رازهای فروشندگی باب بلی

رازهای فروشندگی باب بلی: اجناس فوق‌العاده بفروشید

 

آیا می‌خواهید مشتری خود را به معنای واقعی کلمه تحت تأثیر قرار بدهید و گزینه‌هایی را به او پیشنهاد کنید که همان لحظه آنها را سفارش بدهد؟ این پنج مورد مهم را از باب بلی در مورد رازهای فروشندگی دنبال کنید. باب بلی، کپی رایتر (نویسنده‌ی متن‌های تبلیغاتی) «ایندیپندنت» و مشاور شرکت «دومونت» در نیوجرسی است که در فعالیت‌های اقتصادی B2B (کسب‌و‌کار با کسب‌و‌کار) و بازاریابی مستقیم تخصص دارد. او نویسنده‌ی بیش از ۵۰ کتاب ازجمله «کتابچه‌ی راهنمای یک کپی رایتر» است.

۱. از تأییدیه‌ها استفاده کنید

ممکن است مردم باور نکنند که محصول یا خدمت شما آنچه را ادعا می‌کنید، انجام می‌دهد. شما می‌توانید با اشاره به یکی از مشتری‌های قبلی یا حال خود که محصول و شرکت شما را ستایش می‌کند، بر این ناباوری غلبه کنید. برای این کار می‌توانید از مشتری‌های راضی خود تأییدیه بگیرید. نظر مثبت مشتری در مورد محصول یا شرکت شما معمولا از زبان خودش و در قالب یک نقل قول نوشته می‌شود. می‌توانید از این تأییدیه‌ها در برگه‌های فروش، بروشورها و تبلیغات خود استفاده کنید.

 

۲. از زاویه‌ی دید مشتری بنویسید

بلی در این مورد پیشنهاد می‌دهد که: «متن تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای شروع کنید که مشتری با آن ارتباط برقرار کند. آنچه مردم بیش از هر چیز به آن علاقه‌مندند، موضوعات مربوط به خودشان است». برای مثال اگر یک شرکت بیمه می‌خواهد طرح بیمه سلامت کارکنان خود را به صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک معرفی کند، ممکن است استفاده از تعبیر «طرح بیمه سلامت کارکنان خود را معرفی می‌کنیم» برای شروع متن تبلیغاتی و رساندن مفهوم موردنظرشان جذاب و کافی به‌نظر بیاید. اما اگر این شرکت چیزهایی بنویسد که مستقیما منافع و علاقه‌مندی‌های مشتریانش را هدف قرار بدهد، نتایج بهتری خواهد گرفت. مثلا: «آیا هزینه‌های سربه‌فلک کشیده‌ی حق بیمه، شرکت شما را در خطر خارج شدن از گود رقابت قرار داده است»؟ بلی در توضیح بیشتر این مورد از رازهای فروشندگی می‌گوید: «چنین جمله‌ای همان چیزی است که صاحبان شرکت‌ها به‌خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند».

 

۳. از سؤال‌ها استفاده کنید

یک راه فوق‌العاده برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان‌تان این است که در سرفصل‌های صحبت خود سؤالاتی مطرح کنید. برای مثال: «هرکسی که صاحب کارواش است باید این ۷ راز موفقیت در کسب‌و‌کار را بداند. شما از آنها اطلاع دارید»؟

 

۴. نیمه‌ی پر لیوان را ببینید

اگر کسب‌و‌کارتان نوپاست و هنوز محصولات زیادی نفروخته‌اید یا برای سرویس خود کاربران زیادی جذب نکرده‌اید، ناامید نشوید. می‌توانید شرایط خود را این‌گونه تعبیر کنید: «هنوز هیچ‌یک از خریدارهای این محصول متوجه مزایا و برتری‌های این طرح از این نوع محصول نشده‌اند».

 

۵. اجناس خود را برای مخاطبان خاص هدف‌گذاری کنید

درک و برطرف کردن نیازهای همه‌ی مشتریان تقریبا غیرممکن است. در همین راستا بلی تأکید می‌کند نشان بدهید که در کارتان متخصص هستید. او در این مورد توضیح می‌دهد: «زمانی که اجناس را برای مخاطب خاصی هدف‌گذاری و بهینه کنید، برتری‌هایی در فروش کسب خواهید کرد و برای مشتری باورپذیرتر خواهید بود. مثلا به‌جای فقط یک سرویس حسابداری، یک سرویس حسابداری برای شرکت‌های تبلیغاتی ارائه کنید».

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/06/07
0.0
تعداد بازدید : 2173
تعداد کامنت : 0