آشنایی گام به گام با اینستاگرام(قسمت چهارم)

آشنایی گام به گام با اینستاگرام و ارائه قابلیت های جدید برنامه اینستاگرام

در اوریل 2012 شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فیس بوک خریداری شد که از آن زمان به بعد قابلیت های زیادی در اپدیت های مختلف به این برنامه اضافه شد که آن را جذاب تر کرده است. برای استفاده از قابلیت های زیر لطفا آخرین نسخه برنامه را از لینک های زیر دانلود کنید و روی دیوایس خود نصب کنید.

نسخه اندروید :
Google Play : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android&hl=en
Bazaar : https://cafebazaar.ir/app/com.instagram.android/?l=en

Iranapps : http://iranapps.ir/app/com.instagram.android

نسخه IOS :
Itunes  : https://itunes.apple.com/us/app/instagram/id389801252?mt=8

نسخه ویندوز فون :

Microsoft Store : https://www.microsoft.com/en-us/store/p/instagram/9nblggh5l9xt

قابلیت اول : نظر سنجی :

در قسمت داستان ها شما می توانید از قسمت استیکرها، استیکر Poll را انتخاب کنید و نظر سنجی خود بصورت سفارشی ایجاد کنید. دوستانتان با دیدن این داستان می توانند در نظرسنجی شما شرکت کنند. برای دیدن نتیجه نظرسنجی کافیست که داستان خود را باز کنید و از قسمت پایین "لیست مشاهده کنندگان استوری" را انتخاب کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.
اشنایی با اینستاگرام

قابلیت دوم : ابزار قطره چکان :

با استفاده از این ابزار شما می توانید از یکی از رنگ های موجود در تصویر برای رنگ متن و قلم استفاده کنید.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت سوم: پالت رنگی :

در ابزار های متن و قلم در استوری با نگه داشتن انگشت خود روی یکی از رنگ هاٰ، پالت رنگی برای شما باز می شود که می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.
 اشنایی با اینستاگرام

قابلیت چهارم : Boomerang :

برای دسترسی به این قابلیت در صفحه ی اصلی داستان انگشت خود را به سمت راست بکشید و حالت Boomrang را مشاهده کنید و دوربین دیوایستان فعال شود. در این حالت دوربین چندین تصویر متعالی می گیرد و به صورت یک فایل ویدیویی رفت و برگشتی یا در واقع بصورت یک فایل GIF به شما نمایش میدهد که میتوانید آن را منتشر کنید.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت پنجم : SuperZoom :

برای دسترسی به این قابلیت در صفحه ی اصلی داستان انگشت خود را به سمت راست بکشید و حالت SuperZoom را مشاهده کنید و دوربین دیوایستان فعال شود. این افکت از روی فیلم های ترسناک ایده برداری شده است. در این حالت تصویر شما بزرگنمایی شده و یک افکت صوتی مهیج بر روی آن قرار می گیرد که می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت ششم : فیلترهای چهره هالووینی :

فیلتر های چهره ترسناک از محبوبیت زیادی در برنامه های اشتراک گذاری تصاویر برخورددار است. اینستاگرام هم از این غافله عقب نمانده است و این فیلترها را به برنامه خود اضافه کرده است.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت هفتم : استیکر‌های هالووینی :

این استیکرها مخصوص عکس و ویدیوهایی است که با قابلیت قبل ( چهره های هالووینی) ذخیره می کنید و فقط در این صورت برای شما نمایش داده می شود.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت هشتم : follows you :

همیشه برای اینکه بفهمید چه کسانی شما را دنبال نمی کنند هیچ راهی وجود نداشت جز اینکه لیست دنبال کننده های خود را بالا و پایین کنید و ببینید چه کسانی شما را دنبال نمی کنند. اما اینستاگرام به تازگی برای برخی از کاربران قابلیتی را برای آزمایش فعال کرده است که کار را بسیار ساده تر می کند. برای این کار کافیست وارد پروفایل افراد بشوید و قسمت پایین بیوگرافی آنها را چک کنید.

