سياست فيلتر فيس بوك به دولت قبل برمي گردد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اجراي فيلرينگ هوشمند، افزايش دو برابري پهناي باند و آماده شدن گزارش كميته پارازيت در مورد ضرر و زيان هاي احتمالي اين تشعشعات خبر داد.

 

 محمود واعظي با اشاره به سياست هاي جدي اين وزارتخانه براي ساماندهي تداخل فركانسي در مرزهاي كشور گفت: در اين زمينه اقدامات مختلفي انجام شده و با برخي كشورها تفاهم نامه هايي براي رفع هم‌پوشاني و تداخل هاي فركانسي امضا كرديم. ماه گذشته نيز در اجلاسي در كشور آذربايجان توافقات خوبي در ارتباط با هماهنگي هاي فركانسي كشورهاي همسايه صورت گرفته است. در اين راستا قصد داريم از يك سو تجهيزات باند فركانسي را در داخل كشور تقويت كنيم و از طرفي فركانس هاي مزاحم و مداخله گر را شناسايي خواهيم كرد.

وزير ارتباطات در خصوص ماهواره‌اي كردن اينترنت گفت: خوشبختانه در كشور پروژه عظيم شبكه فيبر نوري با 52 هزار كيلومتر پوشش وجود دارد و هم اكنون نيز 22 هزار و 500 كيلومتر فيبرنوري به اين شبكه اضافه خواهد شد. استفاده از فيبر امنيت بسيار بالايي دارد و تلاش مي شود تا جاي كه امكان داريم براي برقراري ارتباطات از شبكه فيبر نوري استفاده كنيم و در جاهايي كه اطلاعات و داده ها از امنيت و حساسيت برخوردار نيست از ماهواره استفاده خواهيم كرد.

وي در مورد سياست هاي اين وزارتخانه براي فيلترينگ گفت: فيلترينگ ارتباطي به وزارت ارتباطات ندارد ما يك عضو از 13 عضو كميته تعيين مصاديق هستيم و 6 نفر از اين 13 عضو متعلق به دولت هستند اما با هماهنگي كه بين وزرا داشتيم و جلسه اي كه با افراد اصلي كارگروه تعيين مصاديق صورت گرفته، سياستمان را در اين زمينه اعلام كرده ايم. به اين معني كه دولت موافق است آن دسته از سايت هايي كه مخرب هستند و خانواده ها به دنبال اين هستند كه فيلتر شود با پياده سازي فيلترينگ هوشمند، فيلتر شود و سايت هاي علمي آموزشي كه كاربران به دسترسي آن نياز دارند فيلتر نشود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد سياست فيلترينگ فيس بوك نيز گفت: فيلتر فيس بوك تصميمي است كه قبل از دولت ما گرفته شده است و اينكه آيا كميته تعيين مصاديق در اين زمينه به گذشته برمي گردد يا خير، ما نبايد پاسخگو باشيم.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1392/11/15
0.0
تعداد بازدید : 1829
تعداد کامنت : 0