فضای مجازی کشور در دولت یازدهم

فضای مجازی کشور در دولت یازدهم تحول بزرگی کرده است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : فضای مجازی کشور در دولت یازدهم تحول بزرگی کرده است

 دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح فاز 3 شبکه ملی اطلاعات اپراتور رایتل گفت: نه تنها اپراتور رایتل، بلکه کل فضای مجازی کشور در دولت یازدهم شاهد تحول بزرگی شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی  و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مراسم افتتاح فاز 3 شبکه ملی اطلاعات اپراتور رایتل که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پورمحمدی وزیر دادگستری در سالن فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد ، دکتر فیروزآبادی گفت: برقرار کردن این زنجیره که ده ها میلیون مشترک پهن باند در کشور وجود داشته باشد و در این رابطه دولت یک ریال سرمایه گذاری نکند و حتی پول هم بردارد کار با ارزشی است .

وی با بیان این که یک از مردمی ترین کارهایی که در کشور صورت گرفته توسعه شبکه ICT  کشور است، گفت: توسعه این شبکه توسط خود مردم صورت گرفته ، چون مردم خودشان گوشی اسمارت خریدند و خودشان هزینه این شبکه را می پردازند و سرمایه گذاری هایی هم که در توسعه شبکه در اپراتورهای سه گانه صورت گرفته با حمایت های مردم بوده که از شبکه استفاده می کردند.

دکتر فیروزآبادی گفت: ما شاخص های بسیار خوبی هم در شبکه داریم که به طور متوسط مشتریان ICDL  ما در کشور  نزدیک به 8 گیگا بایت در کشور مصرف می کنند و مشترکین تلفن همراه هم نزدیک 3 گیگا بایت مصرف می کنند که البته در مقایسه با برخی کشورها فاصله است.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه در دغدغه های مقام معظم رهبری مطرح شد عقب افتادگی  ما در حوزه تولید محتوا و توسعه کاربردهای اساسی در کشور است و بر این اساس ما باید در کاربردهای اساسی که  شامل شبکه های اجتماعی داخلی و بومی و موتورهای جستجوی بومی  و همچنین کسب و کارهایی که بر روی شبکه ها صورت می گیرد تلاش کنیم.

وی  با بیان این که رایتل باید توجه کند به اینکه کسب و کار اپراتورهای در دنیا در حال تغییر است گفت:  رایتل و دیگر اپراتورها از مدل های جدید کسب و کار تبعیت کنند و ابرهای جدید خدماتی را در این راستا به کار ببرند.
وی با اشاره به نقش اپراتورها در حکمرانی فضای مجازی کشور گفت: از اپراتورها با گردش مالی ای که در کشور دارند انتظار می رود که در متوازن شدن بازار ICT  نقش فعالی را داشته باشند و از وزیر ارتباطات انتظار می رود که کاری کند که ما در کشور یک توسعه متوازن اشتغال زا و فقر زدا را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: من با توجه به اینکه رایتل متعلق به سازمان تامین اجتماعی است می خواهم بگویم ما نمی توانیم به دنبال رشد بدون اشتغال و بدون عدالت و بدون در نظر گرفتن فقر زدایی مطلق باشیم و در این راه وزارت ارتباطات می تواند با وضع مقررات مناسب در مدل های کسب و کار  کمک کند.  
 

نویسنده : وب مک
تاریخ : 1396/04/28
0.0
تعداد بازدید : 2695
تعداد کامنت : 0