چرا آيفون 6 تنها يك گيگابايت رم دارد، اما اندرويدي ها دو يا سه گيگابايت؟

يكي از سؤالات مهمي كه براي بسياري از كاربران دستگاه‌هاي موبايل بي‌پاسخ مانده، چرايي استفاده از تنها يك گيگابايت رم در آيفون‌هاست.

از كنايه‌هاي سنگيني كه اغلب در وبسايت هاي غيرحرفه‌اي به آيفون‌هاي اپل زده مي‌شود، ميزان رم بسيار پايين يك گيگابايتي آن‌هاست. حتي هنگامي كه دياگرامي مبني بر وجود يك رم يك گيگابايتي در آيفون‌هاي 6 ديده شد (قبل از معرفي آيفون 6) تعدادي از متخصصين كه باور وجود چنين رمي براي آن‌ها مشكل بود، دست به بررسي و رد اين نظريه زدند. 

اما آيفون 6 معرفي شد و در عين شگفتي باز هم رمي يك گيگابايتي در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت. اما چرا اپل از چنين رمي در دستگاه‌هاي توليدي اش استفاده مي‌كند؟ وبسايت Quora كه به سؤالات مختلف كاربران پاسخ مي‌دهد، جواب اين پرسش را با اندكي توضيح فني بيان كرده است. 
 


اين دياگرام نشان مي‌دهد كه ميزان بالاي حافظه چه تأثير بسياري در سرعت عملكرد Garbage Collection دارد


گلن ويليامز پاسخ دهنده اين سؤال گفته كه دليل اين اتفاق به نحوه استفاده اپليكيشن هاي اندرويدي از جاوا بازمي‌گردد.

ظاهرا لازمه استفاده از جاوا در اندرويد، فرآيندي به نام Garbage Collection يا "فرآيند جمع‌آوري زباله" مي‌باشد. به محضي كه يك كاربر اندرويدي برنامه اي را مي‌بندد، اين فرآيند حافظه را بازسازي مي‌كند. 

مشكل اينجاست كه فرآيند يادشده نياز به چهار تا هشت برابر حافظه بيشتر از ميزان در حال استفاده، براي اجرا در حداقل زمان دارد. اگر ميزان حافظه مورد نياز در دسترس نباشد، سرعت دستگاه پايين مي‌آيد. از سوي ديگر iOS از اين فرآيند استفاده نمي‌كند و در نتيجه با يك گيگابايت رم به آساني كار خود را پيش خواهد برد.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/08/26
0.0
تعداد بازدید : 1766
تعداد کامنت : 0