در این مقاله خواهید آموخت برای بهترین شدن در کسب و کار، محصولتان را چگونه عرضه کنید تا در بین رقبا برترین باشید. برای بهترین شدن در کسب و کار باید بدانید چه مسایلی درکار وجود دارد که باعث ضعف کسب و کار شما می شود و چگونه هوشمندانه عمل کنید تا در کسب و کار خود برترین باشید.
حالا با تعیین انچه کسب و کارتان را خاص می کند و به قول معروف «فوت کوزه گری » کار شماست باید به اینده نگاه کنید.
باید چیزی را خلق کنید که باعث برتری شما از هر رقیب دیگری بشود که راهکار مشابهی به مشتریان عرضه می کند.
چیزی که شما را قادر می کند تا محصولی را به مشتریانتان عرضه کنید که در مقایسه با سایر رقبا از کار آمدی بیشتری برخوردار است را شایستگی محور می گوییم.
شما به دنبال چیزی هستید که باعث می شود رقبا به راحتی نتوانند از محصولتان تقلید کنند.
شایستگی محوری که زمان زیادی را صرف نگریستن به درون می کنید، نه تمرکز بر مشتری. شایستگی محوری همان چیزی است که در اختیار دارید و رقبایتان از آن بی بهره اند، در گذر زمان بیش از هر چیز دیگری از آن محافظت می کنید و مدام روی ان کار می کنید تا آن را توسعه دهید و بهتر کنید. بدون این شایستگی محصولتان ارزش چندانی نخواهد داشت.
حال از خود بپرسید:
چه کاری است که بهتر از هر کس دیگری انجامش می دهید؟
محصولتان چه مزیتی دارد که رقیبانتان نمی توانند به سادگی از آن تقلید کنند؟
این مزیت همان شایستگی محور شماست.
تعیین شایستگی محوری وابسته به موقعیتتان و مستلزم تفکربسیاری است. چه بسا به دلیل های متعددی برای شایستگی محوری وجود داشته باشد.دسته های گوناگون را ارائه می دهم تا برایتان الهام بخش باشد.
این دسته ها را در مقاله بهترین شدن در کسب و کار ۲ در همین سایت اموزشی مطالعه کنید.