تنظيم آيين نامه دكل هاي ارتباطي

معاون وزير ارتباطات از راه اندازي كميته ساماندهي ارتباط بين الملل براي حل مشكل قاچاق مكالمات و استقرار دادسراي ويژه در رگولاتوري با اختيار تام خبر داد.

 

معاون وزير ارتباطات از راه اندازي كميته ساماندهي ارتباط بين الملل براي حل مشكل قاچاق مكالمات و استقرار دادسراي ويژه در رگولاتوري با اختيار تام خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري فناوري اطلاعات ايران از خبرگزاري مهر ، علي اصغر عميديان در يازدهمين سالروز تاسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه نظارت بر دكل هاي اپراتورهاي تلفن همراه در دستور كار اين سازمان قرار دارد، گفت: توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور نياز به نصب دكل دارد اما برخوردهايي كه از سوي شهرداري ها و تشكيلات اداري با توسعه اين دكل ها مي شود از منطق قانوني برخوردار نيست بر اين اساس در حال تنظيم آيين نامه اي در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات هستيم تا توسعه اين خدمات و نصب دكل هاي موبايل در كشور شكل قانوني بگيرد.

وي گفت: با وجود اينكه از اين اقدام براي شهرداري ها و نهادهاي مرتبط پرداخت حق السهم در نظر گرفته شده است، قوانين دولتي نبايد جلوي توسعه قانوني را بگيرد و مانع نصب دكل هاي ارتباطي در كشور شود.

عميديان با بيان اينكه هم اكنون ۷۰ سايت و دكل براي پايش فضاي فركانسي صورت گرفته، گفت: توسعه دسترسي به سامانه هاي نظارتي به صورت آنلاين بوده و مرزباني الكترونيكي كشور بر اساس سايت هاي پايش و جهت ياب در سراسر كشور تحت نظارت كميته پايش و مانيتورينگ انجام مي شود.

بررسي نهايي پروانه شركت هاي اينترنتي

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از نهايي شدن پروانه جديد ارائه خدمات شركت هاي اينترنتي خبر داد و گفت: اين موضوع در جلسه آينده كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نهايي مي شود.

وي افزود: در اين پروانه توسعه اينترنت ثابت در بستر باند پهن اجرايي خواهد شد. اپراتورهايpap مجاز به دريافت اين پروانه براي تمديد فعاليت هاي خود هستند و در صورتي كه اين پروانه را دريافت نكنند اجازه فعاليت نخواهند داشت.

عميديان در مورد تعرفه خدمات اينترنت در كشور گفت: بررسي هاي صورت گرفته نسبت به ساير كشورها نشان مي دهد كه شركت هاي اينترنتي (pap) نسبت به سرمايه گذاري كه كرده اند سود منطقي از اين خدمات دريافت مي كنند. با اين حال در حال بررسي طرحي هستيم كه با وجود سرمايه گذاري صورت گرفته از سوي دولت براي زيرساخت هاي اينترنت، هزينه را براي ارائه كنندگان خدمات، زيرساخت و در نهايت كاربر نهايي كاهش دهيم.

وي گفت: در حال كارشناسي طرحي هستيم تا رضايت از سرويس هاي اينترنت از سوي مردم صورت گيرد، بر اين اساس كه تفاوت قيمت اينترانت و اينترنت و سهم دولت و زيرساخت در اين خصوص كارشناسي شده و در نهايت قيمت هاي منطقي در اختيار مردم قرار گيرد.

لغو پروانه اپراتور فيبر نوري منازل در صورت عدم اجراي تعهدها

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد آخرين وضعيت اپراتور اتصال فيبر نوري منازل (ايرانيان نت) با توجه به اينكه اين اپراتور تعهدات خود را اجرايي نكرده است، به مهر گفت: پروانه فعاليت اين اپراتور در حال بررسي است و چنانچه اين اپراتور نتواند به تعهدات خود طبق پروانه عمل كند، امكان جريمه و يا لغو پروانه وجود دارد.

