رونمايي از سري جديد تلويزيون‌هاي 4K LED سوني در ايران

شركت بازرگاني ايران، نماينده رسمي محصولات صوتي و تصويري سوني در ايران، در پي معرفي مدل‌هاي 4K سري 86X9004، 55X9004 و65X9004 در دو سال گذشته، امسال نيز تلويزيون‌هاي توسعه يافته 4K جديد سوني را در قالب

اين مجموعه شامل سري برتر و پيشرو X9500B كه (در ابعاد صفحه تصوير 85 اينچ نيز موجود است) مي‌باشد كه از تكنولوژي جديد X-tended Dynamic RangeTM PRO بهره مي‌برد تا تصاويري شگفت‌انگيز را به نمايش بگذارد. سري X-9000B (با ابعاد صفحه تصوير 65 و 79 اينچ) از طراحي نوآورانه‌اي برخوردار است كه بلندگوهاي Dynamic مغناطيسي در آن به زيبايي تعبيه شده است و سري X8500B (با ابعاد صفحه تصوير 55 و 65 اينچ) كه گزينه‌اي مقرون به صرفه در ميان تلويزيون‌هاي 4K به حساب مي‌آيد.
سوني جديدترين مدل‌هاي معرفي شده را در طي كنفرانس خبري كه در OKKU، رستوران و لانژ لوكس ژاپني واقع در هتل H در دبي برگزار شده بود رونمايي كرد.
Arai Satoru مدير كمپاني Sony Middle East Marketing در گفتگو با رسانه‌ها عنوان كرد: “امروزه، مشتريان به دنبال تجربه‌اي كامل و جامع هستند كه بهترين تكنولوژي تصوير را به همراه بهترين كيفيت صدا تجربه كنند. چندين سال است كه سوني پيشگامي و موقعيت برتر خود را در اين صنعت پويا، با ارائه بهترين‌هاي تكنولوژي از طريق رصد كردن نيازهاي روزافزون مشتريان حفظ كرده است.
"معرفي سري جديد تلويزيون‌هاي 4K LED با صدا و تصويري فوق‌العاده در يك پلتفرم واحد، سطح سرگرمي‌هاي خانگي را به مرحله‌اي كاملا نوين رسانده به گونه‌اي كه كاربران تجربه ديداري متفاوت و خارق‌العاده‌اي را درك مي‌كنند."

با هم نگاهي به مشخصات اصلي اين تلويزيون‌ها مي‌اندازيم.

كيفيت تصوير فوق‌العاده 4K با رنگ‌هاي پويا (Dynamic)
سري جديد تلويزيون‌ها از موتور انحصاري پردازش تصوير و فوق‌العاده با كيفيت 4K X-Reality PRO سوني بهره مي‌برند كه جهت استفاده در تلويزيون‌هاي 4K ارتقاء داده شده است. اين موتور، كيفيت تصاوير و مضامين را با استفاده از بانك اطلاعاتي الگوي 4K-to-4K ارتقاء مي‌بخشد. اين كار سبب مي‌شود تا تيزي لبه‌ها و طراوت تصاوير اوريجينال 4K بهبود يافته، عملگر كنتراست به مراتب بهتر شده و رنگ‌هاي نمايش داده شده در صفحه از عمق و غناي خيره كننده‌اي برخوردار باشند. موتور پردازش تصوير 4K X-Reality PRO به جاي فقط افزايش تعداد پيكسل‌ها در مضامين HD، از يك بانك اطلاعاتي مضامين سازگار جهت ارتقاء كيفيت تصاوير نيز استفاده مي‌كند. موتور 4K X-Reality PRO برحسب نوع تصويري كه در تلويزيون به تصوير در مي‌آيد، الگوريتم مناسب ارتقاي تصاوير را انتخاب مي‌كند تا اطمينان حاصل كند كه تك تك پيكسل‌ها براي ايجاد تصاوير 4K بهينه شده‌اند.
صفحه تصوير TRILUMINOS با رنگ‌هايي ناب و برجسته و با برخورداري از تكنولوژي X-tended Dynamic Range PRO، طيف ديناميك گسترده‌اي از ميزان روشنايي را با نقطه اوج‌هاي بيشتر و رنگ‌هاي مشكي عميق‌تر از طريق به كارگيري الگوريتم منحصر به فرد نور پس‌زمينه به وجود مي‌آورد كه در نتيجه كيفيت تصاوير را به طرز باورنكردني افزايش مي‌دهد.
صدايي غني و قدرتمند

