آشنایی گام به گام با اینستاگرام(قسمت سوم)

آشنایی گام به گام با اینستاگرام(قسمت سوم) کاربردهای ان

در مقاله قبلی با قسمت های برنامه اینستاگرام آشنا شدیم . در این مقاله در مورد قابلیتهای دیگر این برنامه صحبت خواهیم کرد.

قسمت اول :‌انتشار داستان :

داستان یک پست با محدودیت زمانی 24 ساعت است که بعد از 24 ساعت بصورت اتومات از پروفایل شما حذف می گردد.

اشنایی با اینستاگرام

برای انتشار یک داستان جدید در صفحه فید قسمت 1 را لمس کنید.

اشنایی با اینستاگرام

در این صفحه جدید همان طور که مشاهده می کنید دوربین دیوایس شما فعال می شود و به شما اجازه می دهد یک عکس بگیرید و به عنوان داستان منتشر کنید. در قسمت 2 یک لیست مشاهده می کنید که به شما امکان تغییر حالت عکس برداری به رکورد ویدیو را می دهد. کافیست لیست را به سمت چپ بکشید تا حالت ویدیو فعال شود. از قابلیت های جدید این برنامه انتشار یک داستان ویدیویی به صورت زنده (Live) است که دنبال کننده های شما می توانند نظر ارسال کنند و شما به آنها پاسخ دهید.
با لمس قسمت 5 می توانید فلش دیوایس را روشن کنید و با لمس قسمت 6 می توانید بین دوربین سلفی و دوربین اصلی دیوایس جابجا شوید .
شما همچنین می توانید از تصاویر گالری هم به عنوان داستان استفاده کنید. فقط اینکه باید توجه کنید در این حالت عکس های 24 ساعت قبل را امکان انتخاب دارید. برای این کار کافیست قسمت 4 را لمس کنید.
با لمس قسمت 7 می توانید تنظیماتی از قبیل محدود کردن افراد- اجازه نظر دادن در مورد داستان و ... را تنظیم نمایید.
برای رفتن به مرحله بعد قسمت 8 را لمس کنید.

اشنایی با اینستاگرام

در این صفحه شما می توانید داستان خود را ویرایش کنید. با لمس قسمت های 9 و 10 و 11 به ترتیب می توانید به اضافه کردن استیکر و ماسک – رنگ امیزی قسمتی از تصویر و اضافه کردن متن در داستان استفاده کنید.
قسمت 12 این امکان را به شما می دهد که داستان خود را در دیوایس خود ذخیره کنید. با لمس قسمت 13 داستان شما برای تمامی دنبال کننده گان منتشر می شود. اما اگر می خواهید این داستان را برای افراد خاصی  قابل مشاهده باشد کافیست با لمس قسمت 14 به مرحله بعد رفته از لیست افراد را انتخاب کنید.

اشنایی با اینستاگرام

وقتی به مشاهده داستان های دنبال کننده خود می پردازید برنامه بصورت اتومات مدت کوتاهی هر داستان را برای شما نمایش می دهد و بصورت اسلاید داستان بعدی را نمایش می دهد. برای توقف این حالت اسلایدی کافیست روی هر داستان لمس کنید. همان طور که در قسمت 15 مشاهده می کنید بعد از تکمیل شدن این نوار داستان بعدی نمایش داده می شود. با کمک قسمت 16 شما می توانید نظر خود را نسبت به داستان دوستانتان اعلام کنید.

قسمت دوم :پیدا کردن یک فرد خاص - دنبال کردن آن – ارسال پیام خصوصی

اشنایی با اینستاگرام

در صفحه جستجو با لمس قسمت 2 شما می توانید کلمه مورد نظر ( نام – نام خانوادگی – یوزرنیم – هشتگ و مکان ) را تایپ کنید تا نتیجه را در قسمت 3 مشاهده کنید. بطور مثال ما کلمه webmac را تایپ کرده ایم. با لمس روی هر کدام از ایتم های قسمت 3 می توانید جزئیات بیشتری در مورد آن مشاهده کنید.

 اشنایی با اینستاگرام

بعد از پیدا کردن پروفایل هر شخص شما می توانید با لمس قسمت 4 آن را دنبال کنید تا در جریان پست ها و داستان های آن قرار بگیرید. همانطور که در قسمت 5 مشاهده می کنید این یک پروفایل کسب و کاری است که امکانات بیشتری به شرکت ها و صاحبان کسب و کار می دهد تا اطلاعات بیشتر در مورد خود در پروفایلشان در اختیار کاربران قرار دهند و امار دقیقی از پست های خود بدست بیاورند.

