راه هاي حذف كامل اطلاعات از دستگاه هاي اندرويدي

هرچند در دستگاه‌هاي اندرويدي مي توان همه ي اطلاعات دستگاه را حذف مي‌كند، اما اين ابزار براي حذف هميشگي اطلاعات كارساز نخواهد بود و ...

هرچند در دستگاه‌هاي اندرويدي مي توان همه ي اطلاعات دستگاه را حذف مي‌كند، اما اين ابزار براي حذف هميشگي اطلاعات كارساز نخواهد بود و اطلاعات پاك‌شده با روش‌هايي قابل بازيابي مي‌باشند. شركت‌هاي امنيتي برنامه هايي رايگان و يا حتي غيررايگان براي حذف اطلاعات در دستگاه‌هاي اندرويد ارائه كرده‌اند، با اين حال به نظر مي‌رسد كه مي‌توان با طي كردن چند گام بيش‌تر، اطلاعات دستگاه را كاملا حذف كرد. 
 
ANDROID
 
راه هاي حذف كامل اطلاعات از دستگاه هاي اندرويدي
 اول: اطلاعاتتان را رمز گذاري كنيد
 
قبل از شروع به پاك كردن اطلاعات  بهتر است آن‌ها را رمز‌گذاري كنيد تا در صورت بازيابي، اطلاعات  غيرقابل استفاده باشد . براي رمز‌گذاري  وارد تنظيمات دستگاه شويد، سپس بخش Security يا امنيت را انتخاب كنيد و گزينه‌ي رمز‌گذاري تلفن همراه يا Encrypt phone را انتخاب كنيد. 
 
 دوم: بازگشت به تنظيمات كارخانه
مراحل بازگرداني به تنظيمات كارخانه را  انجام دهيد، براي اين‌كار در تنظيمات گزينه‌ي Backup & Reset را انتخاب كنيد و سپس بازگرداني به تنظيمات كارخانه را اجرا كنيد. البته قبلاً از اطلاعاتي كه لازم داريد يك پشتيبان تهيه كنيد.
 
سوم: بارگذاري داده‌هاي بي‌مصرف
معمولاً مورد هاي اول و دوم كافي است، اما اگر قصد داريد امنيت بيش‌تري براي اطلاعات شخصي خود ايجاد كنيد، حافظه‌ي تلفن همراه خود را پس از اين‌كه گام‌هاي اول و دوم را پر كرديد با داده‌هاي جعلي مانند تصاوير، فيلم‌ها و البته دفتر‌چه‌تلفن جعلي پر كنيد.
چهارم: مجدداً بازگشت به تنظيمات كارخانه
مجدداً وارد تنظيمات شويد و مراحل بازگرداني به تنظيمات كارخانه را انجام دهيد. به اين ترتيب، در صورتي كه اطلاعات حافظه تلفن همراه شما، بازگرداني شوند، اطلاعات اصلي شما در ميان اطلاعات جعلي كه در گام سوم ايجاد كرده‌ايد، پوشش داده شده‌اند و احتمال بازگرداني آن‌ها بسيار پايين است.
علت معرفي گام اول بود كه به نظر مي‌رسد افراد اين مسئله را فراموش مي‌كنند و پس از فروش تلفن همراه خود ممكن است درگير مشكلات ناخواسته شوند.
 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1395/01/17
0.0
تعداد بازدید : 1485
تعداد کامنت : 0