سري X9500B و X8500B داراي بلندگوهاي دو كاناله جديد Long Duct هستند كه مجهز به داكت بلند 1.5 متري در جعبه بلندگو با حجم تقريبي 0.75 ليتر مي‌باشد و قادر است تا صداي بم غني و قدرتمندي را با حداقل انحراف پخش نمايد. اين سري از تلويزيون‌ها همچنين ساب ووفرهايي دارند كه در پشت تلويزيون تعبيه شده‌اند (2 ساب ووفر براي مدل 85 اينچ) تا از فركانس‌هاي پايين پشتيباني كرده و همزمان صدايي قدرتمند را كه با ابعاد بسيار بزرگ صفحه تصوير تلويزيون همخواني داشته باشد پخش نمايند. شكل گوه مانند (Wedge) بدنه به افزايش ظرفيت كمك كرده و اين امكان را به وجود آورده تا بلندگوهاي بزرگ در داخل آن قرار گيرند تا در نتيجه پخش صدايي عميق، شفاف و بسيار پرقدرت كه در تلويزيون‌هاي با صفحه تصوير صاف بي‌سابقه است ميسر گردد. تلويزيون X9000B، تصاوير 4K را به زيبايي و با جزئيات فراوان نمايش داده و صدايي بسيار شفاف و واضح را توسط بلندگوهاي تحسين شده سيال مغناطيسي (Magnetic Fluid Speakers) خود پخش مي‌كند.

طراحي خلاقانه (Wedge)
سري X9000B داراي طراحي خلاقانه  به شكل "Wedge" است كه در تلويزيون‌هاي با ابعاد تصوير بزرگ، باعث افزايش پايداري و ثبات دستگاه مي‌گردد. سوني با پايين آوردن مركز ثقل تلويزيون توانسته تا ابعاد پايه‌ها را نسبت به مدل‌هاي پيشين كوچك‌تر كند تا علي‌رغم ابعاد بزرگ صفحه تصوير، امكان نصب تجهيزات متنوع در آن فراهم باشد. علاوه بر قابليت‌هاي نصب بيشتر، كيفيت صداي تلويزيون هم به مراتب بهبود يافته است. سري جديد همچنين داراي رابط پورت (Port Replicator) است كه با ادغام كليه پورت‌ها به يك واحد، به مديريت كابل‌هاي متعدد در پشت تلويزيون كمك مي‌كند تا در نتيجه تلويزيون با ظاهري زيبا و شكيل‌تر به چشم آيد.

قابليت اتصال ارتقاء يافته

تجربه كار با تلويزيون‌هاي 4K با افزوده شدن ويژگي جديد One-Flick Entertainment سوني جذابيت بيشتري پيدا كرده است. ريموت كنترل جديد اين امكان را در اختيار بينندگان قرار مي‌دهد تا به سرعت و به سادگي در ميان مضامين مورد دلخواه خود جستجو كرده و مضمون مورد نظرشان را از ميان نه تنها سريال‌ها و فيلم‌هاي سينمايي بلكه در برنامه‌هاي ديجيتال hi-vision، شبكه‌هاي اجتماعي و يا در آلبوم عكس‌هاي شخصيشان پيدا كرده و تماشا كنند.

تلويزيون‌هاي جديد 4K از بروزترين استاندارد HDMI، HDMI 2.0، پشتيباني مي‌كنند و در نتيجه قادر خواهند بود تا مضامين 4K/60p را پخش نمايند. اين استانداردي ايده آل براي تصاوير متحركي مانند صحنه‌هاي ورزشي است كه از سرعت بالايي برخوردارند. اين سري از تلويزيون‌ها با MHL 3.0 نيز سازگارند كه از پخش مضامين 4K از اسمارت فون ها و تبلت‌ها پشتيباني مي‌كند. علاوه بر قابليت‌هاي اشاره شده در فوق، مدل‌هاي جديد تلويزيون از يك كدگشاي (Decoder) جديد برخوردارند كه از HEVC پشتيباني مي‌كند و مي‌تواند مضامين 4K/60p را از طريق سرويس‌هاي استريم اينترنتي پخش كنند.

تلويزيون‌هاي جديد براويا با بهره‌گيري از سنسور منحصر به فرد Exmor R CMOS، ويژگي‌هاي تصويري برنامه‌هاي اجتماعي را نيز در اختيار كاربران قرار مي‌دهد به طوري كه آن‌ها مي‌توانند از آسايش و راحتي به اشتراك گذاري تصاوير از طريق Skype با خانواده، دوستان و نزديكان خود، فارغ از فاصله جغرافيايي ميان آن‌ها، لذت كافي ببرند. تكنولوژي به كار گرفته شده در دوربين داخلي تلويزيون به كاربران اطمينان مي‌دهد تا هيچ وقت شفافيت و وضوح مكالمه آن‌ها در اثر ميزان بلندي صداي تلويزيون دچار مشكل نشود و تصاوير حتي در شرايطي كه نور محيط كم است با كيفيت بسيار بالايي ارسال گردند.

با پيشرفت تكنولوژي‌هاي نمايش تصاوير، كاربران سوني حالا مي‌توانند توسط تلويزيون جديد براويا به 500px، انجمن برتر عكاسي، دسترسي داشته باشند. تلويزيون 4K ارتقاء داده شده، كاربران را وارد دنيايي از تصاوير حيرت‌انگيز مي‌كند كه بهترين كيفيت ممكن به نمايش گذاشته مي‌شود.
سري X9500B، X9000B و X8500B تلويزيون 4K LED سوني در كليه مراكز فروش سوني شركت بازرگاني ايران در سراسر كشور عرضه شده است.
 

 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/09/07
0.0
تعداد بازدید : 1550
تعداد کامنت : 0