مهمترین نکات ضروری در جستجوی گوگل

5 تا از مهمترین نکات ضروری در جستجوی گوگل

اغلب افراد جهت جستجوی مطالب خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند، کارایی و بهینه بودن موتور جستجوگر گوگل تقریبا برای همه ثابت شده، گروه وب مک قصد دارد در این مطلب چند روش بهینه و کاربردی که توسط آن به جستجوی بهتر و سریع تر دست خواهد یافت را برای شما عزیزان بازگو کند:

1. جستجو از یک سایت مشخص:

اگر می‌خواهید یک مطلب را در سایت خاصی جستجو کنید پس از عبارت خود باید از کلمه کلیدی site استفاده کنید. برای مثال فرض کنید کلمه seo را می‌خواهید در سایت وب مک جستجو کنید برای این کار باید مقدار زیر را در نوار جستجو بزنید.

SEO site:webmac.ir

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید فقط پست‌ هایی که شامل کلمه SEO هستند و در سایت وب مک وجود دارند لیست می‌شود.

wFdDcAOAEa2. بهره بردن از کوتیشن “ ” :

با کمک گرفتن از کوتیشن و قرار دادن متن در داخل کوتیشن، گوگل متوجه می‌شود که شما دقیقا دنبال همان عبارت مشخص هستید و فقط آن عبارت را در نتایجی که پیشنهاد می‌دهد، می‌آورد.

3. پیدا کردن سایت‌های مشابه:

فرض کنید که شما از یک سایت برای مثال apparat هر روز دیدن می‌کنید و دوست دارید بدانید آیا در فضای اینترنت سایتی مشابه سایت‌های محبوب شما وجود دارد؟ برای این کار به راحتی با استفاده از کلمه کلیدی related می‌توانید سایت‌های مشابه را پیدا کنید.

related:apparat.com

4. مشاهده نتایج جستجو در یک فرمت خاص:

یکی از مشکلات کسانی که از گوگل استفاده می‌کنند این است که گاهی به دنبال یک فایل با فرمت خاص به طور مثال: PDF هستند اما با رفتن به نتایجی که گوگل پیشنهاد می‌دهد. وارد سایت‌هایی می‌شوند که همش تبلیغ است و به هدفشان نمی‌رسند. در این موارد می‌شود از کلمه کلیدی filetype استفاده کرد. برای مثال برای پیدا کردن pdf هایی با موضوع "سئو" باید مقدار زیر را جستجو نمود. تصویر مربوطه را ببینید که تنها فایل‌های PDF در نتیجه جستجو نمایش داده شده است. برای جستجوی سایر فرمت‌ها کافیست که فرمت‌های دیگر را جایگزین PDF کنید.

سئو filetype:pdf

snQLt4Bsiy5. بهره گرفتن از * :

گاهی پیش می‌آید جمله یا بیتی را می‌خواهیم جستجو کنیم اما همه‌ی جمله را نمی‌دانیم. در این موارد براحتی به جای کلمه‌ای که نمی‌دانید ستاره بگذارید برای مثال : آب را * نکنیم. و گوگل منظور ما را متوجه می‌شود و با توجه به کلمه‌هایی که داده شده است جستجو را ادامه می‌دهد.با همین موارد ساده و کاربردی می‌توانید تا حد زیادی هدفمند در گوگل جستجو کنید و هر چه سریعتر به هدف خود برسید.

 "وب مک، تعالی بخش برند شماست"

برچسب ها : وب سایت
نویسنده : عارف رفیعی
تاریخ : 1396/07/27
0.0
تعداد بازدید : 3264
تعداد کامنت : 0