کسب و کار های بسیاری با موفقیت در اینستاگرام توانستند فروش خود را بهبود بخشند و در این راستا به موفقیت دست یابند. ولی بسیار دیده شده است که بسیاری از افراد به دلایل استفاده نا مناسب از صفحات اجتماعی و اینستگرام نه تنها نمی توانند به موفقیت دست یابند بلکه مشتریان قبلی خود را نیز از دست می دهند و در این مقاله با ارائه راهکار هایی از نباید های هر کسب و کاری در شبکه اجتماعی آگاه می شویم.
اکانت اینستگرام شما باید برای عموم قابل دیدن باشد و به عبارتی public باشد تا افراد مختلفی بتوانند با برند تجاری شما آشنا شوند. اگر اکانت شما برای افراد مختلف قابل دسترس نباشد شانس جذب مشتریان را از دست خواهید داد و نمی توانید در راستای بازاریابی آنلاین خود موفقیت کسب کنید.
البته قابل ذکر است که اگر اکانت شما دارای تصاویر شخصی و خانوادگی می باشد بهتر است از آن در راستای بازاریابی استفاده نکنید و اکانت دیگری بسازید.
-
ایجاد پست های نا مربوط به کسب و کار
بار ها دیده شده است که کسب و کار های مختلف بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت خود اقدام به انتشار تصاویر نا مرتبط می کنند. به یاد داشته باشید که صفحه اینستگرام کسب و کار شما باید نوشته و تصاویری در حوزه فعالیت شما داشته باشد. وجود تصاویر نامرتبط با کسب و کار شما نشانه عدم حرفه ای بودن شما است و سبب می شود مشتریان زیادی را از دست دهید.
-
استفاده از تصاویر بی کیفیت
استفاده از تصاویر بی کیفیت سبب می شود برند تجاری شما در نظر همگان ضعیف جلوه کند. سعی کنید از تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا در اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید تاثییر گذار باشید. به عنوان یک برند تجاری تصاویر شما پیامی در راستای کیفیت محصولات شما می باشد پس در انتخاب این تصاویر دقت کنید.
-
عدم استفاده از هشتگ یا استفاده از هشتگ نامناسب
اگر استفاده از هشتگ ها به درستی انجام شود سبب می شود مشتریان شما به راحتی محصولات شما را طبقه بندی کنند و با استفاده از طبقه بندی هایی که توسط هشتگ ها انجام می شود به جستجو کالا و خدمات بپردازند.
نکته ای که وجود دارد این است که هشتگ های شما باید کوتاه مختصر باشند و برای هر طبقه بندی هشتگ خاصی را استفاده کنید.
عدم استفاده از هشتگ اشتباه دیگری است که در بسیاری از اکانت های اینستاگرام دیده می شود. شما با استفاده از هشتگ های مناسب می توانید مشتریان زیادی را بدست آورید و در این راستا فروش خود را افزایش دهید. نکته ای که اهمیت دارد این است که هشتگ های خود را هوشمندانه انتخاب کنید.
-
ارسال پست با فواصل زمانی طولانی
اگر در اینستگرام شبکه اجتماعی خود به طور مکرر فعالیت نکنید نمی توانید در این راستا موفق شوید. برای بازاریابی در اینستاگرام نیاز است به طور مکرر فعالیت کنید و لی دقت کنید که از ارسال پست های نا مرتبت با کسب و کار خود دوری کنید. نکته ای که در این بخش اهمیت دارد این است که پست های شما باید با کیفیت باشد و از ارسال پست های پشت سر هم خودداری کنید. چرا که باعث از دست دادن بسیاری از مشتریان خود می شوید.
بسیار دیده شده است که صفحه رسمی یک برند تجاری از فالو کردن مشتریان خود خودداری می کند. استراتژی های یک بازاریابی هوشمند بر اساس رفتار مشتریان پایه ریزی شده است پس بهتر است با follow کردن مشتریان خود از عقاید و سلیقه های آن ها آشنا شوید تا بتوانید خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه دهید.
وجود غلط های املایی, نگارشی و مواردی از این قبیل نشان دهنده عدم حرفه ای گری برند تجاری شما می باشد.
که وجود غلط های املایی و نگارشی نشان دهنده این است که شما مهارت کافی را در حرفه خود ندارید در نتیجه مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد.
بسیار دیده شده است که مشتریان در صفحه اینستگرام برند تجاری شما بازتابی از نظرات خود را منتشر می کنند ولی پاسخی از شما دریافت نمی کنند. برای موفقیت در شبکه های اجتماعی تعامل با کاربران بسیار اهمیت دارد تعامل سبب می شود تا مشتریان شما از کالا و خدمات شما آگاه شوند و اطمینان بیشتری از برند تجاری شما کسب کنند.
امیدواریم با خواندن راهکار های عملی در اینستاگرام بتوانید بازاریابی خود را رونق بخشید.