مهمترین عواملی که قبل از طراحی و راه اندازی یک وب سایت باید بدانید

طراحی سایت در مشهد/کدام عناصر فضای کسب و کار را باید قبل از طراحی سایت بشناسیم.تشریح بهینه سازی کسب و کار به کمک طراحی سایت و استاندارد های گوگل را قبل از طراحی سایت بشناسیم.

قبل ازطراحی سایت از تاثیرات هویت مجازی بر رونق در کسب و کار آگاه شویم
در این مقاله به سوالات  زیر پاسخ خواهیم داد:
1- کدام عناصر فضای کسب و کار را باید قبل از طراحی سایت  بشناسیم ؟
2- تشریح بهینه سازی کسب و کار به کمک طراحی سایت
3- استاندارد های گوگل را قبل از طراحی سایت  بشناسیم.

"هر وبسایتی احتمال شکست دارد ، حتی  وب مک"

انسانها برای گذراندن امورات زندگی نیاز به درامد دارند و این درامد را به 4 شیوه کسب می نمایند .
1-کارمند دولت      2-کارمند بخش خصوصی     3-خوداشتغالی         4-کارفرمایی
پرمخاطره ترین انتخاب ، روش کارفرمایی می باشد . چرا که در این روش شخص کارفرما اجازه هیچ اشتباهی ندارد و برای هر یک از اشتباهاتش می بایست هزینه های گزافی باید  پرداخت نماید .  اوضاع اقتصادی حاکم بر فضای جامعه ، نیز رقابت کارفرمایان را برای موفقیت در این صحنه را با مخاطراتی همراه نموده است . استفاده از ظرفیت های فضای مجازی آسانترین راه برای رسیدن به آسایش در کسب و کار میباشد.

 کدام عناصر فضای کسب و کار را باید قبل از طراحی سایت  بشناسیم ؟

در اولین نگاه ، کسب و کار به معنی ارائه یک محصول به مشتری می باشد. یعنی فروشنده محصولی را تهیه یا تولید نموده و آنرا در اختیار مشتری قرار میدهد.

عناص کسب وکار

ولی هیچ کسب و کاری وجود ندارد که بتواند فی البداهه به تولید محصول بپردازد . کسب و کارها در پشت سرخود نیاز به مجموعه ای از تامین کنندگان مختلف دارند که در زنجیره توزیع ، کالا یا مواد اولیه مورد نیاز سازمان را تأمین نمایند. پس یک جزء به اجزاء قبلی دیاگرام ما اضافه میشود .

عناصرکسب وکاراگر مؤلفه های کسب و کار به همین سه عنصر ختم میشد که مشکلی نبود .اصل داستان از جایی شروع می شود که تعداد مشتری در بازار، ثابت و محدود ولی متأسفانه تعداد فروشنده ها متغیر و نامشخص است و ازدیاد تعداد فروشنده ها در یک بازار ثابت ( که مبتنی برکساد و ضعف اقتصادی مشتریان می باشد) منجر به تعریف موضوعی به نام رقابت می شود . رقابت در بازار همان بخش خشن ماجرا است . رقابت در مواجه با رقبا اتفاق می افتد ، همان واقعیتی که بعضاً تلفاتی نیز در بر داشته است . پس در تعریف جامع کسب و کار به 4 مولفه رسیدیم.

epG5XbkTRR1-سازمان: همان شرکت یا فروشگاهی است که درآن به کسب و کار می پردازید .
2-رقبا: سازمانهایی هستند که از جنبه محصول و بازار هدف با سازمانها اشتراک دارند. بین سازمان و رقبا تضاد منافع وجود دارد .
3-مشتریان : گروهی از افراد جامعه که پتانسیل خرید محصولات ما را دارند. در محصولات غیر انحصاری این پتانسیل بالقوه می باشد .
4-تأمین کنندگان : اشخاص یا سازمانهایی هستند که در امر تولید یا فروش با سازمان ما همکاری دارند و منافع سازمان و همکار در امتداد یکدیگر هستند .

