9 تکنیک مهم که در طراحی سایت نقش بسزایی دارد چیست

برای داشتن یک وب سایت موفق و پربیننده باید تکنیکهایی را بکار برد تا بتوان بازدیدکنندگان را برای مدت بیشتری در سایت نگه داشت

تفاوت زیادی وجود دارد بین اینکه شما بتوانید یک طراح سایت حرفه ای شوید با حالتی که شما فقط کمی در مورد مهارت های تکنیکی طراحی سایت می دانید. اگر میخواهید سایت پر بیننده ای را داشته باشید باید تکنیکهای مهمی را بکار ببرید نکته ای  که باعث موفقیت می شود این است که شما بتوانید نکات روز طراحی سایت را بشناسید و علم به روزی داشته باشید.

شما همیشه باید گوش به زنگ باشیدتا بتوانید نکات مرتبط با طراحی های جدید را در یابید. این کار باعث می شود شما بتوانید پروژه هایی را ایجاد نمایید که منطبق بر طراحی روز دنیا باشد.
وقتی که صحبت از موفقیت در طراحی سایت می شود رسیدن به موفقیت کار آسانی نیست. برای افزایش بهره وری و حفظ ظاهر مدرن وب سایت نیاز است که شما همیشه بتوانید نکات جدید را یاد گرفته و آنها را به کار بندید.

1-از راهنماهای سبک ها استفاده کنید.

این راهنماها در دنیای انتشار بسیار عمومی هستند و در قالب کتاب های حجیم یا سندها برای استفاده عموم در دسترس قرار خواهد گرفت. و معمولا این منابع بسیار جامع و کامل می باشند. هر طراح سایتی می تواند راهنمای مخصوص به خود را داشته باشد. و این یک فرصت خوب است تا آنها بتوانند با دیگر مترجمان آزاد همکاری داشته باشند. و این راهنما می تواند باعث شود که یک تیم با مهارت های مختلف بتوانند با یکدیگر کار کنند.

2-خارج کردن نوارهای کناری از فاز کاری

نوارهای کناری باعث ایجاد درهم ریختگی می شود. آنها به منظور بهبود کارایی سایت به وسیله نمایش عناصر پیمایشی اضافی همانند لینک به پست های اخیر و محتواهای معروف مورد استفاده قرار می گرفتند. به همین دلیل امروزه طراحان سعی کرده اند به گونه ای سایت ها را طراحی کنند که بتواند تجربه کاربری را برای مشتریان سایت افزایش دهد. در حالی که بر اساس تئوری موجود نوارهای کناری شامل لینک ها و محتواهای معروف دیگری هستند که باعث افزایش تجربه کاری شود اما در واقعیت تعداد بسیار کمی از بازدیدکنندگان سایت ازاین بخش ها استفاده می کنند .
در طراحی سایت خود سعی کنید تا فاز ایجاد نوار کناری را از سایت خود حذف کنید اگر که واقعا به آن نیازی ندارید. محتواهای خود را به اصلی ترین و مهم ترین بخش سایت خود تبدیل کنید و طراحی خود را به گونه ای انجام دهید که بتوانید تمام توجه کاربر را به آن جلب کنید و خواننده را مجبور سازید تا تمام مطلب شما را بخواند. اگر شما در استفاده از این روش شک دارید بهتر است که نمونه های طراحی سایت با محتوایی که کاملا عرض صفحه را گرفته است نگاهی بیاندازید تا متوجه تغییرات شوید

3-از فونت ها با اندازه های بزرگتر استفاده کنید.

تایپوگرافی های بزرگ یک ایده طراحی جدید به شمار نمی آید اما می تواند هنوز یک روش خوب برای استفاده در سال 2016 باشد. زیرا این روشی است که شما می توانید به وسیله آن توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنید.
قابلیت خوانایی در صفحات کوچک مانند گوشی های موبایل یک نقش بسیار کلیدی در طراحی سایت پیدا کرده است. به همین دلیل ایده ها به این سمت کشانده شده که بهتر است از اندازه قلم 18 برای متن ها استفاده شود و همچنین در مورد تایپوگرافی باید از فونت هایی استفاده شود که در تمامی مرورگرها قابلیت نمایش را داشته باشد.

4-فضای بیشتری ایجاد کنید

ایجاد سایت های شلوغ و در هم برهم باعث می شود این تفکر در نزد مشتریان شما به وجود آید که شما ساختار مناسبی برای سایت خود نتوانسته اید ایجاد کنید. و این یکی ازدلایلی است که باعث شده استفاده از نوار کناری منسوخ گردد. در طراحی امروزه شما باید سعی کنید تا فضاهای بیشتری ایجاد کنید نه اینکه بخواهید عناصر بیشتری را به سایت خود اضافه کنید.بازهم یادآوری می کنیم که این کار باعث می شود که شما بتوانید توجه کاربر را به بخش های اصلی سایت معطوف کنید. این فضاها اصطلاحا فضاهای سفید یا فضای منفی نام گرفته است. به هر حال نیازی نیست که این فضا حتما سفید باشد مخصوصا زمانی که شما در حال استفاده از عکس های بزرگ در هدرها و صفحه خانگی خود هستید. به حداقل رساندن میزان شلوغی شما در طراحی سایت باعث ایجاد فضای بیشتر شده در بین عنصر و اطراف آن می شود. و فضاهای سفید می تواند به خواننده کمک کند وقتی که می خواهند توجه و تمرکز داشته باشند.

