آموزش گام به گام تلگرام(قسمت دوم)

آموزش گام به گام تلگرام/ ساخت گروه

در این سری از آموزش های شبکه اجتماعی در مورد ایجاد گروه در نرم افزار محبوب تلگرام صحبت خواهیم کرد . در آموزش قبلی در مورد نحوه ساخت کانال صحبت کردیم. طریقه ساخت گروه هم شبیه به ساخت کانال می باشد اما با اندکی تغییرات که نیاز است در پیرامون آنها صحبت کنیم.

همانطور که همه میدانیم گروه محلی است برای گفتگو و ارسال اطلاعات در خصوص یک موضوع مشترک. پس نیاز به مدیریت بهتری نسبت به کانال می باشد. چرا که همه قادرند در گروه پست ارسال کنند. در گروه هم ادمین و جانشین ادمین داریم که می توانند گروه را مدیریت کنند.
از منوی سمت چپ برنامه گزینه "New Group" را انتخاب کنید.

6VRdMPRrcp


در اولین قدم شما می توانید به تعداد 100000 از دوستان خود را به گروه اضافه کنید.

wOIlvH9Wu8


در این قسمت نیاز است اسم گروه و آواتار گروه را تعیین کنید

9f1G38mc5S


برای تعیین آواتار گروه روی علامت دوربین کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

d7eHjhXmNn


گروه شما ایجاد شد. ارسال پست جدید مثل کانال است . در صورت نیاز به لینک زیر مراجعه کنید .

lfgowy6pmG


در قسمت اطلاعات گروه شما می توانید گروه را مدیریت کنید.
    -نام یا آواتار گروه را تغییر دهید
    -عضو جدید به گروه اضافه کنید و یا حذف کنید
    -ادمین جدید به گروه اضافه کنید
    -گروه را حذف کنید
    -گروه را تبدیل به سوپر گروه کنید

PqCzW4mMEq


اگر در قسمت لیست اعضا دقت کنید مشاهده می کنید در کنار اسم شما یک ستاره آبی نمایش می دهد . این ستاره آبی به معنی این است که شما ادمین اصلی این گروه هستید. در حالت پیشفرض تلگرام بعد از ایجاد گروه همه اعضا ادمین جانشین هستند و می توانند سایرین را به گروه دعوت کنند. برای تغییر این تنظیمات نیاز است گزینه "Set Admins" را انتخاب کنید و گزینه "All Members are Admins" را در حالت غیر فعال قرار دهید. در این صورت شما می توانید به انتخاب خود ادمین های جانشین گروه را تعیین کنید. در لیست اعضا گروه در کنار اسم ادمین های جانشین یک ستاره خاکستری نمایش داده می شود.

AMses9RvZg


برای مدیریت بهتر گروه می توانید گروه را به سوپرگروه تبدیل کنید. برای این کار میتوانید از منوی تنظیمات در قسمت اطلاعات گروه گزینه "Convert to Super Group" را انتخاب کنید.

1VAOqp2uJJ


در این حالت اعضای جدیدی که به گروه اضافه می شوند می توانند تمام پیام های قبلی گروه را مشاهده کنند. در صورت حذف یک پست اعضای گروه قادر به مشاهده پست نخواهند بود.می توانید. یک پیام را در سوپر گروه پین کنید. در این حالت برای تمام اعضا یک نوتیفیکیشن ارسال می شود و به محض ورود به گروه در بالای گروه می توانند پیام پین شده را مشاهده کنند. و مهمترین ویژگی سوپرگروه ایجاد لینک منحصر به فرد برای سوپرگروه است.

OVYXoDAVn5


در این حالت شما می توانید مدیریت بهتری روی سوپرگروه داشته باشید. مثلا قسمت اضافه کردن ادمین.

3JS9h7iXST


موفق باشید ...
"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : تلگرام
نویسنده : مصطفی عسکرنژاد
تاریخ : 1396/12/09
4
تعداد بازدید : 5435
تعداد کامنت : 0