خلاصه اي از مهم‌ترين موارد معرفي شده در كنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ

سامسونگ در كنفرانس توسعه دهندگاني كه امسال در سانفرانسيسكو برگزار كرد، به معرفي ورژن جديدي از سيم بند، قابليت Flow، خبرهايي از دستگاه واقعيت مجازي اش و پروژه Beyond پرداخت.

سامسونگ در مراسم توسعه دهندگان ساليانه خود در موسكوني سنتر سانفرانسيسكو، تعدادي از پروژه‌هاي جديد خود را رونمايي كرد. با هم نگاهي كوتاه به مهم‌ترين موارد اعلام شده در اين مراسم خواهيم داشت.
 

سيم‌بند جديد
سيم‌بند، ابزار كنترل سلامت سامسونگ شامل سنسورهاي متعددي براي اندازه گيري اطلاعات زيستي افراد است. اطلاعات مربوط به جريان خون، وضعيت ضربان قلب و دماي بدن از جمله مواردي است كه سنسورهاي سيم‌بند قادر به ثبت آن‌ها هستند. تمامي اين اطلاعات سپس بر روي ديتابيس مبتني بر كلود سامسونگ به نام SAMI انباشته مي‌شود.
 


به اعتقاد سامسونگ هم‌نشيني اين اسمارت‌بند ماژولاري و پايگاه داده ويژه آن، سبب خلق پلتفرمي جهت افزايش كيفيت كنترل سلامت خواهد شد. اين پلتفرم كه در ماه مي رونمايي شده بود، ورژن دوم آن ديروز از سوي سامسونگ معرفي شد.

علاوه بر اعمال ظاهر جديد در سيم بند، سامسونگ بر روي قابليت‌ها و تصحيح الگوريتم‌هاي آن نيز اقداماتي را انجام داده. پلتفرم يادشده همچنان در حالت بتا قرار دارد و سامسونگ با انتشار API و SDK آن براي توسعه دهندگان قدم بعدي اش را در گسترش اين پلتفرم برداشت.

فرآيند Flow
اپل مدتي قبل قابليتي به نام Handoff را معرفي كرد كه كاربران با بهره گيري از آن استفاده "پيوسته" از دستگاه‌هاي مختلف اين شركت و فعاليت‌هاي خود را تجربه مي‌كنند. سامسونگ نيز امروز از ويژگي مشابهي با نام Flow پرده برداري كرد. با استفاده از اين قابليت كاربر مي‌تواند به عنوان مثال ايميل خود را در يك موبايل گلكسي آغاز كند و سپس در يك تبلت گلكسي آن را به اتمام برساند. 
 


Flow همچنين اجازه نمايش نوتيفيكيشن هاي يك دستگاه در دستگاه ديگر را نيز مي‌دهد. به عنوان مثال در حال تماشاي برنامه اي در يكي از تلويزيون‌هاي سامسونگ هستيد و نوتيفيكيشن تماس از دست رفته و يا كاهش باتري اسمارت فون شما در تلويزيون نيز به نمايش در مي‌آيد.

دستگاه واقعيت مجازي Gear VR
از ديگر موارد اعلامي در اين مراسم خبر آغاز فروش دستگاه واقعيت مجازي سامسونگ با نام Gear VR بود كه تحت برچسب Innovator Edition ارائه مي‌شود. اين دستگاه قرار است در دو ورژن 199 دلاري معمولي و 249 دلاري با كنترولر بلوتوث از اوايل ماه دسامبر در آمريكا فروش خود را آغاز كند.
 


تكنولوژي‌ نرم افزاري اين هدست را آكيولس توليد كرده و با قرارگيري گلكسي نوت 4 در آن، مي‌توان واقعيت مجازي را در خانه تجربه كرد.

معرفي Project Beyond
يكي از جالب توجه ‌ترين پروژه‌هايي كه سامسونگ در اين مراسم معرفي كرد Project Beyond بود كه قرار است رابط تنگاتنگي با دستگاه واقعيت مجازي اين شركت داشته باشد. 
 


سامسونگ در قالب اين پروژه، دوربيني دايره اي وار را طراحي كرده كه ديدي 360 درجه در حالت 3D را به ارمغان مي‌آورد. در اين دوربين 16 دوربين با قابليت ضبط ويديوي فول اچ‌دي، يك سيستم خنك كننده، اپتيك‌هاي با زاويه عريض و ... قرار داده شده.

سامسونگ گفته كه اين دوربين‌ها را در اقصي نقاط دنيا نصب مي‌كند تا كساني كه دستگاه‌هاي Gear VR دارند هر زمان كه خواستند به شكل مجازي به ديدن اين مكان‌ها بروند.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/09/09
0.0
تعداد بازدید : 1469
تعداد کامنت : 0