 اشنایی با اینستاگرام

قابلیت نهم : پخش صدای ویدیوها :

در حالت قبل تمام ویدیوها بصورت خودکار بدون صدا شروع به پخش می کردند اما در اپدیت های اخیر برنامه وقتی روی یک ویدیو در حال پخش لمس می کنید نه تنها صدای آن فعال می شود بلکه تمام ویدیوهای دیگر هم با صدا پخش خواهند شد. بر عکس این حالت هم اتفاق می افتد.

قابلیت دهم : پخش صدای داستان ها :

وضعیت پخش صدای داستان ها از این به بعد با تنظیمات صدای دیوایس شما تطبیق داده خواهد شد. یعنی اگر دیوایس شما در حالت بی صدا نباشد استوری ها با صدا پخش خواهند شد.

قابلیت یازدهم : Go LIVE with a friend :

با استفاده از این قابلیت شما می توانید در هنگام داستان ویدیویی زنده یکی از دوستانتان را دعوت کنید و یک داستان ویدیویی زنده اشتراکی را برای سایر دوستانتان منتشر کنید. سایر دوستانتان ویدیو زنده شما را بصورت اسپلیت اسکرین مشاهده خواهند کرد.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت دوازدهم : پسند کردن کامنت ها :

شما می توانید کامنت ها سایرین را پسند کنید.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت سیزدهم : Replay To Cooment :

در نسخه های جدید این برنامه طرز نمایش پاسخ ها تغییر کرده است. در نسخه جدید پاسخ ها را به صورت گروه بندی نمایش می دهد که شما یا سایرین براحتی می توانند گفت و گو را دنبال کنند.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت چهاردهم: پیام مدت دار:

شما وقتی یک داستان را فقط برای یکی از دوستانتان ارسال می کنید این داستان بعد از مشاهده بعد از مدت مشخصی دیگر قابل مشاهده نخواهد بود و حذف خواهد شد. قسمت جالب این قابلیت این است که اگر دوستتان از این داستان اسکرین شات بگیرد اینستاگرام برای شما یک اعلان ارسال خواهد.

قابلیت پانزدهم: Shoppable Photo Tags:

در نسخه آینده برنامه ی اینستاگرام شما می توانید برای اجناسی که در این برنامه منتشر می کنید قیمت آنها را روی تصاویر آن منشن کنید. هنوز این قابلیت برای همه فعال نشده و اطلاعات دقیقی در این مورد نیست. البته این قابلیت برای نمایه هایی از نوع کسب و کار در دسترس خواهد بود.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت شانزدهم : Mention :

منشن یا تگ افراد به شما کمک می کند تا دوستانتان را در داستان های خود منشن کنید. همچنین شما می توانید افراد را در عکس ، کپشن و کامنت ها منشن کنید. برای این کار در حالت متن در داستان از علامت @ استفاده کنید. بطور مثال @webmac . در این صورت در بخش پیام های خصوصی آن فرد استوری شما نمایش داده می شود و در صورتی که آن شخص در لیست فالورهایتان نباشد برای آن درخواست دنبال کردن ارسال خواهد شد.

اشنایی با اینستاگرام

قابلیت هفدهم : Profile Visit :

در پروفایل های کسب و کار در قسمت بالای نمایه تعداد افرادی که در 7 روز گذشته از نمایه شما دیدن کردن برای شما نمایش داده می شود

اشنایی با اینستاگرام
اینها تنها بخشی از قابلیت های جدید اینستاگرام است که در نسخه های اخیر منتشر شده است. با روند افزایش تعداد کاربران این برنامه باید منتظر تغییرات بیشتر و قابلیت های جذابتری در آینده باشیم. در صورتی که شما قابلیت دیگری را می شناسید لطفا از طریق فرم "ارسال نظر" زیر برای ما ارسال کنید تا با اسم خودتان در سایت قرار گیرد. همچنین شما می توانید ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.
https://www.instagram.com/webmac.frco/

 

 "وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : اینستاگرام
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/09/09
5
تعداد بازدید : 2897
تعداد کامنت : 0