12-نکته-طلایی-و-بسیار-مهم-در-سئو-داخلی-(On-page)-که-سئو-کاران-و-طراحان-سایت-باید-رعایت-کنند.

1- انتخاب عنوان صفحه 2- توضیحات متا 3- هدینگ یا عنوان ها در صفحه 4- محتوای صفحه 5- تاثیر آدرس url بر سئوی داخلی 6- سئوی تصاویر و سایر نکات اساسی و مهم سئو داخلی .

12 نکته طلایی و بسیار مهم در سئو داخلی (On-page) که سئو کاران و طراحان سایت باید رعایت کنند.

سئو داخلی تمامی فعالیت های می باشد که طراحان سایت به همراه تولید کننده گان محتوا باید تلاش کنند آن را رعایت نمایند به عبارتی : سئوی داخلی (Onpage SEO) مجموعه ای از فعالیت های شما در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود.

سئو خارجی آن دسته از فعالیت های می باشد که شما خارج از فرایند داخلی سایت انجام می  دهید از جمله بک لینک سازی و ...  سئو داخلی و سئوی خارجی مکمل یکدیگر می باشند. با این تفاوت که سئو داخلی منحصرا دست شما می باشد اما سئو خارجی و نتایج آن گاها در اختیار شما نمی باشد.

دراین مقاله به 12 نکته طلایی و اساسی بسیار مهم در سئو داخلی و تولید محتوای سئو که باید رعایت کرد به همراه توضیحات لازم ارایه می کنیم.

1- انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت: عنوان هر صفحه مهمترین المان سئوی داخلی می باشد و معمولا شامل کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن است. انتخاب عنوان مرتبط با موضوع و شامل کلمه کلیدی باعث می شود که در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل، صفحه و سایت شما نیز به کاربران پیشنهاد شود.

 سئو داخلی

 

2-  توضیحات متا در سئوی داخلی: تگ توضیحات برای جذب بازدیدکننده به سایت اهمیت دارد چرا که این بخش در نتایج جستجو نمایش داده می شود. توضیحات متا پیش از این تاثیر بالایی در رتبه بندی گوگل داشته است اما به علت سوء استفاده های کاربران و معرفی الگوریتم های جدید گوگل مانند مرغ مگس خوار، تا حدی ارزش و اعتبار آن در رتبه بندی نتایج جستجو کاهش یافته است. با این وجود همچنان توضیحات متا مهمترین بخش برای جلب توجه مخاطبین و مشخص نمودن موضوع محتوای شما می باشد.

 

3-  هدینگ یا عنوان ها در صفحه منظور تگ h1 تا h6 می باشد که مهمترین آن h1 می باشد. برعکس تگ عنوان و تگ توضیحات متا، بخش هدینگ در صفحات وب سایت برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده می باشد. موتورهای جستجو موضوع و اطلاعات موجود در صفحه را از طریق همین هدینگ ها مخصوصا تگ h1 می یابند.

 

4-  تولید محتوای مناسب صفحه: محتوای سایت باید شامل کلمه های کلیدی انتخاب شده باشد. این کلمات شامل کلمات کلیدی هدف گذاری شده و مترادف آنها است و دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی خیلی زیاد نباشد. همچنین کلمات هدف را زمانی استفاده کنید که برای مخاطب مفهوم داشته باشد. مهمترین نکته کسب رضایت مخاطبین و حفظ کیفیت متن می باشد.

 

5- تاثیر آدرس url بر سئوی داخلی: در آدرس های url از کلمات کلیدی و کلمات درستی که محتوا را توصیف می کنند استفاده کنید. آدرس url تا حد زیادی ساختار سایت شما را بیان می کند و یک المان نسبتا مهم در سئو ی سایت محسوب می شود.

 

6-  سئوی تصاویر و رعایت نکات مربوطه:  موتورهای جستجو نمی توانند فهم درستی از متن ها و موضوع موجود در تصاویر داشته باشند اما مطمئنا می توانند متنی که درباره ی تصاویر در بخش alt نوشته می شود را درک کنند. متن جایگزین علاوه بر تاثیر بالا در جایگاه تصویر در نتایج گوگل مکان مناسبی برای قرار گرفتن کلمه کلیدی هدف می باشد.

