نمايشگرهاي چند تكه؛ پروژه جديد گوگل اكس

گوگل و به شكل دقيق تر بخش ايكس اين شركت در حال كار بر روي پروژه جديدي است كه هدفش ساخت صفحه نمايش‌هاي بسيار بزرگ چند تكه مي‌باشد.

به گفته وال استريت ژورنال، گوگل در حال توليد صفحه نمايش جديدي است كه قادر است با اتصال به ديگر صفحه نمايش‌ها، نمايشگرهاي بسيار بسيار بزرگ‌تري را ايجاد كند. اين پروژه جزئي از پروژه‌هاي لابراتوار رازآلود گوگل اكس مي‌باشد كه بر روي پروژه‌هاي بزرگي از جمله خودروهاي بدون راننده فعاليت مي‌كند. 

اين پروژه اگرچه مانند ديگر پروژه‌هاي گوگل چندان جاه‌طلبانه به نظر نمي‌رسد، با اين حال قضاوت در مورد آن به دليل ابهام در جنبه‌هاي مختلف اين پروژه و نوع عملكرد آن فعلا دشوار است.

وال استريت توليد چنين صفحه نمايش‌هايي را براي توليد نمايشگرهاي تلويزيوني بسيار بزرگ تحليل كرده و از توليد بدون حاشيه اين صفحه نمايش‌هاي تكه‌تكه خبر داده است؛ اين اتفاق بدين معني خواهد بود كه تصاوير پخش شده كاملا بدون درز و يكپارچه خواهد بود. اين صفحه نمايش‌ها همچنين مي‌توانند در اشكال مختلف در بيايند. 


پروژه مشابه ماژولاري كه گوگل در حال كار بر روي آن است، پروژه Ara است، بنابراين ممكن است پروژه گوگل اكس ارتباطاتي با Ara نيز در آينده پيدا كند.

مري لو جپسن، مؤسس و رييس شركت One Laptop Per Child مسئوليت اين تكنولوژي را بر عهده گرفته و با توجه به اينكه گوگل اكس در پشت اين قضيه قرار دارد، بعيد به نظر مي‌رسد نشاني از اين پروژه در آينده اي نزديك ببينيم.
 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/09/08
0.0
تعداد بازدید : 1823
تعداد کامنت : 0