اشنایی با اینستاگرام

با لمس قسمت 6 برنامه اینستاگرام یک سری امکانات در اختیار شما قرار می دهد که به شرح زیر می باشد:
Report : گزارش این پروفایل به اینستاگرام
Block : مسدود کردن این حساب فقط برای شما
Hide Your Story : مسدود کردن داستان های این حساب فقط برای شما
Copy Profile URL : کپی کردن ادرس این حساب
Send Message : ارسال پیام خصوصی به این حساب
Send Profile as Message : ارسال این پروفایل به عنوان یک پیام خصوصی برای دوستانتان
Turn On Post Notification : روشن کردن اعلان ها انتشار پست و داستان برای این حساب

اشنایی با اینستاگرام

با لمس قسمت Send Message صفحه زیر برای شما باز می شوید که می توانید برای این کاربر پیام خصوصی ارسال کنید.

اشنایی با اینستاگرام

همان طور که در آموزش قبلی هم در این صحبت کردیم شما با لمس قسمت 10 در صفحه فید برنامه (قسمت 9) می توانید به صفحه صحبت های خصوصی برنامه منتقل شوید و لیست صحبت های خود را مدیریت کنید یا یک صحبت جدید را آغاز کنید.

قسمت سوم : تنظمیات برنامه

برنامه اینستاگرام تنظیمات گسترده ای در اختیار شما قرار می دهد که ما مهم ترین ها را برای شما شرح می دهیم.

اشنایی با اینستاگرام

قسمت 1 : Story setting : نظیمات مربوط به بخش داستان ها
قسمت 2 :Change Password : تغییر رمز ورود به حساب کاربری برنامه .
قسمت 3 :Two-Factor Authentication : ایجاد رمز دوم برای تایید هوییت شما برای ورود به حساب کاربری
در مورد رمز دوم باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز به ثبت یک شماره همراه است. در این حالت برای ورود به حساب هر بار یک کد از طرف برنامه به شماره همراه ثبت شده اس ام اس شده و بعد از وارد کردن آن وارد حساب می شوید. به اینکه توجه کنید که در بعضی مواقع این اس ام اس به دست شما نمی رسد ( دلیل : نا معلوم ) و اما برنامه اینستاگرام به این مشکل فکر کرده است و برای شما کد های بکاپ در نظر گرفته است. در تنظیمات این قسمت می توانید این کد ها را دریافت کنید و در صورت عدم دریافت اس ام اس از یکی از این کد ها استفاده کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که این کد ها را از سایرین مخفی نگه دارید و در هر بار فقط مجاز به استفاده از این کد ها می باشید. بعد از اتمام دوباره باید درخواست کد بکاپ کنید.

اشنایی با اینستاگرام

قسمت 4 :Blocked Users : لیست حساب های مسدود شده
قسمت 5 :Switch to Business Profile : تغییر حساب به حالت کسب و کار
قسمت 6 :Private Account : خصوصی کردن حساب کاربری ( در این حالت حساب شما فقط برای افرادی که شما را دنبال کرده اند قابل مشاهده است )
قسمت 7 :Push Notifications : مدیریت اعلان ها در دیوایس شما و در قسمت Email And SMS Notification می توانید اعلان ها را توسط ایمیل یا اس ام اس در یافت کنید.
قسمت 8 :Cellular Data Use : کاهش مصرف اینترنت سیم کارت

قسمت 9 :Comments : مدیریت کامنت های پست های شما
قسمت 10 :Upload Qulity : مدیریت کیفیت های اپلود شده شما
قسمت 11 :Save Orginal Photos : ذخیره عکس و ویدیو در گالری دیوایس شما که در حساب کاربری خود منتشر می کنید.

قسمت چهارم : جابجایی بین حساب ها

اشنایی با اینستاگرام

در صفحه پروفایل ( قسمت 1) با لمس قسمت 2 شما می توانید بین حساب های کاربری خود جابجا شوید و یا می توانید یک حساب جدید را به برنامه اضافه کنید.

قسمت پنجم : مشاهده البوم :

اشنایی با اینستاگرام

در قسمت 1 شما مشاهده می کنید که این پست شامل چندین عکس و ویدیو می باشد که با کشیدن تصویر به سمت راست و چپ می توانید سایر تصاویر ویدیو هارا تماشا کنید.

قسمت ششم : گزارش محتوا نامناسب

اشنایی با اینستاگرام
با لمس قسمت 1 برنامه اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که محتوای این پست ( قسمت 2) را گزارش دهید تا بعد بررسی حذف شود.

                      
"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : اینستاگرام
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/08/25
5
تعداد بازدید : 2058
تعداد کامنت : 0