5-طراحی ریسپانسیو اختیاری نیست

استفاده از دستگاه های موبایل با رشد سریعی همراه است و همچنین در مواردی که شما می خواهید به وب سایت ها دسترسی داشته باشید. و تا کنون این قضیه که وب سایت شما باید برای موبایل بهینه سازی شده باشد اینقدر جدی نبوده است. بنابراین یکی از کلیدی ترین نکات این است که شما بتوانید یک وب سایت ریسپانسیو طراحی کنید. علاوه بر این شما باید بتوانید از عکس هایی استفاده کنید که برای موبایل بهینه می باشند.

6-از مزیت های متریال دیزاین استفاده کنید

گوگل ایده متریال دیزاین را در سال 2014 مطرح کرد و با بیان فلسفه آن توانست طراحان را به استفاده از آن ترغیب کند. اگر شما تا کنون با سبک طراحی فلت کار می کردید اکنون زمان آن رسیده است که به این سبک طراحی روی آورید. مفهوم اصلی این نوع چهار چوب طراحی شامل استفاده از لایه ها برای ساخت و ایجاد سایه هایی در کنار عناصریست که در لبه قرار دارند، کمک به اضافه نمودن حالت های لازم و عمق بخشی به طراحی فلت می باشد.

7- استفاده از ویدیو بک گراند در صفحه اصلی

نمایش ویدیو در بک گراند صفحه اصلی معمولا در بالاترین بخش صفحه انجام میشود؛ جایی که کاربر اولین نمای سایت را مشاهده میکند. استفاده از ویدیو به عنوان بک گراند به نسبت تکنیک های دیگر جدید است و البته استفاده از آن محدود است زیرا موجب افزایش حجم صفحه و کاهش سرعت لود آن میشود.
با وجود ایراداتی که ویدیوها از نظر حجم و سرعت دارند توانسته اند جایگزین مناسبی برای hero images در بسیاری از سایت های معرفی شرکت ها یا استارت آپ ها باشند. معمولا استفاده از ویدیو در طراحی سایت شرکتی یا مجموعه هایی که انسان ها نقش مهمی در کیفیت خدمات دارند استفاده میشود.
 بعنوان مثال اگر شما یک شرکت ارایه دهنده خدمات هاستینگ هستید نمایش فضای کاری ، تیم فنی و نظم کاری موجود در شرکت میتواند موجب افزایش اعتماد مشتریان شود. البته نمایش اینها باید در چند ثانیه و به صورت هدفمند انجام گیرد.
مهمترین دلیل جذابیت ویدیو بک گراند آن است که کاربر را از همان لحظه اول با سایت درگیر کرده و زمان حضور او در سایت را افزایش میدهد. تحقیقات نشان میدهد درک انسان از ویدیو ۶۰ هزار بار سریعتر از مطالعه یک متن انجام میشود و عموما کاربران سایت علاقه زیادی به مطالعه متن های موجود در صفحه ندارند.

8-توسعه و ارزیابی مجدد مجموعه ابزارها

آیا در روند کاری شما بخش هایی وجود دارد که شما بتوانید آنها را موثر تر کنید و یا اینکه از آن لذت بیشتری ببرید؟ بنابراین شما باید یک باز نگری در این روش ها و اعمال انجام دهید تا بتوانید میزان بهره وری از آنها را بالا ببرید. برخلاف ایده های جدید زیادی که در مورد طراحی سایت بیان می شود ابزارهایی که باعث این کار می شود بسیار اندک می باشند.

9-ساده سازی پیمایش

قرار دادن لینک ها ، منو ها و پست های فراوان در سایت می تواند یک راه خوب برای نگه داشتن مخاطبان در وب سایت شما باشد. اما می تواند در عین حال یک نتیجه معکوس نیز داشته باشد. سیستم های پیمایش پیچیده راهی پر پیچ و خم را پیش روی کاربران قرار می دهد و ممکن است همین تعدد در انتخاب گزینه ها باعث شود که مخاطبان شما به راحتی سایت شما را ترک کنند. شما باید به آنها حق بدهید زیرا شما با این کار آنها را گیج کرده اید و نتوانسته اند که به درستی تصمیم گیری نمایند.
کمترشدن میزان منوها و نوارهای کناری می تواند به مخاطبین شما کمک کند تا بهتر ساختار سایت شما را درک کنند وشما این اجازه را به ذهن آنها داده اید که بتوانند چیزهایی را که مشاهده کرده اند پردازش کنند. نزدیکی بیش از حد عناصر باعث می شود ذهن هنوز یک مطلب را حلاجی نکرده درگیر مطلب دیگری شود و این کار را برای فهم مطالب مشکل می کند.


"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : طراحی سایت طراحی ریسپانسیو ویدئو بکگراند
نویسنده : فرشته قاسم آبادی
تاریخ : 1396/12/17
5
تعداد بازدید : 2737
تعداد کامنت : 0