آشنایی گام به گام با فیس بوک(قسمت اول)

آشنایی گام به گام با فیس بوک(قسمت اول) کاربردهای آن

فیس بوک یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی است که تقریبا همه آن را می شناسند. این شبکه اجتماعی توسط مارک زاکبرگ در تاریخ 4 فوریه 2004 ایجاد شد. این شبکه اجتماعی امکانات زیادی برای برقراری ارتباط با دوستانتان به شما می دهد، از قبیل انتشار متن، عکس، فیلم، احساس، اتفاقات مهم زندگی و ... . برای استفاده از این شبکه اجتماعی نیاز است مثل هر شبکه اجتماعی دیگری در آن ثبت نام کنید.

مراحل ثبت نام در این شبکه اجتماعی

قدم اول:

وارد آدرس زیر شوید: www. facebook.com

فیس بوک

برای ثبت نام شما به یک شماره همراه یا ایمیل معتبر نیاز دارید که به آن دسترسی داشته باشید. در هنگام ثبت نام نیازی به اطلاعات زیادی نیست و شما می توانید بعد از ثبت نام می توانید پروفایل خود را تکمیل کنید.

فیس بوک

قسمت های مشخص شده را تکمیل کنید و دکمه "ایجاد حساب" را بزنید.

در صورتی که زبان سایت برای شما فارسی نیست می توانید از لیست زبان ها، زبان فارسی را انتخاب کنید.

فیس بوکقدم دوم:

بعد از ثبت نام نیاز است شما شماره همراه یا ایمیل خود را تایید کنید. ما توسط ایمیل در سایت ثبت نام را انجام داده ایم که در زیر مشاهده می کنید. ثبت نام با شماره همراه هم به همین صورت است.

فیس بوک

 همانطور که در تصویر می بینید فیس بوک برای شما یک کد تایید ارسال کرده است که نیاز است این کد را در محل مربوطه وارد کنید.

فیس بوک

 اما راه حل دوم این است شما توسط فیس بوک وارد حساب ایمیل خود شوید. در این حالت نیازی به کد نیست و ایمیل شما تایید می شود.

فیس بوکقدم سوم:

بعد از ثبت نام نیاز است که شما پروفایل خود را تکمیل کنید. البته شما می توانید از این مراحل عبور کنید. در گام اول فیس بوک از شما می خواهد توسط آدرس ایمیل خود دوستانتان که در فیس بوک عضو هستن را پیدا کنید و با آنها در تماس باشید. شما از هر سرویس ایمیلی که آدرس ایمیل دوستانتان در آن ذخیره است می توانید استفاده کنید.

فیس بوک

قدم چهارم:

اگر شما هم مثل ما از مرحله "پیدا کردن  دوستان" عبور کرده باشید با یک صفحه خالی روبرو خواهید شد. این صفحه "صفحه اصلی" فیس بوک یا همان "صفحه فید" شبکه است. در این صفحه کلیه فعالیت های شما و دوستانتان به شما نمایش داده می شود.

فیس بوک

آشنایی با سایت فیس بوک

شما می توانید یک آواتار برای پروفایل خود اپلود کنید یا با اتصال وب کم یک عکس بگیرید و برای پروفایل خود تنظیم کنید. در قسمت دیگر شما می توانید توسط قسمت جستجویی که برای شما در نظر گرفته است به پیدا کردن دوستانتان اقدام کنید. از منوی بالا شما می توانید بین صفحات مختلف سایت جابجا شوید. که شامل صفحات "پروفایل" ، "صفحه اصلی" ، "یافتن دوستان" ، "اعلان ها" ، "راهنما" و "تنظیمات" است.فیس بوک علاوه بر این ها شامل گروه ها، صفحات، برنامه ها و بازی های مختلفی است که می توانید همراه دوستانتان از آنها استفاده کنید. در صورت عضویت در هر کدام لینک مربوطه در منوی سمت راست نمایش داده می شود.

صفحه پروفایل: صفحه پروفایل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که می توانید قسمت های مختلف آنها را تکمیل کنید و یک رزومه آنلاین برای خود داشته باشید. این صفحه از قسمت های "گاه نما" ، " درباره" ، " دوستان" ، "عکس ها" و " موارد دیگر" تشکیل شده است.

فیس بوک

گاه نما : تمامی فعالیت هایی که شما در آن شریک هستید را به شما نمایش می دهد. فعالیت هایی که خودتان منتشر می کنید و یا در مطالبی که دوستانتان منتشر می کنند تگ شده اید.

درباره : در این صفحه می توانید اطلاعاتی در مورد خودتان قرار دهید. اطلاعات تماس، کار، مهارت ها و علاقه مندی های خود را ثبت کنید.

دوستان : لیست دوستانتان که با آنها در ارتباط هستید. در فیس بوک "دنبال کردن" بصورت دو طرفه و یک طرفه است که بعدا در این مورد مفصل صحبت خواهیم کرد.

عکس ها : یکی از قابلیت های جالب فیس بوک انتشار عکس ویدیوهایتان با سایرین است.

موارد دیگر : از این می توانید به سایر قسمت ها مثل "ویدیو" ، "اعلام حضورها" ، "ورزشی" و ... دسترسی داشته باشید که نیازی به توضیح خاصی در این موارد نیست.

