انواع روش های تبلیغات در اینترنت چیست؟
برای رونق در کسب وکار روشهای کوچک و بزرگی وجود دارد که یه نوع آن تبلیغات در اینترنت است که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را می برد.

امروزه تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک به نوعی در اینترنت حضور دارند. این کسب و کارها ممکن است در زمینه فروش محصولات یا خدمات فعالیت داشته باشند و همچنین بسیار تخصصی و یا در سطح جامعه بسیار فراگیر باشند. در هر حالت همه این کسب و کارها یک خواسته و هدف مشترک دارند: رسیدن به بیشترین میزان بازدیدکننده با صرف کمترین هزینه ممکن و در عوض بیشترین بازخورد ممکن.

راهکارهای بسیار مفیدی برای رسیدن به بیشترین بازدیدکننده ممکن و معرفی خود به کاربران وجود دارد که همه این راهکارها در عبارت تبلیغات اینترنتی خلاصه می شوند. برخلاف تبلیغات تجاری، تبلیغات در اینترنت براحتی در اختیار تمامی شرکت ها قرار می گیرد و می تواند شما را به سرعت و به شکلی کاملا موثر و با بازدهی بالایی به هدف خود یعنی افزایش تعداد بازدیدکنندگان برساند. حال که از اهمیت تبلیغات اینترنتی آگاه شدید، می خواهیم شما را در ادامه با چند نوع از بهترین روشهای تبلیغات در اینترنت آشنا کنیم:

1 .تبلیغات در موتورهای جستجو:

یکی از متداول ترین روش های تبلیغات در اینترنت، بازاریابی در موتورهای جستجو می باشد که در صدر این لیست موتور جستجوی قدرتمند گوگل قرار دارد. مهمترین مزیت این روش تبلیغات در اینترنت این است که پس از پرداخت پول به گوگل، موقعیت سایت شما در نتایج جستجو بالاتر از بقیه نشان داده می شود.
در این شیوه شما محصولات، خدمات یا محتوای خود را توسط سرویس تبلیغات گوگل تبلیغ می کنید. بنابراین کاربران در نتایج جستجوی خود قطعا سایت شما را نیز مشاهده خواهند نمود.
در این سیستم تبلیغاتی مبلغ پرداختی شما به صورت پرداخت به ازای کلیک خواهد بود. به این معنی که شما تنها به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ تان می شود باید مبلغی پرداخت کنید. همچنین شما می توانید حداکثر تعداد کلیکی که میخواهید برای آن هزینه کنید را مشخص نمایید.

2. تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

نادیده گرفتن قدرت چشمگیر شبکه های اجتماعی در کمک به معرفی و بهبود موقعیت کسب و کار اشتباهی بسیار بزرگ است. شاید شبکه های اجتماعی اصلی ترین بخش در استراتژی بازاریابی اینترنتی شما نباشند، اما در هر حال می توانند فالوورهای زیادی را برای دنبال کردن اخبار مربوط به شما به ارمغان بیاورند.
تقریبا تمام شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب امکان نمایش تبلیغات متناسب با پلتفرم خود را دارند. همچنین در این شبکه های اجتماعی شما می توانید مخاطبین هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید تا تبلیغات شما هدفمندتر نمایش داده شود.

3 . تبلیغات بنری:

بنرها احتمالا شناخته شده ترین روش تبلیغات در اینترنت باشند و دلیل آن این است که بنرها اولین نوع تبلیغات بودند که در سطح اینترنت ظاهر شدند. آنها در طرح ها، سایزها و قالب های مختلفی در صفحات وب قرار می گیرند.
کاربری که بر روی این تبلیغات کلیک می کند وارد سایتی می شود که ما تعریف کرده ایم. اما مشکلی که این روزها در مورد این روش تبلیغات در اینترنت وجود دارد این است که تاحد زیادی این بنرها برای کاربران اشباع شده اند و معمولا کمتر به آنها توجه می شود. بنابراین شاید بهتر باشد که شما برای تبلیغات اینترنتی خود از سرویس گوگل ادوردز و یا شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

4  . پاپ آپ:

بدون شک برای شما پیش آمده است که در زمان استفاده از اینترنت با ده ها پنجره تبلیغاتی پاپ آپ مواجه شده اید و در بیشتر موارد هم آنها را به سرعت بسته اید که بسیار آزاردهنده هستند.این پنجره ها پس از باز شدن معمولا شما را به وبسایت دیگری انتقال می دهند و در سالهای گذشته محبوبیت خوبی داشتند اما در سالهای اخیر به هیچ عنوان مورد علاقه کاربران نبوده اند.
تنها کاربردهای مفید پاپ آپ امروزه در زمینه دریافت ایمیل کاربران به منظور عضویت در خبرنامه، دعوت به عضویت در سایت و ارائه پیشنهادهای ویژه و کدهای تخفیف می باشد. پس سعی کنید جز در موارد این چنینی از این روش تبلیغات در اینترنت استفاده نکنید.

5 .تبلیغات در تلفن های هوشمند:

یکی از محبوب ترین و بهترین روشهای تبلیغات در اینترنت که در سالهای اخیر رشد فزاینده ای داشته است، تبلیغات در تلفن های هوشمند است. استفاده روزافزون از تلفن های هوشمند سبب شده است که کمپانی های مختلف همواره تبلیغاتشان را برای نمایش بهینه در گوشی های هوشمند ایجاد کنند که این تبلیغات می تواند شامل متن، ویدیو و عکس باشد.
بنابراین بخاطر داشته باشید که همواره تبلیغات خود را به صورت ریسپانسیو و واکنش گرا طراحی نمایید تا در همه دستگاه ها به درستی نشان داده شود.

6 .ایمیل مارکتینگ:

این روش تبلیغات در اینترنت سالهای زیادی است که رواج دارد و همچنان کارایی خود را حفظ نموده است. زیرا هیچگاه آزاردهنده نبوده است. اما مهم است که این ایمیل ها با چه شیوه و چه بیانی برای کاربران ارسال شوند. چرا که کاربران هرروز ایمیل های زیادی دریافت می کنند و چنانچه از ساختار نوشتاری و طراحی ایمیل خوششان نیاید، در کمتر از 2 ثانیه ایمیل را به صندوق اسپم های خود منتقل می کنند.ایمیل های ارسالی به کاربران باید حاوی عنوان جذاب بدون اغراق، متنی دوستانه و تصاویر باکیفیت باشد.

7  .تبلیغات ویدیویی:

از آنجایی که به واسطه رشد روزافزون استفاده از گوشی های هوشمند فیلمبرداری از اتفاقات جالب روزمره بسیار رواج یافته است، لذا می توانیم بر روی این روش تبلیغات در اینترنت سرمایه گذاری نسبتا مطمئنی انجام دهیم.برای مثال می توان در سایت یوتیوب در ابتدای برخی از ویدیوهای پربازدید ،ویدیوی تبلیغاتی خودمان را قرار دهیم که این امر سبب افزایش نسبتا زیاد ترافیک سایت ما و بیشتر دیده شدن ما توسط کاربران می شود.


"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : تبلیغات کسب و کار
نویسنده : عارف رفیعی
تاریخ : 1397/01/27
0.0
تعداد بازدید : 34
تعداد کامنت : 0