آشنایی با انواع روشهای قیمت گذاری پروژه های سئو

بهترین روش قیمت گذاری سئو سایت بر اساس تحلیل کلمات کلیدی کسب و کار شما چگونه انجام می شود؟

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تجارت الکترونیک، امروزه یکی از بزرگترین چالش های بیشتر مشاغل آگاهی از تعرفه و قیمت های بهینه سازی (seo) سایت می باشد، چرا که در حال حاضر سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به امری ضروری برای گسترش کسب و کار های نوین تبدیل شده است.

همان طور که می دانید اهمیت سئو روز به روز در حال پر رنگ تر شدن است. طبق تحقیقات صورت گرفته 85 درصد مردم قبل از خرید محصول و یا دریافت خدمات مورد نیازشان در اینترنت به جستجوی آن محصول یا خدمات می پردازند. به این معنی که اگر در هنگام تایپ عبارت کلیدی مورد نظر کاربران به درستی در وب سایت شما قرار داشته باشد سایت شما در صفحه اول جستجو برای کاربران به نمایش در خواهد آمد، در نتیجه درصد نمایش سایت شما نسبت به رقبا افزایش خواهد یافت.

حال بپردازیم به انواع روش های انجام خدمات سئو:

  1. قیمت سئو به صورت ساعتی
  2. قیمت سئو به صورت پروژه ای
  3. قیمت سئو به صورت ماهیانه
  4. قیمت سئو بر اساس عملکرد

قیمت سئو به صورت ساعتی

این روش معمولا کمتر توسط شرکت ها انجام می شود و بیشتر افرادی که به صورت شخصی کار سئو انجام می دهند از این روش استفاده می کنند. در این روش شخص در محل کار شما حاضر شده و بر اساس مدت زمانی که بر روی سئو سایت شما کار می کند هزینه دریافت می کند.مشکل اینجاست که معمولا پروژه هایی که به این روش بهینه سازی می شوند نسبت به روش های دیگر کندتر به سرانجام می رسند.

مزایا:

-  محاسبه ساده و شفاف هزینه ها

-  تخمین ساده تر قیمت سئو

معایب:

-  نتیجه گیری دیرتر

-  هیچ وابستگی بین پرداخت ها و کسب نتایج وجود ندارد

میانگین هزینه دریافتی در این روش معمولا بین ساعتی 30 تا 300 هزار تومان بنا به تخصص فرد و میزان پیشرفت کار تخمین زده می شود.

قیمت سئو به صورت پروژه ای

یکی از بیشترین روش هایی که توسط شرکت ها انجام می شود روش پروژه محور می باشد. در این روش تعرفه سئو و بهینه سازی سایت بر اساس بستن قرارداد روی هر پروژه انجام می شود.

معمولا در این روش قرارداد ها به صورت زیر قیمت گذاری می شوند:

            1 تا 3 میلیون تومان

            3 تا 6 میلیون تومان

            6 تا 15 میلیون تومان

            15 تا 25 میلیون تومان

البته بر اساس کلمات کلیدی مواردی نیز با قیمت های بالای 25 میلیون تومان وجود دارد.

مزایا:

-  تمام هزینه ها به صورت یکجا محاسبه می گردد

-  نتایج کاملا مشخص است

معایب:

-  ممکن است زیادی هزینه کنید

-  عدم انعطاف پذیری

معمولا از این روش برای افرادی که می خواهند سیستم سئو سایت خود را بهینه کنند بیشتر استفاده می شود.

قیمت سئو به صورت ماهیانه

این روش معمولا برای پروژه های طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه ماهانه معمولا چیزی بیشتر از 3 میلیون تومان بر اساس نوع پروژه برآورد می گردد.

مزایا:

-  عدم نیاز به فعالیت

-  انجام فرآیند سئو به شکل موثرتر

معایب:

-  ممکن است پول و زمان خود را هدر دهید

-  تعهدات بلند مدت ( معمولا بیشتر از 6 ماه )

برای استفاده از این روش باید سعی کنید با شرکتی که در این زمینه سابقه خوبی دارد قرارداد ببندید تا به نتایج مناسبی دست یابید.

قیمت سئو بر اساس عملکرد

یکی از سیستم های جدید قیمت گذاری سئو استفاده از شرط حصول نتیجه است به این معنی که تا نتیجه مورد توافق حاصل نشود مشتری درصدی از هزینه ها را پرداخت نمی کند.

مزایا:

-  براساس نتیجه هزینه پرداخت می کنید

-  دقیقا می دانید روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنید

معایب:

-  شرایط جستجوی شما ممکن است رقابتی باشد

-  ضعیف تر بودن عبارات کلیدی

این روش معمولا مورد استفاده شرکت های کوچک و تازه تاسیس می باشد، فقط باید در نظر داشته باشید اگر عبارات کلیدی مورد نظر شما خیلی قابل جستجو هستند رقابت برای شما خیلی دشوارتر نسبت به شرکت های قوی خواهد بود.

ما در گروه وب مک سعی کردیم با توجه به تحلیل کسب و کار شما، مدل مناسبی را ، به صورت ترکیبی از مدل های گفته شده در بالا به وجود آوریم تا در جهت توسعه کسب و کارتان بتوانیم همراه شما در فضای مجازی و تجارت الکترونیک باشیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان ما می توانید با شماره تلفن 36095100-051 تماس حاصل فرمائید.

" وب مک، تعالی بخش برند شماست"

 

برچسب ها : رتبه الکسا قیمت گذاری سئو
نویسنده : عارف رفیعی
تاریخ : 1397/01/15
5
تعداد بازدید : 428
تعداد کامنت : 0