آموزش گام به گام لینکداین ( قسمت سوم)

آموزش گام به گام لینکداین و نحوه تکمیل کردن پروفایل در این شبکه اجتماعی

در قسمت های قبل در مورد این شبکه و نحوه ی ثبت نام در آن را آشنا شدیم. حال نوبت آن رسیده پروفایل خود را تکمیل کنید و به دنیای جدیدی قدم بگذارید. در این قسمت سعی می کنیم در مورد قسمت های مختلف پروفایل صحبت کنیم تا یک پروفایل قوی و کارامد داشته باشیم.

قبل از اینکه وارد بحث اصلی مان بشویم بهتر است در مورد یکی از امکاناتی که این شبکه در اختیار ما قرار میدهد صحبت کنیم. در این شبکه مثل سایرین شما می توانید در جریان فعالیت دوستان خود قرار بگیرید. اما اگر شما به تازگی در این شبکه ثبت نام کرده اید و با دوستانتان در ارتباط هستید اما پروفایل خود را تکمیل نکرده اید بهتر است پروفایل خود را در حالت سایلنت قرار دهید. سایلنت کردن پروفایل به معنی خاموش کردن فعالیت های شما (activity broadcast temporarily) است که در این حالت از این پس با بروزرسانی پروفایل کسی با خبر نمی شود.

پروفایل لینکداین
برای انجام دادن این کار ابتدا وارد setting and privacy شوید، به قسمت Privacy  مراجعه کنید. در آن جا گزینه " sharing profile edits " را می توانید مشاهده کنید که با کلیک روی آن می توانید این امکان را غیر فعال کنید.
همچنین نیاز شما در ابتدا برای پروفایل خود یک آدرس یکتا تعیین کنید. در ابتدا خود لینکداین برای شما یک آدرس در نظر می گیرد اما شما می توانید این آدرس را سفارشی تر کنید. برای این کار در صفحه تنظیمات در تب Privacy گزینه Edit your public profile را مشاهده می کنید. کافیست روی آن کلیک کنید. در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود می توانید از نوار تنظیمات سمت راست این آدرس را تغییر دهید.

پروفایل لینکداین


تکمیل پروفایل :
اگر در هنگام ثبت نام اطلاعات شخصی را وارد نکرده اید این اطلاعات پروفایل را اصلاح کنید. برای این کار وارد پروفایل خود شده و از قسمت تعیین شده (آیکون مداد) در تصویر زیر این اطلاعات را ویرایش کنید

پروفایل لینکداین

در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود می توانید اطلاعات اولیه خود را ویرایش کنید. بعضی از این اطلاعات نیاز به توضیح خاصی ندارد و شما براحتی می توانید آنها را تغییر دهید.

پروفایل لینکداین


- عکس پروفایل : در بسیاری از کشور ها نیمی از افرادی که در این شبکه برای استخدام ثبت نام می کنند برای پروفایل خود عکس تعیین نمی کنند. علت آن تبعیض نژادی است که در این کشور ها وجود دارد. اما نیمی دیگر که به قصد حفظ و ایجاد ارتباط با سایرین در این شبکه ثبت نام می کنند برای پروفایل خود عکس تعیین می کنند. اما باید بدانید که با یک تصویر مناسب از خودتان به سادگی شناخته می شوید ( دیگران به سادگی شما را به یاد می آورند ) . در انتخاب تصویر مناسب دقت کنید و از تصاویر آواتار یا لوگو استفاده نکنید. چرا که نشانه واضحی از کمبود اعتماد به نفس است.
- عنوان (Headline) : این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های هر پروفایل است. شما باید در 120 کاراکتر خود را توصیف کنید. دقت کنید که این قسمت می تواند بیشترین تاثیر را روی بینندگان پروفایل شما داشته باشد. به خصوص اگر به دنبال شغل هستید.
-  add current position : در این قسمت نیاز است شما اطلاعات و وضعیت شغلی فعلی خود را تعیین کنید.
-  add new education :  در این قسمت شما باید اطلاعات تحصیلی خود را وارد کنید.
-  Industry  : در این قسمت شما باید زمینه کاری خود را مشخص کنید.
- خلاصه ( Summary ) : بعد از عنوان این قسمت مورد دومی است که شما نیاز دارید تمام خلاقیت خود را بکار ببرید و  در 2000 کلمه خود را نشان دهید. از بیهوده گویی دوری کنید و سعی کنید از تمام این 2000 کلمه نهایت استفاده را ببرید و خوب خود را معرفی کنید. سعی کنید از واژه های کلیدی که در گوگل جستجو می شود را در این قسمت استفاده کنید.
- Media : اگر در قسمت خلاصه در مورد چیزی صحبت کرده اید می توانید فایل های آن را در این قسمت اپلود کنید. بطور مثال در مورد یک پروژه صحبت کرده اید می توانید از این قسمت تصاویر خروجی های پروژه تان را اپلود کنید.
روند تکمیل پروفایل :
اگر در پروفایل خود دقت کرده باشید در قسمتی میزان تکمیل شدن پروفایل خود را مشاهده می کنید. در این قسمت لینکداین شما را راهنمایی می کند تا بتوانید پروفایل خود را تکمیل نمایید.

