طراحی سایت و 10ها نکته اساسی و مهم تئوری و روانشانسی رنگ ها در ترکیب رنگ سایتها

10ها نکته اساسی و مهم در مورد تئوری , روانشناسی و ترکیب رنگ ها که میتواند وب سایت شما را نسبت به سایر رقبا متمایز و حرفه ایی تر نشان دهد.

 در تئوری و روانشناسی رنگها میتوان گفت : سفید نماد پاکی و صداقت , مشکی نماد دلیری و قدرت , قرمز نماد هیجان و احساسات شدید, آبی القاء کننده آرامش, سبز نشان تندرستی,  قهوه ای نشانه توانگری مالی و متانت, خاکستری نشان اعتبار و نفوذ, صورتی نشان ملایمت و ظرافت, بنفش نماد وقار و معنویت, نارنجی نشان شوخ طبعی و سرزندگی, زرد رنگ خورشید نماد حسادت, طلایی نشانه گرانقیمت بودن و ارزش, نقره ایی نشان سرما و علمی بودن می باشد.

1. رنگ سفید در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : صداقت، پاکیزگی، صمیمیت و ملایمت است. این رنگ مناسب ترین رنگ برای پس زمینه صفحات وب است. در امور تجاری، سفید رنگی است که علاوه بر اینکه مانع خستگی می شود، انرژی مثبتی را به کاربر القاء می کند.
2. رنگ سیاه در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : عواملی چون قدرت، دلیری، شهامت،فریبندگی و مهارت اشاره دارد. این رنگ برای نمایش متن روی پس زمینه سفید ایده آل است. ذکر این نکته نیز لازم است که استفاده از این رنگ پس زمینه،موجب خستگی مخاطب می شود.
3. رنگ قرمز در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : توانایی، هیجان،احساسات شدید،سرعت،خطر و تهاجم است. رنگ قرمز در تجارت به معنای قرض و بدهی است. این رنگ شدیدترین رنگ برای ابراز احساسات بوده و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند.

رنگ پس زمینه وب سایت

4- رنگ آبی در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد ‌:القاءکننده‌آرامش،امنیت،مسئولیت پذیری،سرما،ایمان،وفاداری،وابستگی،جاه و جلال است. این رنگ به طور معمول مورد پسند افراد مختلف است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است.

رنگ پس زمینه وب سایت

5. رنگ سبز در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : تندرستی،فراوانی،حاصل خیزی، بهبودی،طبیعت،پیشرفت،حسادت و خونسردی است. این رنگ در تجارت به معنای مقام و ثروت است.


 qKV26Dh7w1

6. رنگ قهوه ای در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : تاثیرگذاری،متانت، توانگری مالی و یاری کنندگی است.
7. رنگ خاکستری در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ است. استفاده از این رنگ در تجارت به معنای سنت گرایی است.
8. رنگ صورتی در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : ملایمت، شیرینی و ظرافت و نشانه خوب بودن است.
9. رنگ بنفش در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : وقار، معنویت،عیش و نعمت،دارایی،اعتبار و نفوذ،مهارت و سوگواری است. این رنگ در تجارت برای بزرگ نشان دادن یک مساله به کار می رود.

رنگ پس زمینه وب سایت

10. رنگ نارنجی در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : سرزندگی و شوخ طبعی،لذت و خوش گذرانی،تعامل گرمایی،تشویق کردن،چالاکی،تحمل و بلند همتی است.

رنگ پس زمینه وب سایت
11. رنگ زرد در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : نور خورشید،گرمی،خوشی،نامردی،ترسویی و حسادت است. علاوه بر این موارد،رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد.

رنگ پس زمینه وب سایت

12. رنگ طلایی در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : نشانه گران قیمت و ارزشمند بودن است.

13. رنگ نقره ایی در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : نشانگر سرما، علمی بودن یک مساله و اعتبار است.

چرخه رنگها

در ادامه تعدادی از نمونه وب سایت موفق و معروف شرکت های بزرگ جهان که توانسته اند از تئوری و روانشناسی رنگها بهره گیرند را معرفی می نماییم .تحلیل آن را به خواننده می سپاریم:
•  ترکیب رنگ ,تئوری رنگ و روانشناسی رنگ به کار رفته در سایت کوکاکولا:
 سایت کوکاکولاهمانطور که انتظار میرفت رنگ اصلی سایت قرمز است و تصویر زمینه سایت با طوسی روشن و سفید پوشیده شده است که وضوح بهتری به رنگ قرمز میبخشد. براساس روانشناسی رنگها قرمز احساس هیجان و انرژی را به بیننده منتقل میکند علاوه برآن پیام اصلی سایت بر روی عکس شادی یا Happiness است که همخوانی کاملی با روانشناسی رنگ قرمز دارد.
•  ترکیب رنگ ,تئوری رنگ و روانشناسی رنگ به کار رفته در سایت IBM:

سایت ibm

سایت رسمی شرکت IBM از ترکیب رنگی بسیار حرفه ای بهره میبرد که نشانگر توجه ویژه آنها به روانشناسی رنگها در تمام زمینه های کاری و تبلیغاتی است. رنگهای آبی، طوسی وسفید در کنار هم و بطور کلی رنگهای سرد نمایانگر حرفه ای و جدی بودن یک تجارت می باشند.
•  ترکیب رنگ ,تئوری رنگ و روانشناسی رنگ به کار رفته در سایت مکدونالد:
سایت مکدونالدمکدونالد را با لوگوی زرد و قرمز خود به سرعت قابل تشخیص است، در طراحی سایت شرکت نیز از همین ترکیب رنگ به خوبی بهره گرفته شده است. رنگ قالب سایت قرمز است و برای فست فود و رستورانها بسیار توصیه میشود زیرا با توجه به روانشناسی رنگها موجب افزایش سرعت غذا خوردن انسان میشود. البته رنگهایی مانند مشکی، طوسی روشن و سفید نیز در این سایت به چشم میخورند. بر اساس اصول روانشناسی رنگها دو دسته کلی میتوان برای آنها در نظر گرفت، رنگهای گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز و رنگهای سرد مانند آبی، سبز و صورتی. هرکدام از این رنگها به تنهایی بیانگر حس و حال متفاوتی هستند که در علم روانشناسی رنگها بصورت گسترده مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند.
•  ترکیب رنگ ,تئوری رنگ و روانشناسی رنگ به کار رفته در سایت نایکی:

سایت نایکی
ترکیب رنگ بکار رفته در این سایت متشکل از سبز، نارنجی و سفید است. با توجه به روانشناسی رنگها، سبز بیانگر طبیعت، سلامتی و زندگی است و نارنجی نماد لذت و سرگرمی که همخوانی خوبی را با ورزش خواهد داشت. استفاده از رنگ سفید فارغ از روانشناسی رنگها و به منظور جلوه بیشتر محصولات در صفحه سایت صورت گرفته است.

"وب مک ،تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : تئوری رنگ
نویسنده : ناصر براتی
تاریخ : 1396/10/25
5
تعداد بازدید : 448
تعداد کامنت : 0