در این نقشه جامع، سازمان به دنبال تثبیت کمیت و کیفیت ارتباط خود با مشتریان است . در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی ایران ، حفظ حداقل فروش ماهیانه به یک امر حیاتی برای سازمانها تبدیل شده است که با طراحی وبسایت قابل دستیابی است.
مشتریان، به دنبال تحلیل سازمان و رقبا می باشد . کیفیت و قیمت محصول در کنار اعتبار برند فروشنده از مهم ترین موضوعات مورد کنکاش مشتریان می باشد .
تأمین کنندگان  نیز به دنبال معرفی محصولات و خدمات نوین خود به سازمان و رقبا می باشند .
تا اینجا ارتباطات مرسوم در فضای سنتی کسب و کار را تشریح نمودیم . حال بحث اینجاست که فضای مجازی چه تاثیری بر ارتباطات  اجزاء دیاگرام شماره3 داشته است .

تشریح بهینه سازی کسب و کار به کمک طراحی سایت

فضای مجازی شهری است به وسعت شهر ما ، کشوری است به وسعت کشور ما ، اصلاً کره ای است به وسعت کره زمین و حتی فراتر از آن . در رقابت و تعامل 4 مولفه  فضای سنتی کسب و کار را می شناسیم .حال می خواهیم ببینیم این ارتباط در فضای مجازی به چه صورتی است . باید بدانیم این چهار مولفه برای خود دارای هویتی مجازی نیز می باشند .هویت تأمین کننده –سازمان و رقیب معمولاً به شکل پایگاه اینترنتی و مشتریان بصورت بازدید کننده در فضای مجازی ظاهر می شوند . در فضای سنتی فروشگاههایی که بیشتر در چشم باشند ، فروش بهتری خواهند داشت ولی در اینترنت ، خیابانی برای عبور و مرور مشتریان وجود ندارد .اصطلاحاً شما بواسطه داشتن یک وبسایت زیبا   ، دیده نخواهید شد . در اینترنت همه چیز از موتورهای جستجو آغاز می شود و این موتورهای جستجو هستند که پایگاه اینترنتی ( کسب و کار ) شما را به بازدید کنندگان معرفی می نمایند و منجر به رونق در کسب و کار شما میشوند . در اینترنت مرزهای جغرافیایی وجود ندارد .درست است که در فضای مجازی مرزهای جغرافیایی وجود ندارند . ولی بدین معنی نیست که همه  کسب و کارها در آن واحد از طریق یک صفحه قابل نمایش برای عموم بازدید کنندگان می باشند .
ورود مشتریان به اینترنت به 2 دلیل می باشد : 1-جستجو              2- جستجو و خرید
به هر حال « جستجو » قسمت اساسی نیت مشتریان اینترنتی می باشد . باید بدانیم که معمولاً مشتریان در فضای مجازی به دنبال برندها نیستند عموماً کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به موتور جستجو معرفی وموتور جستجو براساس سوابق عملکرد و کیفیت و کمیت وبسایتهای مرتبط ، نتایج را به مشتریان ارائه می دهد . موتور جستجوی گوگل که بزرگترین موتور جستجوی بین المللی می باشد نتایج را بصورت صفحه به صفحه نمایش می دهد و در هر صفحه تنها 10 آدرس سایت را نمایش می دهد .

حال به نظر شما کدام یک از نتایج ارائه شده توسط گوگل ، شانس بیشتری برای جذب مشتری دارند ؟!
قطعاً وب سایتهای موجود در صفحات اولیه گزارش گوگل ، شانس بیشتری برای جلب و جذب مشتری  و حتی استفاده از مزایای فروش اینترنتی دارند . افزایش میزان بازدید کننده به معنای افزایش میزان فروش ( به شرطها و شروطها )  و افزایش میزان فروش یعنی افزایش قدرت چانه زنی شما با تأمین کنندگان و کاهش قیمت مواد اولیه میباشد .  افزایش میزان فروش بدون افزایش هزینه های فروشگاه به معنی کاهش سرانه هزینه ثابت در هر فاکتور و برایند همه اینها منجر به  آسایش در کسب و کار می شود.

WeHk9VPEeQ

استاندارد های گوگل را قبل از طراحی سایت بشناسید.