پروفایل لینکداین
تجربه (Experience) :
در صفحه پروفایل قسمت تحت عنوان تجربه را مشاهده می کنید. در این قسمت شما می توانید تمام پیشینه کاری خود را وارد کنید. سعی کنید درعنوان و در توضیح از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید تا در نتیجه جستجو بهتر دیده شوید.
مهارت‌ها و تأییدیه‌ها  (Skills and Endorsements):
در این قسمت نیاز است شما استعداد و مهارت های خود را وارد کنید. همان طور که در بیشتر بیان شد مواردی که توسط شما در این قسمت ثبت می شود توسط بقیه می تواند مورد تایید یا انکار قرار بگیرد. اما زیاد نگران تاییدیه های سایرین نباشید، چرا که وقتی با افراد مختلف ارتباط بر قرار می کنید از آنها خواسته می شود مهارت های شما را تایید کنند. به این نکته توجه کنید مواردی که در این قسمت ثبت می کنید بر اساس تعداد تاییدیه دوستانتان مرتب می شود اما شما می توانید ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید.
تحصیلات  (Education):
در صورتی که هیچ روزمه شغلی ندارید لازم است روی این بخش تمرکز بیشتری داشته باشید. در این قسمت باید در مورد سابقه تحصیلی خود صحبت کنید. بازهم به این نکته توجه کنید که عنوان و نوع مدرک در این قسمت مهم است.
علایق  (Interests):
قبل از وارد کردن اطلاعات این بخش نیاز است به یادآورید که دلیل ثبت نام شما در این شبکه چیست؟ در نتیجه از نوشتن سرگرمی ها و تفریحات مربوط به اوقات فراغت در پروفایل خود به شدت خودداری کنید. در این قسمت نیاز است شما علایق حرفه ای خود را ثبت کنید. مثلا شرکت در فلان دوره، شرکت در فلان سمینار و ...
گروه‌ها  (Groups):
اگر در گروه ها و انجمن های شناخته شده عضو هستید، آن ها  را در این قسمت وارد کنید.
گواهی‌نامه‌ها  (Certifications):
گواهی نامه هایی که شما در زمینه تحصیلی و شغلی خود کسب کرده اید را در این قسمت بنویسید.
دوره‌های آموزشی  (Courses):
در این قسمت می توانید عنوان دوره های آموزشی مهمی که گذرانده اید را بنویسید.
افتخارات و جوایز  (Honors and Awards):
افتخارات و دستاورد های خود را در این قسمت وارد کنید.
زبان‌ها  (Languages):
می توانید میزان مهارت خود را در نوشتن یا صحبت کردن زبان های مختلف در این قسمت وارد کنید.
سازمان‌ها (Organizations) :
عنوان سازمان هایی که در آن عضو هستید را وارد کنید.
پروژه‌ها  (Projects):
این قسمت در انتخاب شما تاثیر زیادی دارد. در صورتی که پروژه ای را بصورت فردی یا گروهی انجام داده اید در این قسمت بیان کنید.
انتشارات  (Publications):
عنوان کتاب ها، مقالات و ... را در این قسمت بیان کنید .
اختراعات  (Patents):
اختراعات خود را در این قسمت وارد کنید.
نمره‌ی امتحان  (Test Scores):
می توانید نمره کسب شده در یک آزمون حرفه ای را در این قسمت بیان کنید.
کارهای داوطلبانه  (Volunteer Experience & Causes):
خیلی از افراد دوست دارند کارهایی را بصورت رایگان برای کمک به سایرین انجام بدهند. شما می توانید این چنین مواردی را در این قسمت وارد کنید.
بسیاری از موارد بالا که ذکر کرده ایم ممکن است در پروفایل شما نمایش داده نشود. چرا که نیاز است این موارد را فعال کنید و اطلاعات لازم را درج کنید. برای این کار ازمنوی سمت راست در صفحه پروفایل همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قسمت مورد را انتخاب کنید و آن را تکمیل کنید.

پروفایل لینکداین
یکی از قسمت های مهم در پروفایل شما راه های ارتباطی سایرین با شما است که نیاز است این قسمت را در پروفایل خود تکمیل کنید. همانظور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این قسمت در منوی سمت راست قرار دارد.

پروفایل لینکداین

در تمام موارد بالا شما می توانید اطلاعات وارد شده در هر قسمت را ویرایش کنید یا از پروفایل خود حذف کنید. در هر قسمت یک ایکون مداد مشاهده می کنید که با کلیک روی آن شما می توایند اطلاعات را تغییر دهید.
داشبورد ( Your Dashboard ) :
قسمتی در پروفایل تحت این عنوان مشاهده می کنید که مختص شماست و برای سایرین قابل مشاهده نیست . لینکداین در این قسمت اطلاعاتی در مورد تعداد بازدید پروفایل شما، تعداد بازدید پست های شما و ... را برایتان نمایش می دهد.

پروفایل لینکداین
چند زبانه :
شما همچنین می توانید پروفایل خود را در چندین زبان مختلف منتشر کنید. برای این کار از منوی سمت راست گزینه " Add profile in another language "  را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.
در قسمت بعدی در مورد سایر امکانات این شبکه صحبت خواهیم کرد. در صورتی که قسمتی را از قلم انداخته ایم لطفا از طریق فرم "ارتباط با ما" با ما در میان بگذارید .
و همچنان موفق باشید .


"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : لینکداین
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/11/02
5
تعداد بازدید : 2939
تعداد کامنت : 0