد عبارت«Animals –sales» را جستجو كنيد.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/05/27
0.0
تعداد بازدید : 1695
تعداد کامنت : 0