 

7- ارتباط معنایی بین بخش های مختلف صفحه: روبات های خزنده ی گوگل معیارهای زیادی برای تعیین کلمه کلیدی یک صفحه در اینترنت دارند که بخشی از آنها را ذکر کردیم ولی نکته مهم ارتباط میان تمامی این بخش هاست. اگر کلمه کلیدی هدف گذاری شده در عنوان صفحه موجود باشد ولی در محتوای آن بکارگرفته نشود شما شانس کمی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج جستجو خواهید داشت.

 

8- لینک های داخلی سایت: لینک بیلدینگ تنها شامل کسب بک لینک از سایت های دیگر نمیشود، بلکه لینک های داخلی سایت میتوانند باعث افزایش اعتبار صفحه ای که به آن لینک شده است شوند. هرچند که از طریق لینک های معتبر خارجی نیز می توان برای یک سایت اعتبار کسب کرد. اما لینک های داخلی باعث دسترسی و ایندکس شدن راحت تر صفحات سایت شما از طریق موتور های جستجو شده و موجب بهبود جایگاه یکدیگر خواهند شد. متن لینک شده یا Anchor Text همانند متن جایگزین در تصاویر عمل میکند و توضیحاتی مختصر پیرامون صفحه مقصد به روبات های گوگل ارائه میدهد. صفحه مورد نظر در عبارتی پیشرفت خواهد کرد که با آن لینک شده است.

 

9- ایندکس شدن صفحات: ایندکس صفحات توسط گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا تنها صفحاتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند که توسط خزنده ها بررسی و ایندکس شده باشند. در نتیجه ایندکس صفحه دریچه ورود شما به نتایج گوگل خواهد بود. ابزار وبمستر گوگل که با نام Google Search Console شناخته میشود، این امکان را فراهم کرده است که شما از وضعیت ایندکس صفحات خود مطلع شوید، علاوه بر نمایش نمودار از تعداد صفحات ایندکس شده بر اساس تاریخ، دقیقا مشخص میکند که چه تعداد از آدرس های موجود در نقشه سایت شما توسط ربات های گوگل ایندکس شده اند.

 

10- نسبت متن به کد در سایت: محتوای با کیفیت موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می شود. اما منظور از این محتوا، کد های HTML است و یا متن؟ نسبت ایده آل برای متن به کد های HTML در صفحات وب عددی بین 25 تا 70 می باشد. توجه داشته باشید که متون مخفی شده در محاسبه این نسبت بی تاثیر خواهند بود.

 

11- استفاده از عکس و ویدئو: هر تصویر میتواند معادل صدها و شاید هزاران کلمه، معنا و مفهوم را به مخاطب منتقل سازد. بعنوان مثال برای توصیف یک منظره یا تصویر یک خودرو به چندین و چند پاراگراف متن نیاز خواهیم داشت که در نهایت نیز نمیتواند بدرستی آن را بیان کند. از همین رو موتورهای جستجو ارزش ویژه ای برای استفاده از تصاویر در محتوای سایت و مقالات قائل میشوند. به همین ترتیب بکارگیری فایل های صوتی و ویدئویی میتوانند ارزش محتوای شما را دوچندان کرده و شانس کسب رتبه در نتایج گوگل را افزایش دهند.

 

12- فعالیت در شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی مخاطبین بسیاری را به خود جذب کرده اند و هر روز بر تعداد و تنوع آنها افزوده میشود، از فیسبوک و گوگل پلاس که دیگر طرفداران محدودی دارند گرفته تا اینستاگرام و تلگرام که هر روز بر تعداد مخاطبین آنها افزوده میشود. این شبکه ها فضای مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات شما خواهند بود. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سریعترین راه ممکن برای انتشار مطلب شما توسط کاربران در این فضا خواهد بود ولی باید دقت کنید که چه شبکه هایی را هدف قرار داده اید.

 

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)