به جاي وارد كردن رمز عبور سلفي بگيريد

توليدكننده‌هاي گوشي‌هاي هوشمند دوربين جلويي گوشي‌شان را هر روز با كيفيت‌تر از قبل مي‌سازند تا افراد بتوانند از خود سلفي‌هاي بهتري بگيرند.

توليدكننده‌هاي گوشي‌هاي هوشمند دوربين جلويي گوشي‌شان را هر روز با كيفيت‌تر از قبل مي‌سازند تا افراد بتوانند از خود سلفي‌هاي بهتري بگيرند. اما اين سلفي‌ها مي‌توانند به كارهاي ديگري هم بيايند. بعضي از شركت‌ها شروع كرده‌اند از اين تصاوير دوربين جلويي به عنوان رمزعبور استفاده كنند. يكي از اين شركت‌ها MasterCard است كه اپليكيشني با نام Identity Check Mobile منتشر كرده است. با اين اپليكيشن مشتريان مي‌توانند با نگاه كردن به دوربين جلويي گوشي‌شان در هنگام كار با كارت‌شان به صورت آنلاين شناسايي شوند. البته كاربر بايد هنگام نگاه كردن به گوشي پلك هم بزند تا معلوم شود تصوير يك تصوير واقعي است و كسي قصد ندارد با يك تصوير ثابت اين اپ را فريب دهد.
 
MasterCard اين برنامه را در حال حاضر در اروپا آغاز كرده. تحقيقات نشان مي‌دهند ۹۲ درصد كاربران هنگام استفاده از موبايل براي خدمات بانكي ترجيح مي‌دهند از ويژگي‌هاي بايومتريك‌شان استفاده شود نه رمزعبور.
 
ظاهرا شركت اوبر هم در ارتباط با راننده‌هاي خود از سلفي استفاده مي‌كند تا در مواقع لازم بتواند به شناسايي آن‌ها بپردازد.
 
به نظر مي‌رسد آينده تكنولوژي ما را به سمت و سويي مي‌برد كه سلفي‌ گرفتن ديگر صرفا يك سرگرمي نباشد و از طريق آن شناسايي افراد هم انجام شود.
 
‌‌
 
منبع: PhoneArena
 
نویسنده : وب مک
تاریخ : 1395/07/28
0.0
تعداد بازدید : 1791
تعداد کامنت : 0