به قول بیل گیتس (مؤسس مایکروسافت)، “محتوا، فرمانروا است“!
این گفته، به اهمیت بازاریابی محتوا اشاره دارد ؛ محتوایی که برای آن بازاریابی صورت نگیرد، مثل پادشاهی خلع شده و بدون تاج است که قدرتی ندارد. این پادشاه بیتاج، ضرورت بازاریابی محتوا را توجیه میکند.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوایی نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید میشود، میپردازد. محتوا به اشکال مختلفی چون نوشتهی متنی، عکس، ویدئو، پادکست، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعهی موردی، راهنما و دستور العملها، پرسش و پاسخ، مقالات و … تولید و منتشر میشود.
اهمیت تأثیرگذاری بازاریابی محتوا
سوال اصلی بازاریابی محتوا این است که چگونه میتوان از رسانه های سنتی به نحوی اثربخش ولی ارزان قیمت استفاده کرد؟ و همچنین چطور میتوان از رسانه های مدرن که که نقشی تفننی و سرگرمکننده دارند در خلق ارزش به شیوهای کارآمد و با هزینهی پایین استفاده کرد؟
هنگامی که شما استراتژی محتوا را فرضاً برای پیگیری مراحل مختلف خریدار محصول یا خدمات خود پایهریزی میکنید، محتوای مفیدی تولید میکنید که مخاطبان شما نیازمند آن هستند ، چون به وسیلهی آنها مشکلاتشان حل خواهد شد. این امر با ایجاد اعتماد و انگیزه در مشتریان چرخههای فروش شما را تسهیل میکند.
با اتخاذ استراتژیهای بازاریابی محتوای مناسب میتوانید:
- با مشتریان خود روابط پایدار ایجاد کنید.
- آگاهی از نام تجاری (برند) و شناسایی نام تجاری را افزایش دهید.
- برای سازمان خود اعتبار و اقتدار خلق کنید.
- مشتریان خود را به لحاظ فکری رهبری و هدایت کنید.

در واقع بازاریابی محتوا همان هنر برقراری ارتباط با مشتریهای بالفعل و بالقوه است. شما به واسطه این شیوه مشتریان خود را پیدا کرده و بدون نیاز به جلسات معرفی محصولات و خدمات جدید خود، آنها را به سوی خود حرکت میدهید. در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید میشوند باید با محصولات و خدمات شما مرتبط باشند تا کاربران با خواندن آنها مزایا، معایب، تمایزها، خدمات پس از فروش و تسایر توضیحاتی که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را دریافت کرده و سپس برای خرید آنها، تصمیم بگیرند. امروزه بیش از ۸۰% کسب وکارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا برای افزایش رتبه در گوگل و سئوی سایت خود بهره میبرند.
اگر قصد دارید با محتوای ارائه شده در سایت خود (شامل مقالات، تصاویر، ویدئو، پادکست و …) بهترین نتایج را در گوگل بگیرید مطالب تولید شده علاوه بر دست اول و ناب بودن باید متناسب با نیاز مخاطبان سایت شما فراهم گردند.
دیگر این که به یاد داشته باشید بازاریابی محتوا یک نوع فعالیت کوتاه مدت و پارتیزانی نیست که نتایج آن بلافاصله مشخص شود بلکه کاملا برعکس ایجاد محتوا باید به صورت مستمر و در یک بازهی زمانی مشخص باشد تا بتواند شما را به نتایج مدنظرتان برساند. پس صبور باشید و تنها به یک نوع محتوای به خصوص اکتفا نکنید و متناسب با کسب و کار خود از تلفیقی از روشهای بازاریابی محتوا استفاده کنید.
"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"
باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)