وي با بيان اينكه هم اكنون اين اپراتور از تعهدات خود عقب است و در اجراي پروژه فيبر نوري منازل مشكلاتي دارد، افزود: اخيرا اپراتور ايرانيان نت درخواست كرده كه تغييراتي در طرح اجراي اين پروژه داده شود بر اين اساس پيشنهاداتي را به رگولاتوري اعلام كرده و ما نيز از شركت هايي كه علاقه مند هستند در اين حوزه وارد شوند، استقبال مي كنيم.

عميديان با تاكيد بر اينكه مصوبات رگولاتوري ضمانت اجرايي دارد، خاطرنشان كرد: تمامي پروانه هاي ارتباطي در كشور مورد بررسي و نظارت كامل قرار دارد و مي توان گفت تنها انگشت شمارند پروانه هايي كه اجرايي نشده اند.

وي، نبود پشتوانه قضايي تخصصي را از جمله مواردي دانست كه سبب شده برخي از مصوبات ضمانت اجرايي كامل نداشته باشد.

عميديان گفت: در حال اجراي طرحي هستيم تا دادسراي ويژه در رگولاتوري با اختيار تام استقرار يابد و بتوانيم عدم اجراي تعهدات اپراتورها را با ابزار قانوني پيگيري كنيم.

مشكل صورتحساب گيري اپراتور همراه اول

معاون وزير ارتباطات با بيان اينكه اپراتور همراه اول به دليل مشكل فني در صورتحساب گيري اختلالاتي در قبوض مشتركانش داشته است، گفت: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته رگولاتوري، قبوض برخي مشتركان اين اپراتور به دليل اين مشكل فني با مبالغي بيشتر از آنچه كه مشتركان از خطوط خود استفاده كرده اند صادر شد.

وي گفت: بر اين اساس از اپراتور همراه اول خواسته ايم تا اين مشكل را رفع كند و اين اپراتور نيز موظف شده مبالغ اضافه را به مشتركان برگرداند. از اين رو چنانچه مشتركاني مدعي اند كه قبوضشان بيشتر از مصرفشان بوده مي توانند براي رسيدگي به اپراتور همراه اول و يا سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات مراجعه كنند.

به گفته عميديان، وضعيت ناپايدار شبكه موبايل اپراتورهاي كشور به دليل اجراي طرح رومينگ ملي و نيز ارتقاي نسل جديد موبايل است كه تا دهه فجر امسال به طور كامل رفع خواهد شد.

رئيس سازمان تنظيم مقررات از تذكر و اخطار به ۱۳ شركت اينترنتي به دليل عدم كيفيت مناسب خبر داد و گفت: اين شركت ها نيز موظف به رفع مشكلاتشان شده اند.

راه اندازي كميته ساماندهي ارتباط بين الملل

معاون وزير ارتباطات از راه اندازي كميته ساماندهي ارتباط بين المللي براي جلوگيري از قاچاق مكالمات خبر داد و گفت: متاسفانه هم اكنون ۵۰ درصد ارتباط بين الملل كشور از جانب قاچاقچيان ترافيك تهديد مي شود.

وي افزود: بسياري از شركت هايي كه اين اقدام را انجام مي دهند شناسايي شده و اخطارهاي لازم نيز به دليل آنكه از بيت المال استفاده مي كنند، داده شده است كه اين اقدامات قانوني مي تواند منجر به لغو پروانه فعاليت اين شركت ها شود كه در آينده نزديك جزئيات آن اعلام خواهد شد.

عميديان از تنظيم طرح جامع سند راهبردي رگولاتوري بر مبناي برنامه ششم توسعه و ارائه خدمات بر مبناي پردازش ابري و بيگ ديتا در فضاي مجازي خبر داد.

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1393/09/24
0.0
تعداد بازدید : 1768
تعداد کامنت : 0