هوش مصنوعي گوگل 2865 كتاب رمان مي خواند

گوگل پس از خريد شركت ديپ مايند روي توسعه هوش مصنوعي خود متمركز شده است. حال شركت گوگل براي افزودن بعد ديگري به سيستم مكالمات هوش مصنوعي خود، تعداد زيادي از رمان هاي عاشقانه را به اين سيستم ارايه كرده

The Verge- گوگل در طي پروژه جديد خود براي محاوره اي تر كردن سيستم عصبي خود، آن را با مفاهيم عامي تر و ادبيات عاشقانه نيز آشنا كرده است. بر اساس گزارش ها، اين شبكه در طي چند ماه گذشته به مجموعه اي از 2 هزار و 865 رمان عاشقانه دسترسي پيدا كرده است. اين رمان ها معمولا داستاني مشابه دارند و تنها جملات مشابه را به روش هاي متفاوتي بيان كرده اند.
هدف از اين كار، تقويت هوش مصنوعي گوگل است تا بتواند به راحتي با كاربران خود ارتباط برقرار كند. اين ارتباط شامل درك سخنان طرف مقابل يا همان كاربراني است كه از اين هوش استفاده مي كنند.
اندرو داي، مهندسي كه اين طرح را به پيش مي برد، در اينباره گفت: سيستم هوشمند گوگل در صورتي كه بتواند جملات شما را به صورت محتوايي و با تفكيك نكات ظريف متوجه شود، بسيار كاربردي تر خواهد بود. اين سيستم مي تواند به صورت بسيار بهتر و قابل درك تري را در اختيار كاربران قرار دهد. براي مثال مكالمه گوگل در صورت تقويت ويژ گي هاي محاوره اي آن شبيه به مكالمه اي خواهد شد كه افراد با دوستان خود برقرار مي كنند.
جيسون فردنفلدز، مدير ارشد ارتباطات در گوگل در مورد هوش مصنوعي اين شركت گفت: در حال حاضر هوش مصنوعي گوگل توانايي درك سوالات ابتدايي را دارد. براي مثال اين سيستم قادر است سوالاتي نظير «برج ايفل در كجا واقع شده؟» را درك كند. در صورتي كه سوالات خود در مورد برج ايفل را ادامه داده و سوال «چه كسي آن را ساخته؟» را بپرسيد، هوش مصنوعي گوگل ضمير آن را به برج ايفل ارجاع مي دهد و منظور شما را تا اينجا به راحتي درك مي كند. اما در صورتي كه سوالاتي را با محتواي عميق تر بپرسيد، هوش مصنوعي گوگل قادر به پاسخگويي نخواهد بود. منظور از سوالات عميق، پرسش هايي است كه كلمات استفاده شده در جمله به وضوح گوياي اطلاعات درخواستي در پشت پرده سوال نيستند. براي مثال مي توان به قواعدي در ادبيات نظير طعنه زدن يا استعاره اشاره كرد كه بن بستي براي قدرت درك سيستم هوش مصنوعي گوگل است.
 
نویسنده : وب مک
تاریخ : 1394/12/12
0.0
تعداد بازدید : 1896
تعداد کامنت : 0