آشنایی گام به گام با لینکداین ( قسمت اول)

آشنایی گام به گام با لینکداین و معرفی صفحه اصلی این شبکه اجتماعی

در عصر حاضر شبکه های اجتماعی بین زندگی روزمره انسان ها جایگاه خود را پیدا کرده است و کمتر کسی پیدا می شود که از آنها استفاده نکرده باشد یا با آنها آشنایی نداشته باشد. اما متاسفانه به دلیل اشتباه برخی از افراد از این محیط ها؛ وقتی حرفی از شبکه های اجتماعی زده می شود همه به یاد ضرر و زیان های این محیط ها می افتند.

اما خوشبختانه هنوز شبکه های اجتماعی هستند که افراد حرفه ای در آن ثبت نام می کنند و به درستی از آن استفاده می کنند. امروز می خواهیم در مورد یکی از همین شبکه های اجتماعی صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
شاید تا به امروز در مورد شبکه لینکداین چیزی نشنیده باشید؛ چرا که این شبکه مثل فیس بوک؛ اینستاگرام و ... گسترده نیست و برخلاف این شبکه ها که هدف کاربران از عضویت در آنها به دلیل دوست یابی یا قرار ملاقات و سرگرمی می باشد اما لینکداین برای معرفی استعداد – حرفه کاری – سابقه کاری و  در کل در حکم یک رزومه حرفه ای آنلاین است که به وسیله شرکت های دیگر که نیاز به استخدام پرسنل دارند جستجو می شود؛ همچنین خود شما می توانید با جستجو در سایت موقعیت های شغلی مناسب را پیدا کنید و براحتی با آنها تماس بگیرید.

لینکداین اساسا برای بهبود کسب و کار های مختلف و آشنا کردن دیگران با هم طراحی شده است اما متاسفانه در کشور ما کمتر کسی یا شرکتی پیدا می شود نیاز های شغلی خود را در این شبکه ثبت کند ...
اما چرا لینکداین :
اگر شما به دنبال یک روزمه آنلاین حرفه ای و تمام عیار هستید که قابل جستجو شدن باشد پس لازم است در این سایت عضوی شوید
اگر شما می خواهید رابطه های دانشگاهی؛ رابطه های کاری سابق و فعلی خود را حفظ کنید و در جریان زندگی و کار دوستان و همکاران خود باشید پس باید در این سایت عضو شوید
اگر شما می خواهید دانش و مهارت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا به دنبال افراد تحصیل کرده و دارای مهارت خاصی هستید پس باید در این سایت عضو شوید
اگر شما به دنبال معرفی محصولات خود هستید پس نیاز است که در این سایت عضو شوید ( این نکته مهم است که در این شبکه محلی برای تبلیغات بزرگ و رنگارنگ شما وجود ندارد )
باید به این نکته توجه کنید که شما با عضویت در این سایت همیشه در دسترس کارفرماها هستید تا بتوانند پیشنهاد فرصت های شغلی بهتری را برای شما ارسال کنند.

لینکداین از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

این شبکه هم مثل سایر شبکه ها روز به روز در حال تغییر و تحول و تکمیل کردن قسمت های مختلف خود است اما بخش اصلی آن تغییر چندانی نکرده است و همچنان اصالت خود را حفظ کرده است ( برعکس بعضی از شبکه های اجتماعی ).
HOME : در این بخش شما آخرین پست ها و اخبارهایی که دوستان و گروه های شما قرار داده اند را نمایش می دهد.
PROFILE : پروفایل یا بهتر است بگوییم همان روزمه شما . در این بخش می توانید اطلاعات شخصی – تحصیلات – سابقه شغلی خود و استعداد هایی که دارید را ثبت کنید.
MY NETWORK : دراین بخش می توانید به جستجو دوستان خود یا افرادی که از نظر تخصص شبیه شما هستن بپردازید و با آنها در تماس باشید
JOBS : در این بخش بر اساس شغل-استعداد و تجربیات شما فرصت هایی را به شما پیشنهاد می دهد . همچنین می توانید در این قسمت درخواست کار شرکت خود را در این قسمت منتشر کنید.
MESSAGING : شامل تمام گفتگوهای شما با دوستانتان است .
NOTIFICATION : در این بخش شما در جریان آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه شما رخ داده است ،می شوید.
SEARCH : از این بخش هم برای جستجو موارد مختلف می توانید استفاده کنید.
در لینکداین تایید مهارت شما توسط دوستانتان می باشد که به آن ایندورس  (endorse)می گویند. دوستان شما بر اساس تجربه و فعالیت هایی که در صفحه خود قرار می دهند مهارت شما را تایید می کنند که در این صورت لینکداین برای شما رتبه ای در نظر می گیرد. پس در این شبکه ارتباطات خیلی مهم است .
در مطلب بعدی در مورد نحوه ی ثبت نام در سایت و آموزش قسمت های مختلف سایت صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید و در صورتی که سوالی داشتید از قسمت ارسال نظرات با ما در میان بگذارید.

"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : لینکداین
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/09/28
5
تعداد بازدید : 2408
تعداد کامنت : 0