جست‌وجوي مدارك مفقوده در سايت ثبت احوال

روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: از طريق سايت سازمان ثبت احوال سامانه خدمات الكترونيكي، مدارك هويتي مفقود شده خود را جست‌وجو كنيد.

بنا براين گزارش همانگونه كه در كارت ملي و شناسنامه درج شده است، مدارك شناسايي هويتي بايد توسط فردي كه آن را يافته است، به صندوق يا اداره پست سپرده شود تا اين مدارك توسط شركت پست به سازمان ثبت احوال تحويل داده شود و حالا امكان پيگيري كارت ملي و شناسنامه مفقود شده در پورتال سازمان ثبت احوال كشور فراهم شده است. بنابراين هموطناني كه مدارك شناسايي آنها مفقود شده است مي توانند قبل از تسليم تقاضاي صدور المثني، با ورود به سامانه «شناسنامه و كارت ملي پيدا شده» در پورتال سازمان ثبت احوال با وارد كردن شماره ملي، مدارك خود را جست‌وجو كنند.
البته اين جست‌وجو در ميان مدارك شناسايي انجام مي‌شود كه تحويل شركت پست و سازمان ثبت احوال شده باشد؛ بنابراين اگر مدارك شناسايي خود را گم كرده‌ايد، چند روز متنظر بمانيد تا يابنده احتمالي مدارك را در صندوق پست بيندازد و به سازمان ثبت احوال برسد و بعد جست‌وجو كنيد. سپس اگر جست‌وجوي مدارك مفقودي تا يك ماه بي نتيجه ماند، براي دريافت شناسنامه يا كارت ملي المثني به نزديك‌ترين دفتر پيشخوان دولت يا اداره ثبت احوال مراجعه كنيد.
 

 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/08/10
0.0
تعداد بازدید : 1786
تعداد کامنت : 0