این موضوع جالب است ، که در گذشته کسب و کارهای سنتی در خصوص جذب مشتری با هم رقابت داشتند ولی امروزه رقابت به میدان گوگل کشانده شده است . یعنی کسب و کاری که موفق شود از گوگل نمره مثبت بیشتری بگیرد  فروش بیشتری نیز خواهد داشت  و پس از رونق در کسب و کار به آسایش در کسب و کار خواهد رسید.
به قول معروف « برتری برندها از تعداد آجر به تعداد کلیک تبدیل شده است . »

گوگل به عنوان وکیل و حافظ منافع مشتریان به دنبال شناسایی و معرفی کسب و کارهایی است که بهترین و صادقانه ترین خدمت را از طریق فضای مجازی به بازدیدکنندگان ارائه داده باشند .
گوگل وبسایت شما را از 4 جنبه مورد تحلیل و انالیز قرار می دهد .
1-کمیت وبسایت ( استاندارد فنی و مهندسی )
2-کیفیت وبسایت ( استاندارد محتوا )
3-کمیت مراجعات
4-کیفیت مراجعات
در این بین موضوعاتی همچون قدمت و قدرت شما در دنیای واقعی برای گوگل فاقد ارزش می باشد .
در حال حاضر صفحه اول برای برخی از مشاغل به صحنه جذاب زورآزمایی برای اول ، دوم ، سوم شدن ، تبدیل شده است . البته نتیجه رقابت وب سایتهای صفحه اول گوگل  در خصوص سئو و بهینه سازی همانا باقی ماندن انها در صفحه اول خواهد بود .

سختترین رقابتها ، تلاش برای ورود وبسایتهای صفحه دوم به صفحه اول است . چرا که وبسایتهای صفحه اول از پشتوانه انبوه مراجعات بازدید کنندگان برخوردار هستند و این موضوع کار را برای وبسایتهای مستقر در صفحه دوم را با مشکل مواجه می کند . مطمئن باشید ، هیچ محصول و خدمتی نیست که توسط مردم محله ، شهر و کشور شما از طریق گوگل مورد جستجو واقع نشود .

در حال حاضر رقابت برخی از کسب و کارها مثل (صنعت حمل و نقل – صنعت گردشگری  - صنعت سلامت و ...)  در صفحه اول و دوم گوگل بسیار نفس گیر شده است . ولی برای حجم بسیاری از مشاغل صفحه اول گوگل هنوز خالی از نتایج قابل قبول می باشد .

به نظر شما، مشتریان محصولات شما را به چه عباراتی در گوگل جستجو می نمایند ؟

شما می توانید عبارت محصول خود را در گوگل وارد نموده و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید . ( متخصصین گروه وب مک آماده ارائه مشاوره در این خصوص می باشند . )

 

EvvOMCbaJ9

در فضای مجازی هزینه دوم شدن بیشتر از هزینه اول شدن می باشد .

مطمئن باشید در آینده نه چندان دور ، داشتن هویت مجازی برای صاحبین کسب و کار به یک امر بدیهی و مسلم برای فرار از ورشکستگی تبدیل خواهدشد و آنچه که پدید می آید رقابت صاحبین کسب و کار برای دستیابی به صفحات اولیه نتایج گوگل خواهد بود.
در این کارزار کارآفرینان موفق که صرفاً فقط به تهیه و بارگذاری وبسایت  بسنده نموده اند با شکست تجاری در فضای مجازی روبروخواهند شد ، حتی اگر پیمانکار سایت انها وب مک باشد !!

اگر میخواهید از مزایای فروش اینترنتی بهره مند شوید ، طراحی سایت  اولین گام، سئو و بهینه سازی سایت دومین و نهایتا گام سوم تجاری سازی وبسایت می باشد. سامانه تحلیلی وب مک با هدف ارائه انلاین مشاوره در خصوص تجاری سازی وبسایت شما، راه اندازی شده است . از گزارشات رایگان آن بهره مند شوید.
در مقاله بعدی به شرط پایداری هویت در فضای مجازی و تشریح انتظارات گوگل از یک وبسایت خواهیم پرداخت .

 

«وب مک ، تعالی بخش برند شماست»

برچسب ها : طراحی وب سایت
نویسنده : سعید بابایی
تاریخ : 1396/11/16
5
تعداد بازدید : 3409
تعداد کامنت : 0