علاوه بر تصویر آواتار شما می توانید یک "عکس سر صفحه" (کاور) برای پروفایل خود انتخاب کنید. برای این کار دکمه "ویرایش نمایه" را بزنید.

فیس بوک

در صفحه ی جدیدی که برایتان باز می شود شما می توانید بیشتر قسمت های گاه نما را ویرایش کنید. از جمله "تصویر آواتار" ، "تصویر سر صفحه" ، "بیوگرافی" و ...

انتشار پست:

در صفحه اصلی یا گاه نما شما می توانید مطلبی را منتشر کنید.

فیس بوک

همان طور که تصویر مشاهده می کنید فیس بوک قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله انتشار عکس و ویدیو ، ویدیو بصورت زنده ، مکان ، احساسات ، رویداد زندگی و یا حتی شما می توانید برای مطلب خود یک پست زمینه انتخاب کنید.

در قسمت پایین 2 تا دکمه وجود دارد. دکمه اولی این امکان را به شما می دهد که این پست را برای عده ای از افراد منتشر کنید. در این حالت سایرین قادر به مشاهده این مطلب نیستند. حتی می توانید تعیین کنید فقط خودتان این مطلب را ببینید. در انتشارعکس و ویدیو حتما به این موضوع دقت کنید که چه کسانی بتوانند آن را مشاهده کنند. با زدن دکمه "پست" مطلب شما منتشر می شود و در گاه نمای شما نمایش داده می شود.

فیس بوک

 همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ما علاوه بر مطلبی که منتشر کرده ایم احساسات و مکان را هم منتشر می کنیم. برای هر مطلب شما قادرید آن را "پسند" ، "نظر دادن" و "اشتراک گذاری" کنید. در قسمت نظر دادن شما می توانید علاوه بر نظر خود یک ایموجی ، عکس ، گیف و یا استکیر ارسال کنید.

همانطور که در قبلتر بیان کردیم شما می توانید رویداد های زندگی خود را با دوستانتان منتشر کنید.

فیس بوک

ابزارها در فیس بوک

جستجو در فیس بوک: منوی ابزار بالا فیس بوک در همه صفحات ثابت است و می توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از قسمت جستجو شما می توانید دوستان ، مکان ، خواننده و یا فیلم مورد علاقه خود رابیابید ویا به بازی های مورد علاقه بپردازید.

در فیس بوک علاوه بر پروفایل ، شما قادرید صفحه ای ایجاد کنید. یکی از اصلی ترین تفاوت های پروفایل و صفحه در تعداد افرادی است که می توانند فید های شما را دنبال کنند. که در صفحه هیچ محدودیتی در این مورد نیست. برای همین تمامی افراد معروف ، شرکت ها و برندها در فیس بوک صفحه ایجاد می کنند که در مطالب بعدی در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فیس بوک

اعلان ها: در فیس بوک سه دسته اعلان وجود دارد. "درخواست دوستی ها" ، "پیام ها" و اعلان های مربوط به "فید ها".

فیس بوک

تنظیمات: برای دسترسی به تنظیمات کافیست به گاه نما خود مراجعه کنید از قسمت مشخص شده وارد تنظیمات شوید.

فیس بوک

فیس بوک تنظیمات را در چندین دسته مختلف قرار داده است که مهم ترین ها را برای شما بیان می کنیم.

تنظیمات عمومی :

فیس بوک

 در این قسمت شما می توانید "نام" ، " نام کاربری" ، "ایمیل ریکاوری" ، "شبکه ها" ، "واحد اندازه گیری دما" و " مدیریت چندین حساب" را در اختیار داشته باشید.

امنیت و ورود:

فیس بوک

در این قسمت شما می توانید امنیت حساب خود را تنظیم کنید. از قابلیت های جالب فیس بوک تعیین 3 تا 5 دوست برای بازگرداندن حساب شما در موقعی که رمز ورود را فراموش کرده اید است.

در قسمت بعدی مکان هایی که از آن وارد حساب خود شده اید را می توانید مدیریت کنید.

و در قسمت های بعدی پسورد خود را تغییر دهید یا با استفاده از تصویر پروفایل خود لاگین کنید را تعیین کنید.

حریم خصوصی:

فیس بوک

در قسمت حریم خصوصی می توانید مشخص کنید چه کسانی قادر به دیدن مطالب، عکس ها و ویدیو هایی که منتشر می کنید باشند، چه کسانی قادرند برای شما پیام ارسال کنند و یا این که چه کسانی می توانند با استفاده از ایمیل و جستجو شما را پیداکنند.

سایر تنظیمات:

فیس بوک

شما می توانید تمامی قسمت های فیس بوک از جمله گاه نما ، مسدود کردن کاربران ، زبان نمایش سایت ، اعلان ها و ... را تغییر دهید.

سایر قابلیت ها و امکانات فیس بوک را در مقاله بعدی در سایت ما دنبال کنید. در صورت سوال از قسمت "ارسال نظر" سایت با ما در میان بگذارید و همچنین می توانید از طریق لینک زیر ما را در فیس بوک دنبال کنید.موفق باشید.

https://www.facebook.com/webmac.group

 

" وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : فیس بوک
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/09/02
5
تعداد بازدید : 4664
تعداد کامنت : 0