تاثیر آدرس سایت بر سئو سایت 8 نکته اساسی از نکات مهم url

آدرس سایت بر سئو سایت 8 نکته اساسی از نکات مهم url 1- گویا بودن آدرس سایت 2- کوتاه بودن آدرس سایت 3- کلمات کلیدی در ابتدای آدرس 4- کلمات تکراری در URL 5- یکسان نبودن با عنوان صفحه 6- کاراکترهای نامناسب 7- زیاده روی در سئو 8- حروف بزرگ

 غالب سئوکاران معتقد هستند وجود کلمات کلیدی در آدرس یا url در سئو سایت تاثیر دارد  چرا که هنگام جستجو موتورها در سایت به دنبال کلمات کلیدی جهت ایندکس کردن آن صفحه میگردند یکی از مکانهایی که به آن اهمیت میدهند url و یا ادرس سایت می باشد البته تاثیر کلمات کلیدی در ادرس بر سئو قطعا به اندازه وجود کلمات کلیدی محتوا در عنوان اهمیت ندارد اما تاثیر خوبی نیز دارد.

ابتدا اجازه دهید ساختار یک ادرس یا url را تشریح نماییم تا مشخص شود یک ادرس از چه قسمت هایی تشکیل شده است تا درک بهتری از ان داشته باشیم و بتوانیم نکات کلیدی و مهم ان را بازگو نماییم. لطفا به تصویر زیر دقت نمایید.

 C84ln9IeOJ

قسمت های تشکیل دهنده آدرس

اجزای تشکیل دهنده آدرس :

  1. پروتکل
  2. دامنه اصلی سایت
  3. دسته یا فولدر
  4. آدرس صفحه

یک نکته اساسی و بسیار مهم که در ابتدا به آن اشاره میکنیم در نحوه آدرس دهی صفحات این میباشد که :در میان اجزای مختلف آدرس بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی در انتهای آدرس می باشد. و باید هر آدرس کاملا منحصر به فرد باشد. که البته با رعایت کلمات کلیدی غالبا اینگونه خواهد شد یعنی شما برای هر صفحه از سایت کلمه کلیدی مجزایی داشته و پتانسیل جذب بازدیدکننده از گوگل افزایش می یابد.

اکنون 8 نکته اساسی و مهم در در سئو ادرس را توضیح خواهیم داد:

  1. گویا بودن ادرس سایت: اگر میخواهید در ادرس سایت از کلمات کلیدی استفاده کنید سعی نمایید این کلمات واقعا گویای محتوای سایت باشد تا بازدید کننده با مشاهده حتی url سایت متوجه محتوای صفحه شوند رعایت این نکته در سئوی سایت شما بسیار موثر خواهد بود.
  2. کوتاه و مختصر بودن آدرس سایت: سعی نمایید وقتی تصمیم دارید کلمات کلیدی را در ادرس صفحه سایت خود قرار دهید از کلمات کم ارزش مانند "از" –"یا" – "برای" و از این قبیل عبارت استفاده نکنید با این کار ادرس بسیار کوتاهتر خواهد شد و قابل درک تر برای بازدید کننده می باشد. و هم وجود تنها کلمات کلیدی اصلی ارزش سئوی ادرس را بالاتر می برد.
  3. کلمات کلیدی در ابتدای آدرس: اگر به هر دلیلی بنا بود آدرس صفحه کمی طولانیتر شود به خاطر متنی که در انتهای ادرس شما اضافه مینمایید ,حداقل سعی نمایید کلمات کلیدی اصلی که هدف شما می باشد در ابتدای آن جمله باشد چرا که موتورهای جستجوی گوگل به کلمات انتهایی ادرس های طولانی خیلی اهمیت نمیدهند.
  4. به شدت از کلمات تکراری در ادرس یا  url اجتناب کنید: آدرس زیر را مشاهده نمایید:

- webmac.com/blog/blog.aspx1 این ادرس به جهت وجود دو کلمه یکسان blog توصیه نمیشود.می توانید به جای ادرس فوق از ادرس زیر استفاده نمایید.- webmac.com/blog/seoblog.aspx2

  1. یکسان نبودن با عنوان صفحه: لزومی ندارد حتما کلماتی که در ادرس به کار میروند در عنوان همه انها تکرار شوند شما میتوانید در ادرس از کلمات کلیدی هم معنا استفاده نمایید
  2. عدم استفاده از کاراکترهای نامناسب:  تا حد امکان تلاش نمایید از  از کاراکترهای ویژه ماننده : ?، & و % در ادرس سایت خودداری نمایید.
  3. در سئو زیاد روی نکنید: گاهی دیده شده است استفاده مکرر از کلمات کلیدی در ادرس url و تلاش برای سئو بهتر نتیجه عکس داشته است. سعی نماید اعتدال را رعایت نمایید.
  4. عدم استفاده از حروف بزرگ در ادرس: در صورتی که ادرس سایت با حروف انگلیسی مشخص شده است سعی نماید از حروف کوچیک استفاده نماید و ادرسی یک دست از حروف کوچیک داشته باشد و از حروف بزرگ استفاده نکنید.

"وب مک تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : سئو سایت
نویسنده : ناصر براتی
تاریخ : 1396/10/09
5
تعداد بازدید : 2880
تعداد کامنت : 0