مهمترین اصول طراحی فرم ثبت نام سایت چیست

برای طراحی فرم ثبت نام سایت استانداردهای کلی وجود ندارد ولی رعایت برخی اصول به جذب بیشتر مشتری منجر می شود

ممکن است فکر کنید که اگر مشتری واقعا به خدمات یا محصولات شما علاقه داشته باشد، فرم ثبت نام را تکمیل خواهد کرد پس چرا وقت خود را برای طراحی یک فرم ثبت نام اصولی هدر دهید؟ در واقع فرم ثبت نام نقشی اساسی در تکمیل موفقیت بازاریابی شما ایفا خواهد کرد، هر تجارتی هدف و مشتری مخصوص به خود را دارد پس اصولی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد را در فرم ثبت نام سایت خود استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد.

اندازه فرم ثبت نام

استاندارد مشخصی برای طول فرم ثبت نام معرفی نشده است ولی بیشتر کارشناسان بازاریابی معتقدند که نباید بیش از 3 یا 4 سوال را شامل شود. از یک طرف کوتاهی آن مفید خواهد بود ولی از طرف دیگر کم بودن بیش از حد سوالات فرم ثبت نام یا خرید ممکن است اسپم یا مشتریان غیرواقعی را در سایت شما افزایش دهد. زیاد شدن تعداد فیلدها تا 7 الی 10 تا مشتریان واقعی را به شما معرفی خواهد کرد ولی در مقابل ممکن است آنهایی که وقت زیادی برای پر کردن فرم ثبت نام شما ندارند را از دست بدهید. علاوه بر این که معمولا در دنیای مجازی افراد علاقه ای به گفتن اطلاعات شخصی خود ندارند و طولانی بودن فرم ثبت نام ممکن است حس سوء استفاده را در آنها ایجاد کند.
اگر مجبور به استفاده از فرم ثبت نام طولانی هستید آن را در دو صفحه طراحی کنید و اکثر سوالات اساسی را در بخش اول بپرسید. قرار دادن فیلدهای غیر اجباری شانس شما را برای جذب مشتری افزایش خواهد داد. 

ایجاد اعتماد در کاربران

فرم ثبت نام در سایت راه ارتباط مشتریان با شما خواهد بود، پس هر بخش آن را با شناخت کافی از کاربران هدف و انتظار خود از آنها طراحی کنید، استفاده از عبارات مناسب و تشویق به ثبت نام در بخش های مختلف سایت از روش های مناسب برای افزایش مشتریانی است که فرم ثبت نام سایت را تکمیل میکنند.
• رنگ دکمه ارجاع به فرم ثبت نام در سایت اهمیت ویژه ای دارد و معمولا از سبز، نارنجی و آبی برای آن استفاده میشود ولی بهتر است که رنگ آن در تضاد با رنگ های استفاده شده در سایت باشد.
• متن بکار رفته در دکمه فرم ثبت نام باید برای کاربران مشخص کند که پر کردن آن چه چیزی را به آنها ارائه خواهد کرد.
• در بالای فرم ثبت نام عنوان مناسبی قرار دهید که به خوبی هدف شما از دریافت اطلاعات مشتریان و آنچه که در اختیارشان قرار میدهید را بیان کند. بطور مثال “دریافت خبرنامه وبلاگ سایت بصورت ماهیانه” یا “برای دانلود فایل و دسترسی به لینک ها ثبت نام کنید”.
• در بخشی از فرم ثبت نام خود صراحتا ذکر کنید که از اطلاعات شخصی افراد استفاده ای نخواهید کرد و این اطلاعات را بفروش نمیرسانید. ایجاد اعتماد در کاربران تعداد فرم ثبت نام تکمیل شده در ماه را افزایش خواهد داد.

محل قرارگیری فرم ثبت نام

اکثر سایتها فرم ثبت نام کوتاهی را برای عضویت سریع در کناره سایت قرار میدهند که کارایی بالایی نیز دارد، البته اگر در بخش بالایی سایت باشد (یعنی فضایی که بیننده در نگاه اول و بدون اسکرول میبیند) در چند ثانیه اول حضور در سایت بازدیدکنندگان به سرعت صفحه شما را بررسی میکنند و مطالعات انجام شده مسیر حرکت چشم آنها را مشخص کرده است (eye tracking study).
برای سایتهای ایرانی فرم ثبت نام اگر در سمت چپ باشد احتمال پر کردن آن توسط کاربران نسبت به سمت راست سایت بالا میرود البته این موضوع برای سایتهای مختلف متفاوت است میتوانید برای سایت خودتان با آزمون و خطا به نتیجه مطلوب برسید.
اگر بجای فرم ثبت نام از فرم تماس با ما در سایت استفاده میکنید میتوانید صفحه مجزایی برای آن در نظر بگیرید و اطلاعات تماس خود مانند شماره تماس و آدرس و نقشه گوگل را نیز در آن قرار دهید.

نکات تکمیلی

•  عنوان و فیلد مربوط به آن اگر در یک راستا باشند فرم ثبت نام شما کوتاهتر به نظر خواهد رسید.
•  از تصویر، منوهای آبشاری و مقادیر از پیش تعیین شده در فرم های خود استفاده نکنید.
•  فیلد شماره تماس یا آدرس را در فرم ثبت نام قرار ندهید مگر آنکه واقعا به آنها نیازی باشد


"وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : طراحی سایت
نویسنده : فرشته قاسم آبادی
تاریخ : 1397/02/05
5
تعداد بازدید : 285
تعداد کامنت : 0