آشنایی با کلید واژه هایی که برای تبلیغات در گوگل نیاز دارید

آیا می دانید برای اول شدن در گوگل به چه کلید واژه هایی برای تبلیغات نیاز دارید

چه شما یک تازه وارد به دنیای تبلیغات در گوگل باشید، اصطلاحاتی وجود دارند که ممکن است با آنها آشنا نباشید. در اینجا خلاصه ای از مهمترین عبارات سیستم تبلیغاتی گوگل وجود دارند که در ادامه به انها می پردازیم. واضح است که تمامی این واژه ها و عبارات مربوط به  بخش تبلیغات گوگل برای شما  نا اشنا است. به منظور آشنایی بهتر  می توانید فرهنگ لغات خود گوگل مراجعه نمایید. در اینجا برخی از مهمترین و پر مصرف ترین اصطلاحات و لغات این مجموعه آورده شده است :


کلید واژه  (Keyword)

کلید واژه در اصل  همان عبارات یا اصطلاحاتی هستند که شما می خواهید به واسطه آنها تبلیغتان نمایش داده شود. بطور مثال اگر شما فروشنده زعفران هستید، می توانید از کلید واژه "زعفران قائنات" در اکانت سیستم تبلیغات در گوگل خود استفاده کنید. وقتی که یک کاربر گوگل در صفحه جستجوی خود لغت  "زعفران قائنات" را وارد می کند، تبلیغ شما در کنار و یا بالای  نتایج جستجو جلوه گر خواهد شد.



Campaign و Ad group

اکانت های قسمت  تبلیغاتی گوگل بر اساس Campaign ها و Ad group ها (گروه های تبلیغاتی )  ساخته شده اند. شما کار خود را با یک  کمپین آغاز می کنید که بودجه روزانه و تنظیمات هدف گذاری مربوط به خود را دارد. چنانچه قصد گسترش تبلیغات خود را داشته باشید، می توانید کمپین های بیشتر و گروه های تبلیغاتی بیشتری را ایجاد کنید که هر یک شامل تبلیغات، کلمات کلیدی و موقعیت هایی در داخل یک کمپین هستند. به طور مثال شما می توانید برای هر یک از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید یک کمپین ایجاد نمائید.



کلیک

چنانچه یک بازدید کننده تبلیغات شما در اینترنت (گوگل) را ببیند و بر روی آن کلیک کند حساب کاربری شما این موضوع  به عنوان یک کلیک به ثبت می رسد. با بررسی کلیک های خود می توانید دریابید که چه تعداد از کاربران بز طریق تبلیغ شما وارد سایت شما شده اند.


هزینه بابت هر کلیک (CPC)

شما می توانید به سیستم تبلیغات در گوگل اجازه دهید که CPC شما را به صورت اتوماتیک تنظیم نماید، و یا آنکه خودتان حداکثر پیشنهاد هزینه CPC را تعیین کنید. پیشنهاد هزینه CPC به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چگونه تبلیغ تان نمایش داده می شود و جایگاه آن به چه صورت است.


Impression یا .Impr

عدد مربوط به Impression عبارت است از تعداد دفعاتی که شما در گوگل یا شبکه های مختلف گوگل نمایش داده شده است. با بررسی تعداد Impression های خود می توانید متوجه شوید که تبلیغ شما چند بار در معرض نمایش قرار گرفته است.


CTR یا Click Through Rate

CTR عبارت است از نسبت تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما صورت گرفته به تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش داده شده است. CTR کلمه کلیدی شاخص مهم و معتبری است که ارتباط آن را به کاربر نشان می دهد و میزان و موفقیت یک کلید واژه را مشخص می سازد. هر چه ارتباط بین کلید واژه ها و تبلیغات شما بیشتر باشد و با تجارت شما مرتبط تر باشد، تعداد کلیک های کاربران نیز بر روی تبلیغ شما افزایش پیدا خواهد کرد.


Average Position

Average Position نمایانگر موقعیت تبلیغات شما در نتایج جستجو است که به ازای هر کلمه کلیدی متفاوت است. عدد "1" نشانگر بالاترین موقعیت در صفحه نخست نتایج جستجو است. وقتی Average Position عدد "1.7" را نشان می دهد، معنی آن این است که تبلیغ شما معمولا در موقعیت 1 یا 2 نمایش داده شده است. Average Position مقادیر ثابتی ندارد. این مقادیر به عوامل متعددی در زمینه کارآیی اکانت شما بستگی دارند.


Quality Score ( امتیاز کیفیت )

Quality Score معیاری است که میزان اعتبار و ارتباط  تبلیغات شما ، کلمات کلیدی  یا وب سایت شما را ارزیابی می کند. Quality Score کمک می کند تا مطمئن شویم که تنها مرتبط ترین تبلیغات در نتایج جستجو ها قرار دارند.


Conversion

یک Conversion زمانی رخ می دهد که یک کاربر عملی را در وبسایت شما تکمیل کند، مانند خرید چیزی و یا درخواست اطلاعات بیشتر از طریق فرم های تماس شما.

 

"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

 

باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/09/07
0.0
تعداد بازدید : 2495
تعداد کامنت : 0