نخستين تصاوير و اطلاعات منتسب به نسل بعدي لوميا 1020

امروز و ديروز تصاوير و اطلاعات جديدي پيرامون نسل بعدي لوميا 1020 مايكروسافت منتشر شده است. اگرچه سخت افزار اين گوشي با داشتن رمي 2 گيگابايت و يا صفحه نمايش 1080p تطابق چندان زيادي با يك پرچمدار سال 20

مدت‌هاست كه شنيده مي‌شود نوكيا و در وهله بعد مايكروسافت، نسل جديدي از لوميا 1020 را در دست توليد دارند. امروز يك وبسايت چيني نخستين تصاوير از اسمارت فوني را منتشر كرده كه با توجه به ظاهرش، مي‌توان آن را نسل بعدي لوميا 1020 ناميد. 


اين اسمارت فون با كد Nokia RM-1052 مشخص شده و داراي ويندوزفون 8.1، دو گيگابايت رم و صفحه نمايش 5 اينچ 1080p مي‌باشد. مهم‌ترين شاخصه ظاهري اين گوشي دوربين غول پيكر و برآمده آن است كه بدنه آلومنيومي پشت گوشي را تقريبا به شكل كامل پوشانده است.


اگرچه ممكن است اين دستگاه به شكل استادانه اي جعل شده باشد، نشانه‌هايي وجود دارد كه مي‌توان آن را يك نمونه اوليه ويندوزفوني واقعي تصور كرد. در پشت دستگاه نوشته‌ها و مشخصات يك گوشي پروتوتايپ نوكيا ديده مي‌شود و بدنه نيز آلومنيومي ساخته شده است. 

اما در پايين آن يك باريكه پلاستيكي وجود دارد كه اگرچه عجيب است، اما ممكن است براي افزايش تقويت سيگنال بوده باشد. نوكيا پيش‌تر در مدل 515 نيز چنين نواري را به كار برده بود.


اين دستگاه همچنين مي‌تواند "نوكيا مك لارن" باشد كه پيش‌تر قرار بود به تكنولوژي تشخيص حركات مشابه كينكت مجهز باشد، اما بعدها از سوي مايكروسافت كنار گذاشته شد. وبسايت The Verge مي‌گويد كه وجود دكمه‌هاي غير فيزيكي در صفحه نمايش به جاي دكمه‌هاي فيزيكي را شايد بتوان يكي از نشانه‌هاي به خدمت گرفتن اين تكنولوژي دانست. 

اين وبسايت در گذشته نيز گزارش داده بود كه اسمارت فون مجهز به اين تكنولوژي كه با نام 3D Touch شناخته مي‌شود، مي‌تواند بدون نياز به تماس مستقيم دست و تنها با حركت دادن آن در بالاي سطح صفحه نمايش، به انجام فرمان‌هاي كاربر بپردازد. 


آنچه كه مسلم است، مايكروسافت تحقيق بر روي اين تكنولوژي را ادامه مي‌دهد و تنها ارائه مك لارن براي سال جاري ميلادي را كنار گذاشته است.

پيش‌تر از ويژگي‌هاي مهم مك لارن را داشتن يك دوربين بزرگ در پشت آن به عنوان نسل بعدي لوميا 1020 عنوان كرده بودند، اما نمي‌توان قدرت دوربين آن را در تصاوير منتشر شده ديروز مشخص كرد. 


با اين حال امروز وبسايت نوكيا پاور يوزر نسل بعدي لوميا 1020 با نام 1030 را داراي يك سنسور 50 مگاپيكسلي دانسته است. اين منبع خبري گفته كه سنسور يادشده توسط توشيبا توليد شده و خود اسمارت فون نيز بدون دكمه شاتر و چراغ زنون طراحي شده است. اطلاعاتي كه دقيقا با تصاوير منتشر شده ديروز تطابق دارد. از سوي ديگر و در نبود فلاش زنون، لوميا 1030 به نسل چهارم فلاش‌هاي LED مجهز خواهد بود.

 

WMpowerUser پيشبيني كرده كه MWC ماه مارس 2015 زمان رونمايي از لوميا 1030 خواهد بود.




آپديت:
تام وارن، ويراستار ارشد The Verge در توييتي ادعا كرده كه اسمارت فون بالا نه نسل بعدي لوميا 1030 كه ورژني پروتوتايپ و اوليه از پروژه كنسل‌شده مك‌لارن است. وي همچنين اضافه كرده كه دوربين اين گوشي نيز 50 مگاپيكسلي نبوده و در واقع 20 مگاپيكسلي بوده است.

مدت‌هاي طولاني است كه 
كاربران ويندوزفوني در انتظار يك پرچمدار واقعي براي اين پلتفرم هستند و مايكروسافت در ماه‌هاي اخير با انتشار محصولات ميان‌رده و پايين‌رده آنها را همچنان در انتظار نگه داشته. اگرچه نمي‌توان تصميم مايكروسافت براي معرفي يك گوشي رده بالا را در ماه‌هاي آينده رد كرد، اما به نظر نبايد در انتظار نسل بعدي لوميا 1020 حداقل در آينده اي نزديك باشيم.
 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/09/15
0.0
تعداد بازدید : 1454
تعداد کامنت : 0