
رسانه های اجتماعی دو تله بزرگ دارند:
اول اینکه می توانند نابودگر وقت باشند. اینکه احساس کنید باید هرکامنت پوچی را جواب دهید از شما انرژی می گیرد و می تواند زمان بخشی از وظایف بازاریابی را هدر دهد . وظایفی که می توانند نتیجه ی بهتری نسبت به زمان و پولی که صرف می کنید برای شما داشته باشند . مهم است که در استفاده از رسانه های اجتماعی انضباط داشته باشید . همان طور که به کارمندانتان اجازه نمی دهید همه ی روز در حال صحبت باهم باشند . نگذارید خودتان یا کارمندانتان فریب شکل آنلاین آن را بخورید. برخی افراد تصور می کنند بازاریابی رسانه های اجتماعی " رایگان" است . بله اگر زمانتان ارزش نداشته باشد همین طور است.
دوم اینکه از لحاظ مالکیت هم سوال برانگیز است . واقعیت این است که خود شبکه اجتماعی مالک صفحه و پروفایل شما در آن رسانه اجتماعی است . با صرف زمان و مبالغ هنگفت برای ساخت پروفایل و جذب مخاطب در این شبکه ها در واقع به جای افزایش سرمایه خودتان سرمایه آنها را افزایش داده اید . ترجیع من این است که تاحد ممکن روی سرمایه های بازریابی خودم مثل سایت ، وبلاگ ، لیست ایمیل و غیره سرمایه گذاری کنم. سپس به سادگی از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به این سرمایه های بازریابی استفاده می کنم. با این روش زمان و تلاش من به بهبود " خانه" خودم منجر می شود نه صاحب خانه ای که می تواند هر لحظه من را بیرون کند .مثالی کلاسیک برای اینکه چرا باید این کار را انجام دهید ، تغییر سیاست فیسبوک درباره صفحات تجاری است.قبلا اگر افراد صفحه فیسبوک کسب و کار شمار را " لایک " می کردند ، به راحتی و رایگان به کل این مخاطبان دسترسی داشتید . پس کسب و کارها زمان ، هزینه و تلاش زیادی کردند تا مردم را به " لایک " کردن صفحه فیسبوک خود سوق دهند . در حال حاظر فیسبوک برای هربار ارسال پیام به تمام مخاطبان از شما هزینه دریافت می کند و گرنه فقط امکان ارسال پیام به افراد معدودی را خواهید داشت . کسانی که منابع هنگفتی برای جذب مخاطبان فیسبوک هزینه کرده بودند پشتشان خالی شد و لطمه زیادی دیدند.